Като цяло японските производители винаги са били най-неохотни да свързват бъдещето си с електрическите автомобили. Те смятат, че това не е грешна посока, но тя трябва да се следва по-бавно и в зависимост от темпото, което пазарът задава.

Тази гледна точка е напълно различна от тази на ЕС, но засега се оказва правилна, тъй като насилственият преход към 100% електрически превозни средства очевидно не дава резултатите. Продажбите на електромобили растат и техният дял по пътищата се увеличава, но също така е вярно, че те не растат с прогнозираните темпове.
Марките започнаха да променят плановете
Някои марки трябваше да променят плановете си за пълна електрификация, докато други – като Toyota, жънат плодовете на своята предпазливост, постигайки рекордни продажба и печелейки благодарение на хибридните си модели.
Другият голям японски производител – Honda, също постепенно се сблъсква с проблемите на електрификацията. И както се оказва, най-големият от тях са намалелите финансови постъпления. Наскоро компанията похарчи 1,23 млрд евро за разработка на електрически превозни средства, но сега това се отчита като грешка.

В тази връзка вицепрезидентът Нория Кайхара призна пред Automotive News, че компанията е претърпяла "влошаване поради ниски продажби на електрически автомобили". Може да се предположи, че този нисък обем на продажбите се дължи на скромния ангажимент на Honda към този тип технология, което поражда недоверие сред потребителите.
Независимо от причините, в Honda явно се съмняват, че ще изпълнят първоначалната си цел – продажба на 2 млн електрически автомобила до 2030, и тази прогноза беше намалена на 700 000 единици. Сега Кайхара и останалите членове на борда на директорите са доволни да достигнат 2,2 хибридни автомобила до тази дата.
Електрическото бъдеще според Honda
Първоначалният план на Honda е да стане 100% електрическа марка до 2040. Това не е особено оптимистично изявление, но според Кайхара ситуацията може да се промени. Той е категоричен, че компанията трябва да преразгледа бъдещите си инвестиционни планове, включително обемите на производството и моделите. И признава, че поставените цели за продажба на електромобили едва ли ще бъдат изпълнени.

За момента цифрите и пазарът го доказват. Всъщност електрическият автомобил напредва неуморно, но не с обявената скорост, което показва прекалено самоувереност от страна на някои производители, за което те вече си плащат.
Затова и Honda затова ще продължи да залага на мултиенергийната стратегия, базирайки печалбите си на модели с ДВГ и хибриди, които от своя страна ще инвестират в 100% електрическото бъдеще.


0