Счита се, че електрическото задвижване е най-добрият съюзник на ултра-луксозното пътуване, тъй като нищо не пасва по-добро от Rolls-Royce, Bentley или Maybach от плавното, безшумно задвижване и ускорение, придружено с огромен въртящ момент.

Това са марки, изградени върху тишина, присъствие на пътя и безпроблемно предаване на мощност – същите качества, които електрическите автомобили сякаш са родени да предоставят по-добре от всеки V12 досега. И на теория, това би трябвало да се превърне в златна жила на пазара.
Противно на всичко това обаче, на пазара на употребявани автомобили се появяват все повече коли на ток от най-висок клас. Най-ярките пример е Rolls-Royce Spectre - елегантен, безупречно изработен и по-тих от почти всичко останало в гамата на марката. Той би трябвало да предлага всичко, което иска един милионер, но явно не така.

През миналата година един Spectre се появи в продажба на Bring a Trailer, като имаше едва 160 км пробег. Оригиналната цена на версията Launch Package е 521 600 долара, но на търга успя да постигне едва 451 000 долара.
Тези дни на пазара на сертифицирани автомобили се появиха още две бройки от модела, предлагани от дилъра Rolls-Royce в Бостън, като при тях отстъпката от първоначалната цена е 6-цифрена сума. Двата Spectre първоначално са стрували 1 064 725 долара, но сега дилърството ги продава доста по-евтино.

Единият електромобил има пробег от 3300 км, като се продава за 385 575 долара, а това е със 136 000 по-малко от оригиналната му цена. Вторият е изминал близо 7000 км, а цената му 385 150 долара, което отразява огромен спад от 158 000 долара спрямо препоръчителната цена от 543 150 долара отпреди година. За тази сума в Щатите може да се купи чисто ново Porsche 911 Carrera T (143 700) и дори ще останат пари за още нещо.
Така отново изникват няколко въпроса – защо заможните купувачи избягват суперлуксозни електромобили като Spectre? Дали всичко се свежда до традицията и желанието за класическа задвижваща система с V12 двигател? Все още ли е фактор инфраструктурата, дори в най-горния сегмент на пазара?


0