IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова технология издига електромобилите на по-високо ниво

Mercedes и Renault вече разработват нов тип мотори, които са по-леки и по-ефективни

Производителите на автомобили се надпреварват да пускат на пазара нови електрически превозни средства, като развитието на индустрията няма да засегне само батериите. Електрическите двигатели също се подобряват с бързи темпове и много експерти са на мнение, че повишаването на ефективността на електромобилите през следващите години ще бъде постигнато именно с нови технологии.


Mercedes-Benz


Компании като Mercedes-Benz и Renault вярват, че бъдещето на електрическите двигатели е в технологията с аксиален поток, като тя е сравнява с твърдотелните акумулатори, които трябва да заменят сегашните батерии в колите на ток. От Mercedes потвърдиха, че вече разработват аксиални електромотори, а според някои информации същото правят и в BMW.

Аксиалният мотор е разработка на компанията YASA, която преди време е получила поръчка от Daimler. Той представлява плоско и кръгло устройство, което е по-леко и по-ефективно от познатите електромотори. Двигателят е с маслено охлаждане, така че няма да прегрее и е далеч по-ефективен, като позволява увеличение на пробега на електрическото превозно средство с около 7%. А тъй като използва по-малко енергия, позволява на производителите да намалят теглото с 10%, тъй като батериите ще бъдат по-леки.


аксиален електромотор


Въпреки добри перспективи, все още има някои опасения относно електрическите двигатели и тяхното използване на редкоземни метали, отбелязва изданието Auto News. Посочва се, че до 80% от електродвигателите днес използват постоянни магнити, включващи метали като неодим, празеодим, диспрозий и тербий. Извличането на тези материали създава токсични отпадъци и много от тях се добиват и преработват в Китай.

Синхронните двигатели, използвани от Renault и BMW, нямат тези редкоземни материали, но не всички автомобилни производители следват примера им. Например моторите с постоянни магнити, използвани от електрическото Volvo XC40 Recharge, имат редкоземни метали.


аксиален електромотор


„Причината, поради която избрахме това, е чистата ефективност. Той представлява най-добрия компромис между мощността, въртящия момент и ефективността за тези двигатели и заради това най-вероятно ще се придържаме към тази технология поне за за момента“, каза пред Auto News мениджърът Луц Стиглер, който отговаря за електрическо задвижване във Volvo Cars.

Експерти отбелязват, че развитието на електрическите двигатели ще има значително влияние върху работните места в автомобилната индустрия. Електромоторът обикновено има 50% по-малко детайли от двигателя с вътрешно горене, а изработването му изисква 30% по-малко труд. В опит да запазят работни места, много производители се стремят да разработват и произвеждат собствени електромотори, след като първоначално ползваха агрегати на външни фирми.

0 от 500
  • #61
    6 rate up comment 9 rate down comment
    като прочетох ... ( преди 2 години )
    "Mercedes и Renault вече..." в едно изречение и спрях дотук! Пролича поразяващата уста на Пепи Шекера! )))))))))
  • #60
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Тодор ( преди 2 години )
    Когато видя зарядни станции, до нашата панелка и електромобил, който да измине 1000 км смесен цикъл, с едно зареждане, веднага си го купувам!
  • #59
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    два цикъла ( кръга) са, ако първият има КПД от 92%, а вторият - 98%, средното би било 95% ако двата кръга генерират еднаква мощност, казвам го по детски
  • #58
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    нищо, перпетум мобиле са и работят на 110% КПД, спори с проф. Киров
  • #57
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    смехурко, сетих се, че булгаргаз и овергаз имат разходомери, изненада, и там отчитат обема в кубични метри ....
  • #56
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Леле! Спал ли си в часовете по химия и физика? Калориите, горейки природен газ и нефт, са същата концепция като калориите като храната, която ядеш. Всяко си има специфична, но всяко е константа. При храната няма никакви други зависимости. При газообразните другият фактор е налягането.... Стига, това е просто абсурдно. Не знаеш нищо и пробваш да четеш цитатите ми като дявола евангелието. Дано се забавляваш, излагацията ти е пълна.
  • #55
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Терминът калорична стойност е мярка за топлинната мощност и се отнася до количеството енергия, освободено, когато горивото е напълно изгорено при специфични условия. За твърди и течни горива това се измерва при постоянен обем, а за газообразни горива се измерва при постоянно налягане. " Нарочно оставям настрана по-сложните концепции...
  • #54
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Смехурко, калоричността е константа. И по химия, и по физика си изпуснал изключително много. "При изгаряне на определено количество гориво се освобождава измеримо количество топлина. Според Международната система от единици стойността се изразява в джаули на килограм или m 3 . Но параметрите могат да бъдат изчислени в ккал или kW. Ако стойността е свързана с единицата за измерване на горивото, тя се нарича специфична."
  • #53
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    немците на това му викат Аffentheater, стига толкова; казана брутално простичко ако изгориш количеството обем природен газ, приравнено към мегаватчас, няма да получиш повече, защото не е възможно да има КПД над 100%, и все пак го повторих прекалено много пъти, явно ти е над възможностите
  • #52
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Бих искал категорична да заявя, че при никакви условия не е възможно да се реализира степен на ефективност (КПД) над 100%, което би било проява на Перпетуум мобиле." проф.д-р инж. Димитър Киров. Как точно си съгласен с него? Как точно интерпретираш грешно таблиците за калоричност и формулите? Мегаватчас не е първичната енергия, това е след преобразуването. Ако вземеш мегаватчас ( абсолютно некоректно) природен газ, (защото ще трябва да е в обем) и го изгориш погледни цитата ....