IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германските автокъщи минаха на китайска измама с електромобили

Всяка четвърта кола на ток се регистрира от производителя или дилъра, а не от клиент

През първите десет месеца на 2025 почти всеки четвърти нов електрически автомобил в Германия не е продаван на клиент, а регистриран от самия производител или дилър. Според Федералната агенция по транспорта (KBA), броят на такива случаи е нараснал с над 50% за две години.


електромобили, зареждане, зарядна станция, Швейцария


Централната асоциация на германската индустрия за автомобилни превозни средства (ZDK) нарича случващото се "ясно предупреждение" - в момента няма реално търсене на пазара. Президентът на ZDK - Томас Пекрун, подчертава, че пазарът на електрически автомобили не се основава на купувачи, а на изкуствени продажби, според които марките изпълняват плана на всяка цена.

Няколко седмици по-късно тези коли излизат на пазара като "малко употребявани" с големи отстъпки. Резултатът е рязък спад в остатъчната стойност. Ако преди три години електрическият автомобил запазваше около 58% от цената, сега е само 48,8%. За сравнение, при бензиновите модели балансът надхвърля 63%.

Ръстът на броя на такива регистрации засяга целия сектор: цените на употребяваните автомобили падат, лихвите за лизинг се повишават поради ниски остатъчни стойности, а дилърите са принудени да отписват отстъпките за сметка на маржовете. В същото време, според ZDK, основната причина за слабото реално търсене не е цената на автомобилите, а скъпата електроенергия и липсата на зарядна инфраструктура в дворовете и жилищните райони.

Въпреки разширяването на гамата от налични BEV автомобили, купувачите продължават да изпитват съмнения – което означава, че проблемът може само да се задълбочи.


0 от 500
  • #23
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 седмици )
    Ами за всички е лошо, според мен. Ако са поставени нереални цели с големи бонуси и тези коли излизат на пазара като употребявани, както пише в статията, подбиват пазара на употребявани и всички други последствия описани в статията. Според мен, те си вкарват автогол - колкото повече продават такива автомобили, толкова по-малко хората си купуват нови
  • #22
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Това не е ли поредното доказателство, че най-големият проблем на електромобилите е тяхната цена, а клиентът е склонен да направи компромиси с останалото?
  • #21
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До Д!руг гост " , а в статията е описано негативното въздействие на тази практика върху пазара" Нека да зададем и правилния въпрос. НЕГАТИВНО ВЪЗДЕЙСТВИЕ За кого? За клиента не е ли по-добре да купи чисто нов автомобил с 20% отстъпка?
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Прави са за цената на тока, преди 10 години имаше евтина нощна тарифа и киловата излизаше 2-3 цента. Сега с толкова възобновяеми вече няма такива излишъци през нощта и като най-много ако хванеш някоя тарифа с евтини събота и неделя.
  • #19
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Добре, че 20 е написал израза на немски, та потърсих в нета и разбрах за какво иде реч. Не виждам никаква измама, още повече пък китайска. Това било стандартна практика, ако производителя дава някакви бонуси при достигане на определени продажби на определени автомобили(електромобили). За да вземат бонуса, дилърите си ги продават и после ги продават като стари. В нета е описано какви са + и - да си купиш такава кола, а в статията е описано негативното въздействие на тази практика върху пазара
  • #18
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Нямам ( преди 3 седмици )
    Тук единствено статията е "китайска измама"! Описаната по-горе "схема" е така наречената "tageszulassung" при която колата се регистрира и същият ден се отрегистрира и така клиента не се води първи собственик но спестява над 20% от стойността. Преди са го използвали за остатъчни автомобили на склад но от няколко години е масова практика. Агенцията по транспорта прави справка за новорегистрирани а те са вече употребявани макар и никога да не са напускали магазина.
  • #17
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    :) Отиваш в един автосалон да си купиш нова кола. Избора е между, нова на цена Х, или "стара" с 20 км пробег, на цена Х-15%(примерно). Кое ще избере клиента?? Дилърът може да не е(и на) производителя, има варианти (и китайците го използват). Данъци, осигуровки, лизинги на новата са по-високи. Забележете, че те НЕ ОТИВАТ в производителя/дилъра. Просто казано, държавата прибира по-малко данъци. Всички по веригата се включват в тези 15% ОТ НЕЩО/оборот. Ако нямат продажби, гладуват. Клиента доволен
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    до 17 ( преди 3 седмици )
    Продължаваш да се объркваш. Ти говориш за по-новата китайска схема, а статията - за старата. Но и в новата няма никаква аналогия с ЕС, защото в китайската схема се касае за износ. От ЕС никой не изнася коли на старо, освен в единични бройки, а и никой не ограничава износа на държавно ниво.
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Китайската схема е производителя да си продаде на собствена фиктивна фирма колата и след това да я изнесе като втора ръка. В ЕС се прилага същото, но в ЕС вариант. В Китай има регулации. Някои модели въобще е забранено да се изнасят като НОВИ. На другите данъка за експорт е в ПЪТИ по -висок (20хил долара +). Добавете и субсидиите. По схемата минава ЦЕЛИЯ паралелен износ, КОЙТО само 2025 е няколко МИЛИОНА. Никой нищо не рециклира :):). Втората ръка са със слаби регулации и ниски данъци.
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до 11 ( преди 3 седмици )
    Малеее, колко убедено звучиш! В Китай правеха подобни неща, но с няколко много важни подробности. Първо правеха го с микроелектромобили, които бяха по 3-4 хил. долара. За сравнение, Порше, Мерцедес и др. правят модели за по над 100 000 евро. Второ, моментално ги рециклираха. Използваха батериите, стоманата и т.нат. Трето, за всяка кола получаваха тлъста субсидуя от държавата, която им покриваше загубата и им оставаше печалба. Нито едното не важи за ЕС. Затова и никой не го прави.