IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Италианска схема удря застрахователите в Европа

Все повече коли в страната се регистрират в чужбина заради по-евтини полици

По пътищата на Италия се виждат все повече автомобили с чуждестранни номера и случайният наблюдател може да реши, че тълпи туристи пристигат в страната със собствените си коли. Истината обаче се оказва различна – много италианци карат тези автомобили, като използват чужди регистрации, за да заобиколят националните застрахователни разпоредби.


номера


Според публикувана статистика в момента има около 53 000 превозни средства, регистрирани в чужбина по италианските пътища. Сред тях се открояват автомобили с полски регистрационни номера, което се превръща в истински феномен, съобщава местният ежедневник Corriere della Sera.

Практика, която позволява заобикаляне на закона

Това е практика, която се основава на използването на правна вратичка в италианската застрахователна система. Италианските шофьори регистрират автомобили в чужбина – най-често в Полша, но и в други държави, за да получат по-изгодни ставки за гражданска отговорност и застраховка на трети лица. В тази схема участват посреднически компании, които "изнасят" превозни средства само на документи. След получаване на регистрация автомобилът се продава на посредническа компания и се регистрира в Полша, след което реалният потребител го получава въз основа на договор за наем.

На практика автомобилите никога не са напускали Италия, въпреки че на хартия изглеждат като регистрирани в Полша. Това позволява на собствениците да закупят задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на много по-ниски цени. В застрахователната общност тази схема отдавна е известна като "италианска схема".

По-ниски застрахователни ставки, но и избягване на глоби

Според данни, публикувани през пролетта на 2024, по улиците на Неапол могат да бъдат намерени повече от 35 000 превозни средства с чужди регистрационни номера. Нещо повече, броят им непрекъснато нараства. Причината е проста - шофьорите искат да избегнат гигантските разходи за застраховка "Гражданска отговорност", които са сред най-високите в Италия в този регион.

Италианските медии съобщават, че годишната премия само за застраховка на скутери достига до 1500 евро. За сравнение, регистрацията на превозно средство в Полша, например, позволява на собствениците да спестят до няколко хиляди евро годишно.

За много шофьори това е двойна полза - регистрирайки превозно средство извън Италия, те избягват не само ужасяващите застрахователни тарифи, но и задължението да плащат данък върху притежаването на автомобил. Това обаче не е краят на историята, тъй като автомобилите с чуждестранни номера също са по-трудни за проследяване от италианските служби, което на практика означава по-малък риск от плащане на глоба от камера за скорост.

Италианските служби се опитват да спрат измамите

Преди време, в отговор на мащаба на злоупотребите, италианските власти обявиха, че ще засилят действията си срещу практиката на фиктивни регистрации. Преди няколко месеца Финансовата гвардия разкри колет, задържан в логистичния център на пощата, съдържащ регистрационни номера и документация за 20 автомобила - пратката е адресирана до фирма, посредничаща при регистрациите "на хартия".

Италианската прокуратура започна разследване в сътрудничество с Интерпол. Особено внимание беше обърнато на случаите на регистрация на така наречените "полюси", при които операциите от този тип могат да включват удостоверяване на неистини за заминавания от страната, фалшифициране на технически прегледи или присвояване на самоличност - действия, които са както правно, така и финансово утежняващи.

Застрахователните компании губят най-много

За съжаление - както информират експертите - явлението масова регистрация на италиански превозни средства в чужбина има измерими финансови последици за застрахователния сектор. Компаниите, работещи на пазари като този в Полша, предлагат цени, адаптирани към местните условия, но на практика те трябва да покриват риска, свързан с чуждестранни пътнотранспортни произшествия, които са свързани с много по-високи разходи за обслужване.

Италианският автомобилен пазар, особено в южните райони на страната, се характеризира с много по-висок процент на инциденти и по-агресивен стил на шофиране. В резултат на това броят на скъпите искове за обезщетение се увеличава, което в дългосрочен план може да доведе до увеличаване на премиите за шофьорите в страните, където са регистрирани съответните автомобили.


0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И в БГ се регистрират коли, които после се карат в Гърция. В БГ е по-евтина гражданската както и данъка е сравнително по-малко. В Гърция данъка се определя от кубатурата. Всичко над 1.2 е с доста голям данък и затова се търси алтернатива... Колегата има коментар за подобна схема, само че с Румъния.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гйкътфф ( преди 1 месец )
    Не пишете глупости , това беше преди години , вече не е така.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То и у нас не глобяват шофьорите с чужда регистрация: например глобата за превишена средна скорост
  • #2
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Русенец ( преди 1 месец )
    В съседния град Джурджу румънците карат 10 годишни автомобили втора употреба с русенска регистрация,заради забраната в Румъния да се регистрират автомобили втора употреба над 5 години.
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    53 хиляди автомобила с чуждестранна регистрация в държава където живеят 5,2 милиона чужденци. Тоест 1% от чужденците да шофират автомобил с чуждестранна регистрация и вече си достигнал тези цифри. Голямо чудо, няма що.