IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германските автокъщи минаха на китайска измама с електромобили

Всяка четвърта кола на ток се регистрира от производителя или дилъра, а не от клиент

През първите десет месеца на 2025 почти всеки четвърти нов електрически автомобил в Германия не е продаван на клиент, а регистриран от самия производител или дилър. Според Федералната агенция по транспорта (KBA), броят на такива случаи е нараснал с над 50% за две години.


електромобили, зареждане, зарядна станция, Швейцария


Централната асоциация на германската индустрия за автомобилни превозни средства (ZDK) нарича случващото се "ясно предупреждение" - в момента няма реално търсене на пазара. Президентът на ZDK - Томас Пекрун, подчертава, че пазарът на електрически автомобили не се основава на купувачи, а на изкуствени продажби, според които марките изпълняват плана на всяка цена.

Няколко седмици по-късно тези коли излизат на пазара като "малко употребявани" с големи отстъпки. Резултатът е рязък спад в остатъчната стойност. Ако преди три години електрическият автомобил запазваше около 58% от цената, сега е само 48,8%. За сравнение, при бензиновите модели балансът надхвърля 63%.

Ръстът на броя на такива регистрации засяга целия сектор: цените на употребяваните автомобили падат, лихвите за лизинг се повишават поради ниски остатъчни стойности, а дилърите са принудени да отписват отстъпките за сметка на маржовете. В същото време, според ZDK, основната причина за слабото реално търсене не е цената на автомобилите, а скъпата електроенергия и липсата на зарядна инфраструктура в дворовете и жилищните райони.

Въпреки разширяването на гамата от налични BEV автомобили, купувачите продължават да изпитват съмнения – което означава, че проблемът може само да се задълбочи.


0 от 500
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Robi ( преди 1 седмица )
    *** по големи измамници от пръдливите шваби няма.
  • #32
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    В София има над 1 млн. автомобила. 30% ако са електрики, зимата на -5 ако ги включат да се зареждат и става проблем с мрежата.
  • #31
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    И да обясня на психотроловете - Това ще е дългосрочен процес, който ще протича с години и поколения на модели, защото подозирам че още в сряда ще ме питат с колко паднаха цените и електромобилите преминаха ли 50% пазарен дял. Както и honda вече си призна - посоката към електромобили е правилна и е константата в уравнението, единствената променлива остава ВРЕМЕТО. Всяко ЕСТЕСТВЕНО ИЛИ ИЗКУСТВЕНО намаляване на цените на електромобилите ЗАБЪРЗВА ПРОЦЕСА, без да променя посоката.
  • #30
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Поне за едно си прав - Това е положителна обратна връзка. Намаляването на цените (дори когато е изкуствено) увеличава продажбите. Повечето продажби намаляват себестойността на електромобилите, което вече естествено намалява цените и продължава да увеличава продажбите, особено, ако измамата от статията продължава. Повече електромобили означава повече зарядни станции, което премахва пречките на друга част от клиентите да преминат на електромобили, което пак увеличава продажбите и намалява цените
  • #29
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Казваш за производителя е вредно да се вдига продажбите за сметка на "загубите" на дилърите? Икономията от мащаба и естественото сваляне на себестойността и тя ще е вредна? За клиента е вредно да си купи автомобил с 20% отстъпка? На този който след това ще купи автомобила втора ръка от първия, и на него ще му е вредно да го купи много по-евтино? Питай ги дали имат нещо против да им е вредно? Единствената вреда е някаква КУХА цифра в статистиката за % обезценяване, да лъжат антиматематиците
  • #28
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 седмици )
    До 26 - губят производителите, защото схемата влияе на пазара - хора които си сменят колите на 5г биха се отказали заради ниска остатъчна стойност и хора с ограничен бюджет биха се насочили към употребяван и за всички се вдига лизинга. Това ще доведе до спад на продажби на нови и е положителна обратна връзка - дилърите ще го правят докато имат сметка и после ще се блъснат в реалността. Просто в схемата няма нищо лошо ако са малко, но 25% е много
  • #27
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Пак да питам. С какво е измамен китайския клиент, който получава евтин автомобил? С какво е измамен Европейския клиент, който получава евтин ЕВРОПЕЙСКИ автомобил?
  • #26
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Китаеца прави измама ( преди 2 седмици )
    Това е стара , развита схема на Фиат от началото на 80' години на миналия век с което си повишават "продажбите" и акциите им се вдигат на борсата. Но, китаеца го прави политически, като първо субсидира здраво производството и второ чисто статистически вдига покупката на ***, който са произвели. Но шараните в Европа и света лапат куката , като си мислят, че тези автомобили да страхотни , щом се купуват толкова.А междувпрочем, същата схема се върти от 3-4 години в самият Китай.
  • #25
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    Хм че това винаги го имало за всякакви коли. Дилърите и лъскавите джамбази го знаят отдавна. Преди години в Сф имаше схема - поръчваш премиум наблъскано с екстри и доставка 6м напред, дилъра го купува като "тестово" седи малко в шоурума, после се кара с транзитки. и след 6 месеца си е твое на -20% от цената и е на 5-10х км. Отделно ако не ти се занимава с БГ дилъри - аз си купих кола от Германски дилър на 12 месеца на 21х км, за точно 50% по-ниска цена.
  • #24
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Единственият който губи е статистиката. Всички останали печелят, включително и антиелектриците, които имат опорна точка, че електромобилите много бързо губят в пазарната си стойност на вторичния пазар.