Ерата на намаляване на обема на двигателите и добавянето на сложни системи за турбокомпресори скоро може да приключи. Honda обяви, че разработва нов V6 двигател, който ще служи като основна част от хибридната система от следващо поколение. Агрегатът ще захранва бъдещи големи хибридни електрически превозни средства (HEV) на японския производител, предлагани основно в Северна Америка.

Новият двигател ще се появи на пазара през 2027 и ще се отличава с "мощна производителност на шофиране и висок капацитет на теглене". Не е известно каква мощност ще произведе новата хибридна система, но сегашният V6 на автомобилния производител - 3,5-литров двигател, който захранва Odyssey, Pilot и Ridgeline, генерира 285 к.с. и може да изтегли до 2267 кг.
Агрегатът може да не произведе толкова мощност, ако Honda се стреми нейните HEV да имат 30% по-добра горивна ефективност в сравнение с настоящите модели с ДВГ. Автомобилният производител също така се надява да подобри производителността на ускорението с пълна газ с повече от 10%, така че не е изцяло фокусиран върху разхода на гориво.

Не е ясно дали новата хибридна система ще стартира в изцяло нов модел или съществуващ. Honda наскоро обнови Pilot, но сегашното поколение Ridgeline и Odyssey наближават края на жизнения си цикъл.
Honda вече обяви, че разработва нови 1,5 и 2,0-литров, четирицилиндрови двигатели за бъдещи хибридни превозни средства. Компанията също така показа платформа от следващо поколение със среден размер, която ще пристигне през 2027, като тя е по-твърда и по-лека от сегашната структура на каросерията.

