IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германските автокъщи минаха на китайска измама с електромобили

Всяка четвърта кола на ток се регистрира от производителя или дилъра, а не от клиент

През първите десет месеца на 2025 почти всеки четвърти нов електрически автомобил в Германия не е продаван на клиент, а регистриран от самия производител или дилър. Според Федералната агенция по транспорта (KBA), броят на такива случаи е нараснал с над 50% за две години.


електромобили, зареждане, зарядна станция, Швейцария


Централната асоциация на германската индустрия за автомобилни превозни средства (ZDK) нарича случващото се "ясно предупреждение" - в момента няма реално търсене на пазара. Президентът на ZDK - Томас Пекрун, подчертава, че пазарът на електрически автомобили не се основава на купувачи, а на изкуствени продажби, според които марките изпълняват плана на всяка цена.

Няколко седмици по-късно тези коли излизат на пазара като "малко употребявани" с големи отстъпки. Резултатът е рязък спад в остатъчната стойност. Ако преди три години електрическият автомобил запазваше около 58% от цената, сега е само 48,8%. За сравнение, при бензиновите модели балансът надхвърля 63%.

Ръстът на броя на такива регистрации засяга целия сектор: цените на употребяваните автомобили падат, лихвите за лизинг се повишават поради ниски остатъчни стойности, а дилърите са принудени да отписват отстъпките за сметка на маржовете. В същото време, според ZDK, основната причина за слабото реално търсене не е цената на автомобилите, а скъпата електроенергия и липсата на зарядна инфраструктура в дворовете и жилищните райони.

Въпреки разширяването на гамата от налични BEV автомобили, купувачите продължават да изпитват съмнения – което означава, че проблемът може само да се задълбочи.


0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    До 13. Недей така с цифри, че ще те напсуват и даже ще ти кажат, че не можеш да смяташ, защо те обикновено гледат в огледалото и се опитват да обидят събеседника с това което най-много ги обижда тях - да им кажеш че не могат да смятат, което е абсолютната истина. Точно затова толкова лесно ги лъжат като им кажат някакъв процент. Никога не питат процент от какво. Никога не ги интересува дали е математически възможно и реалистично. Даже не ги бърка ако излиза 150% КПД, щом е в тяхна полза
  • #12
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Тоест измамника, който се хвали с огромен опит в измамите, е дошъл тук да обявява другите за измамници. Топ психотрола психопат, който се хвали че идва тук единствено и само да псува останалите и да ги тормози психически за да се забавлява, нарича другите психотролове.
  • #11
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Ама как така говориш за опит с германските измами? Да се не начуди човек такъв културен възпитан и честен човек като тебе който никога не е лъгал, Как така има опит с измамите и измамниците?
  • #10
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Разбира се, че няма логика. Тази година в Германия ще бъдат продадени около 600 000 електромобила. Четвърт от тях са 150 000. При средна цена 50 000 евро, производителите трябва да затрият 7,5 млрд евро. Евстествено, че ще им е по-евтино да си платят глобите. Да не говорим, че имат възможност да си купуват и квоти, което те правят. Пак повтарям - само москофил може да повярва на такава измислица, идваща от болния мозък на някое московско издание.
  • #9
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Четете внимателно. Никъде не се говори за китайски авто, а схемата е измислена от китайците. Производителят е едновременно и купувач (от завода), и дилър на "втора" ръка, чрез фиктивни фирми. Първо излиза процента на електрички към ДВГ, за да не ги глобят. Т.е продават си ДВГ спокойно. Второ за брой продадени коли, трябва да купуват по-малко въглеродни емисии (двг е по-малко към общия брой). Тези суми се дават във вид на отстъпки при продажбата от дилърите.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    До тролопитека - аз преди няколко месеца ти обясних на какво се дължи това и най-вече "скока" на продажби на китайски коли! Ама не го ли прочетеш в статия тук няма как да го асимилираш, нали? Щото за теб е не важно че някой има опит с нещо, че вижда нещо с очите си, важно е да ти го каже Дани у Ютубето или да го прочетеш тук! Видя ли че сам стигаш до извода че си топ бунака на нацията!
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Абе той и превода е малко... говори се ту за производители, ту за дилъри. Ако производителите го правят това, то има логика - продажбите на електромобили им намалява "зелените" глоби, но за дилъри не виждам логика
  • #6
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Естествено, че няма да разбереш, защото не е истина. Само москофилче може да повярва, че стотици хиляди коли се регистрират на дилъри и някак си изчезват. А това за големите отстъпки на старо е също толкова голяма глупост. Всеки може да си отвори мобилето.де и да види колко реално струват колите на старо.
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Това не го разбрах. Дилърите защо го правят и губят пари - имат квота за електромобили ли?!?
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 седмици )
    Аха, така ли растат продажбите на миксери в ЕС (ЕС ЕС)? А тук московилитикът и фунционалчо се кълняха, че има огромен ръст в продажбата на миксери.