IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Honda обвини електромобилите за финансовите си загуби

Електрификацията ще се забави, категоричен е един от шефовете на компанията

Като цяло японските производители винаги са били най-неохотни да свързват бъдещето си с електрическите автомобили. Те смятат, че това не е грешна посока, но тя трябва да се следва по-бавно и в зависимост от темпото, което пазарът задава.


Honda серия 0


Тази гледна точка е напълно различна от тази на ЕС, но засега се оказва правилна, тъй като насилственият преход към 100% електрически превозни средства очевидно не дава резултатите. Продажбите на електромобили растат и техният дял по пътищата се увеличава, но също така е вярно, че те не растат с прогнозираните темпове.

Марките започнаха да променят плановете

Някои марки трябваше да променят плановете си за пълна електрификация, докато други – като Toyota, жънат плодовете на своята предпазливост, постигайки рекордни продажба и печелейки благодарение на хибридните си модели.

Другият голям японски производител – Honda, също постепенно се сблъсква с проблемите на електрификацията. И както се оказва, най-големият от тях са намалелите финансови постъпления. Наскоро компанията похарчи 1,23 млрд евро за разработка на електрически превозни средства, но сега това се отчита като грешка.


Honda


В тази връзка вицепрезидентът Нория Кайхара призна пред Automotive News, че компанията е претърпяла "влошаване поради ниски продажби на електрически автомобили". Може да се предположи, че този нисък обем на продажбите се дължи на скромния ангажимент на Honda към този тип технология, което поражда недоверие сред потребителите.

Независимо от причините, в Honda явно се съмняват, че ще изпълнят първоначалната си цел – продажба на 2 млн електрически автомобила до 2030, и тази прогноза беше намалена на 700 000 единици. Сега Кайхара и останалите членове на борда на директорите са доволни да достигнат 2,2 хибридни автомобила до тази дата.

Електрическото бъдеще според Honda

Първоначалният план на Honda е да стане 100% електрическа марка до 2040. Това не е особено оптимистично изявление, но според Кайхара ситуацията може да се промени. Той е категоричен, че компанията трябва да преразгледа бъдещите си инвестиционни планове, включително обемите на производството и моделите. И признава, че поставените цели за продажба на електромобили едва ли ще бъдат изпълнени.


Honda


За момента цифрите и пазарът го доказват. Всъщност електрическият автомобил напредва неуморно, но не с обявената скорост, което показва прекалено самоувереност от страна на някои производители, за което те вече си плащат.

Затова и Honda затова ще продължи да залага на мултиенергийната стратегия, базирайки печалбите си на модели с ДВГ и хибриди, които от своя страна ще инвестират в 100% електрическото бъдеще.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 2 седмици )
    И как да спечелят с такива сандъци на снимките?
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 седмици )
    Ами след като се кооперират с ГМ какво се чудят?!
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #10 такива трендове - хайде всички 100% електрички!!! Като се хванеш на такова хоро - честито загуби и фалити.. Никой не казва че няма място за електрически - просто от днес за утре няма как да стане и който го вярва и тръгва по тоя път си плаща скъпо...
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Какви трендове? Има ли още някой който да не е разбрал, че бъдещето на автомобилната промишленост принадлежи на електромобилите? Дори Хонда в прав текст казват, че това е правилната посока, но темпото им било прекалено високо и щели да поседнат да си починат, за да изчакат китайците да се отдалечат още повече към финала. Нямало за къде да бързат.
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Който се мята по трендове лекомислено си плаща.. понякога скъпо. Стига самоцелно и безумно налагане на електрокари!
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 7. Какво имаш предвид под масова? Колко процента пазарен дял, къде и кога? Защото всяка държава ще си върви със своето темпо. На места ще стане бързо, а на други места от трудно до невъзможно. Не може да слагаш всички под един знаменател, особено японския знаменател.
  • #7
    2 rate up comment 9 rate down comment
    НПО донЕлектронКихот ( преди 2 седмици )
    Тесла има ръст на продажбите 50% и ще произвежда по 20 милиона електромобила през 2030 година.
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    всеки греши и е възможно да се подведе по обявеното за новото, бъдещето, най-доброто и други алабализми, но като си осъзнае грешката 100% няма да повтори, технологията сигурно има бъдеще но още много път има да извърви докато стане наистина масова.
  • #5
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    "цел продажба на 2 млн електрически автомобила до 2030, и тази прогноза беше намалена на 700 000 единици...Електрификацията ще се забави, категоричен е един от шефовете на компанията" за едни ще се забави, а за други ще се забърза. Например xiaomi вероятно ще продаде 700 хиляди електромобила още през 2026 година и над 2 милиона през 2030 и ще изпълни ангажимента на honda към клиентите. Вероятно и към част от клиентите на honda.
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 седмици )
    "Сега Кайхара и останалите членове на борда на директорите са доволни да достигнат 2,2 хибридни автомобила до тази дата" - Хайде нека да са цели 3 хибридни автомобила :-)