IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова технология издига електромобилите на по-високо ниво

Mercedes и Renault вече разработват нов тип мотори, които са по-леки и по-ефективни

Производителите на автомобили се надпреварват да пускат на пазара нови електрически превозни средства, като развитието на индустрията няма да засегне само батериите. Електрическите двигатели също се подобряват с бързи темпове и много експерти са на мнение, че повишаването на ефективността на електромобилите през следващите години ще бъде постигнато именно с нови технологии.


Mercedes-Benz


Компании като Mercedes-Benz и Renault вярват, че бъдещето на електрическите двигатели е в технологията с аксиален поток, като тя е сравнява с твърдотелните акумулатори, които трябва да заменят сегашните батерии в колите на ток. От Mercedes потвърдиха, че вече разработват аксиални електромотори, а според някои информации същото правят и в BMW.

Аксиалният мотор е разработка на компанията YASA, която преди време е получила поръчка от Daimler. Той представлява плоско и кръгло устройство, което е по-леко и по-ефективно от познатите електромотори. Двигателят е с маслено охлаждане, така че няма да прегрее и е далеч по-ефективен, като позволява увеличение на пробега на електрическото превозно средство с около 7%. А тъй като използва по-малко енергия, позволява на производителите да намалят теглото с 10%, тъй като батериите ще бъдат по-леки.


аксиален електромотор


Въпреки добри перспективи, все още има някои опасения относно електрическите двигатели и тяхното използване на редкоземни метали, отбелязва изданието Auto News. Посочва се, че до 80% от електродвигателите днес използват постоянни магнити, включващи метали като неодим, празеодим, диспрозий и тербий. Извличането на тези материали създава токсични отпадъци и много от тях се добиват и преработват в Китай.

Синхронните двигатели, използвани от Renault и BMW, нямат тези редкоземни материали, но не всички автомобилни производители следват примера им. Например моторите с постоянни магнити, използвани от електрическото Volvo XC40 Recharge, имат редкоземни метали.


аксиален електромотор


„Причината, поради която избрахме това, е чистата ефективност. Той представлява най-добрия компромис между мощността, въртящия момент и ефективността за тези двигатели и заради това най-вероятно ще се придържаме към тази технология поне за за момента“, каза пред Auto News мениджърът Луц Стиглер, който отговаря за електрическо задвижване във Volvo Cars.

Експерти отбелязват, че развитието на електрическите двигатели ще има значително влияние върху работните места в автомобилната индустрия. Електромоторът обикновено има 50% по-малко детайли от двигателя с вътрешно горене, а изработването му изисква 30% по-малко труд. В опит да запазят работни места, много производители се стремят да разработват и произвеждат собствени електромотори, след като първоначално ползваха агрегати на външни фирми.

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Как точно нарушавате първия, втория или и двата закона на термодинамиката? Може ли конкретика. Все пак ви чака нобелова награда по физика след тези обяснения. Не си играйте на дребно - вкарайте 100 гигавата и изкарайте 110. Ще бъде като нов генератор.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Стига лакърдии. Това ,че разглеждате само част от системата води до грешни изводи. Производителя Ви казва, че при 100 вата вложена енергия получавате 110 вата изходна такава - може и да е вярно. Тук обаче е уловката - от къде се взеха тези 100 вата. Това е класическо разглеждане на част от системата.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    прецесът в който и да е компресор не е кондензация, но на невежи неграмотници сигурно компресиране им звучи като кондензиране; цитити от уикито като за малки деца;"Компресор (от лат. compressio свиване) се нарича механично устройство, което нагнетява газовете (увеличава налягането им, като намалява обема им)." "Кондензацията е преминаване от газообразно към течно агрегатно състояние на веществото." Не е смешно, жалко е.
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    има специална статия в инженер.бг защо газовото котле няма кпд над 100%( има и формули в нея даже) , ама откъде да знаеш, че на практика няма такава машина
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "За преместване на топлина се изисква по-малко работа, отколкото за преобразуване в топлина и поради това термопомпите, климатиците и хладилните системи могат да имат коефициент на производителност, по-голям от единица. Това обаче не означава, че те са повече от 100% ефективни, с други думи, нито един топлинен двигател не може да има топлинна ефективност от 100% или повече. " Това са директни цитати от уикито, толкова сте брутално невежи, че вече не е забавно.
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "COP обикновено надвишава 1, особено при термопомпите, защото вместо просто да преобразува работата в топлина (което, ако е 100% ефективно, би било COP от 1), той изпомпва допълнителна топлина от източник на топлина до мястото, където се изисква топлина . Повечето климатици имат COP от 2,3 до 3,5. "
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Коефициентът на производителност или COP (понякога CP или CoP) на термопомпа, хладилник или климатична система е съотношение на полезното отопление или охлаждане, осигурено за работа (енергия), необходима.По-високите COP се равняват на по-висока ефективност, по-ниска консумация на енергия (мощност) и по този начин по-ниски оперативни разходи. "
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    олеле, смехурник, бъркаш КПД с КОЕФИЦИЕНТ; как може да си позволяваш да спориш????? "Коефициент в математиката е постоянен множител на даден обект. Обектът може да бъде променлива, вектор, функция и др. " "Коефициентът на полезно действие (КПД) е характеристика, която отразява ефикасността на система, служеща за преобразуване на енергия. Измерва се в проценти, определени като съотношението между изходящата полезна енергия и енергията, подадена към системата. "
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Немски измамници ( преди 2 години )
    Цялата работа е в консумативите. Няма да ни оставят без тях наглите немци. Ще въртят, ще сичат, от 9 кладенеца вода ще донесат, но накрая ще заврът в електричките старите маслата и филтри тук и там с лъжливи данни, че така е по-добре. Не им вярвам, а й не ги купувам! Спрете да купувате немските таралясници!
  • #12
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Кое, кое? ( преди 2 години )
    Ретрочайникът има около 2000 движещи се чарка в двигател и трансмисия и КПД в реални условия 20%. Ел. двигателят има 1 (една) движеща се част - ротора. И той се върти от силови полета, БЕЗ тpueне. КПД 95%. Няма износване и няма чакане да загрее. Газ до ламарината! Ретрочайникът на 10 сипани литра гориво, ЕДИН, точно един се превръща в движение напред. Всичко останало е механични и топлинни загуби. Помпи, ремъци, филтри, съединител, скоростна кутия, генерация - цял чувал с излишни глyпости.