IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германските автокъщи минаха на китайска измама с електромобили

Всяка четвърта кола на ток се регистрира от производителя или дилъра, а не от клиент

През първите десет месеца на 2025 почти всеки четвърти нов електрически автомобил в Германия не е продаван на клиент, а регистриран от самия производител или дилър. Според Федералната агенция по транспорта (KBA), броят на такива случаи е нараснал с над 50% за две години.


електромобили, зареждане, зарядна станция, Швейцария


Централната асоциация на германската индустрия за автомобилни превозни средства (ZDK) нарича случващото се "ясно предупреждение" - в момента няма реално търсене на пазара. Президентът на ZDK - Томас Пекрун, подчертава, че пазарът на електрически автомобили не се основава на купувачи, а на изкуствени продажби, според които марките изпълняват плана на всяка цена.

Няколко седмици по-късно тези коли излизат на пазара като "малко употребявани" с големи отстъпки. Резултатът е рязък спад в остатъчната стойност. Ако преди три години електрическият автомобил запазваше около 58% от цената, сега е само 48,8%. За сравнение, при бензиновите модели балансът надхвърля 63%.

Ръстът на броя на такива регистрации засяга целия сектор: цените на употребяваните автомобили падат, лихвите за лизинг се повишават поради ниски остатъчни стойности, а дилърите са принудени да отписват отстъпките за сметка на маржовете. В същото време, според ZDK, основната причина за слабото реално търсене не е цената на автомобилите, а скъпата електроенергия и липсата на зарядна инфраструктура в дворовете и жилищните райони.

Въпреки разширяването на гамата от налични BEV автомобили, купувачите продължават да изпитват съмнения – което означава, че проблемът може само да се задълбочи.


0 от 500
  • #3
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Ето и отговора на въпроса който задавам от известно време. Винаги ми е липсвала логиката защо някои в Германия ще си купи електромобил на по-висока цена, при положение че зареждането с ток в Германия за 100 километра излиза по-скъпо отколкото да заредиш бензин? Ръстът на продажбите на електромобили за 2025 точно в Германия беше най-нелогичното нещо което можеше да се случи и никога не съм очаквал. Допусках че е някакво скрито субсидиране на фирми или заради някакви данъчни облекчения
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Тесльо-тротинетка ( преди 3 седмици )
    Не може да бъде!
  • #1
    14 rate up comment 16 rate down comment
    гном ( преди 3 седмици )
    добро утро -проваления евролиберален упадък е в ход -Урсули и сие си отиват но си отива и ЕС който е в упадък .Приказката з а зелени енергии приключи защото ням а енергоресурси Европа след като на Русия спряха доствките .Сега идва зима дълга много дълга и заводите ще затварят и намаляват производството си политиците си отиват но ще е късно в бизнеса има кой да заеме празните ниши- духайте супата и с е молете .Европа печата пари и помпи инфалцията за да няма бунтове но после ще е интересн