IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова грандиозна измама с продажби на коли бе разкрита в Китай

Търговците масово застраховат нови автомобили, за да изпълнят плановете си

Китайските търговци на автомобили масово застраховат автомобили преди реалната им продажба, за да увеличат изкуствено статистиката и да изпълнят плана. Това съобщава агенция Reuters, позовавайки се на десетки оплаквания на потребители и данни от популярни китайски платформи.


китайски коли


Марките BYD, Zeekr (собственост на Geely), Neta (Hozon Auto), Changan, Li Auto, както и чуждестранните Toyota, Volkswagen и Buick, са сред участниците в схемата. Дилърите сключват застраховка за автомобили, които все още не са продадени - често на чуждо име, и ги отчитат както продадени. Това позволява на компаниите да постигат планираните резултати и съответно да се класират по-напред по продажби.

Това поведение не само подвежда клиентите, но и изкривява пазарната статистика. Някои клиенти разбират, че колата вече е застрахована едва след покупката. Някои от тях отиват направо в съда. И в редица случаи съдилищата застават на страната на купувачите.

Ситуацията се влошава на фона на ценовата война в Китай, където повече от 100 марки се борят за оцеляване. В същото време дялът на колите с „нулев пробег“ - автомобили, които вече са обявени като продадени, но не са напуснали шоурума, нараства бързо.

Асоциацията на автомобилните производители на Китайската народна република вече осъди публикуването на рейтинги, базирани на застраховки, като ги нарече инструмент на „нелоялна конкуренция“. Но докато подобни практики продължават, доверието на купувачите на пазара намалява - въпреки нарастващото търсене на нови автомобили и технологии.


0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    ChatGPT: "Човек без електромобил, който пише стотици анонимни мнения в защита на електромобилите, обикновено би могъл да бъде наречен: т р о л;, фанатик; платен коментатор или бот; електроевангелист".
  • #8
    0 rate up comment 5 rate down comment
    3К складажия ( преди 4 месеца )
    Това са "врътки" от цял живот. Идва клиент на 27-мо число товари буса и вика "Пусни фактурата с дата 1-ви", обаче шефчето се изучи и взе до 5-то число да ги пише за предния месец. Всичко това има смисъл един път, след това просто изместваш хода на нещата с месец, два или какъвто е периодът на отчитане.
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Признай си в тази тема, че си глупав и нямаш СУМПС. Виж, че не боли да си искрен.
  • #6
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    "Това позволява на компаниите да постигат планираните резултати и съответно да се класират по-напред по продажби." Сега учудваш ли се как най-продавания автомобил се оказа Toyota само с 2000 продажби повече? Ако не се сещаш ще ти цитирам един много велик мъдрец от който всички трябва да се учим "не само е движена основно от Китай, но е и САМО НА ХАРТИЯ..." МНОГО МЪДРИ ДУМИ ПО ИЗКЛЮЧЕНИЕ.
  • #5
    1 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Понеже не чете повече от заглавието ето списък на измамниците, за да ти е по-лесно да отгатнеш кой ще глътне първи вода на китайския пазар? "Марките BYD, Zeekr (собственост на Geely), Neta (Hozon Auto), Changan, Li Auto, както и чуждестранните Toyota, Volkswagen и Buick, са сред участниците в схемата."
  • #4
    1 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Колко още автомобили мислиш че могат да набутат на дилърите, като ги пишат продадени още когато ги получи дилъра? Познай чии продажби ще изгърмят първи? Няма да е на китайски производител
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 месеца )
    Демек прословутата електрификация не само е движена основно от Китай, но е и само на хартия...
  • #2
    6 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Не е фейк, но всеки математик знае, че това може да продължи само една-две години, защото дилърите не могат да трупат неограничено количество не продадени автомобили. Иначе тази тема не е китайска, а се ползва от повечетопроизводители в световен мащаб, които обявяват автомобилите за продадени в момента в който напуснат завода и стъпят при дилърите, които за разлика от китайците дори не ги застраховат, а само ги фактурират като получени.
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Ааа не, това е фейк, питайте функционала.