IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Внимание с тези двигатели – те гълтат масло!

Списъкът е доста дълъг и включва мотори на Audi, BMW, Skoda, Honda, Subaru и други

Дори здравият двигател може да консумира масло, като причините са това са няколко и те добре известни на повечето шофьори. Експертите от изданието „За Рульом“ посочват кои агрегати имат най-голям апетит и се опитват да изяснят причините за това.


масло


Германските мотори са най-гладни

В автомобилните форуми се споменават по-специално десетки модели на Audi, Volkswagen, BMW и Mercedes. Собствениците отбелязват, че техните автомобили консумират до един литър масло на хиляда километра. Безсмислено е да се предявяват претенции към производителите на автомобили, защото в по-голямата част от техническа документация са посочени по-високи допустими стойности. Освен това, собственикът на автомобила трябва да използва само препоръчаното от производителя масло, така че той също носи вина за случилото се.

Какво казват експертите?

Според Максим Рязанов - технически директор на дилърската мрежа Fresh Auto, причините за повишената консумация за различни при отделните двигатели. При някои модели проблемът е в конструкция на силовия агрегат.


двигател


„Например, много от модели на BMW се отличават с разход на масло, като най-голямо потребление се отчита при при двигателите от сериите N63 и S63. След пробег от 100 000 км при тях се долива по 1 литър на всеки 1000 км. Тези мотори се поставят на модели като BMW 5-Series, X5 и X6, като това трябва да бъде отчетено при покупка на такъв автомобил на старо“, посочва Разянов.

Друг двигател, който постоянно изпитва „глад за масло“, е Honda 1.6 16V VTEC. Тук причината е в специфичните настройки на агрегата. Още при проектирането си той е предназначен за работа на много високи обороти и затова нивото на маслото трябва да се следи непрекъснато.

Експертът посочва още един мотор – 1.8 TSI, който се поставя на модели на Audi, Seat, Skoda и Volkswagen. При него причината е в масленият сепаратор, който отделя голям обем маслени пари във вентилационната система на картера.


двигател


И други специалисти, помолени за коментар от изданието, посочват тези двигатели като „най-гладни“ за масло. Към 1,8 TSI те добавят и 2.0 TSI (EA888), който се поставя на голям брой модели на концерна Volkswagen, в това число и на автомобили на Porsche.

Освен споменатите вече N63 и S63 има и други мотори на BMW с подобен проблем. Това са N52 и M54, но при тях разходът на масло е по-малък в сравнение с другите два. Посочват се и два двигателя на Subaru – ЕJ20 и EJ25.

Това, което беше проблем преди време, вече е норма

„Трябва да се отбележи, че това което в началото на века се считаше за сериозен разход на масло, вече е норма за повечето производители. В документацията на различните модели отдавна е посочено, че разход от 400 до 1000 грама на 1000 км е напълно приемлив показател. Това се дължи най-вече на конструктивните промени в модерните двигатели“, категорични са експертите.

Няма проблеми с актуалните двигатели

Audi: Преди повече от 10 години имаше много оплаквания от двигателите на Audi, но към днешна дата такъв проблем с актуалната гама на марката не съществува. Стандартният разход на масло не е повече от 0,5 л/1000 км, като за спортните модели (RS) той е по-висок -0,8 л/1000 км.
Оплакванията от преди десетилетие засегнаха основно двигателите 1.8/2.0 TFSI. Проблемът засегна най-силно първото поколение Q5, както и изградените на същата платформа A4, A5 и A6 (приблизително произведени между 2008 и 2013 г.). Според инструкциите за автомобила, за първите 5000 км пробег разходът на масло може да надвиши посочените стойности. Затова се препоръчва редовно да се проверявате нивото му, като най-добре е това да става при всяко зареждане преди потегляне на дълъг път.


двигател


Subaru: Японският производител призна за проблеми с двигателите от серията EJ, произведени през периода 2004-2006 година. По-късно повишен разход на масло беше отчетен и при серията FB (2011-2014 година). След 2015 година обаче всички проблеми са решени и днес двигателите на Subaru не страдат от повишен разход на масло.

Volkswagen: Германският производител посочи, че има обективни причини за повишения разход на масло при неговите двигатели, като сред тях е и грешка от страна на собствениците. Турбокомпресор, директно впръскване на гориво и всякакви мерки за контрол на емисиите - всичко това са част от прийомите, използвани от марката. Инженерите съкращават полите на буталата, намаляват силата, с която буталните пръстени се притискат към стените на цилиндъра, намаляват повърхността на триене, използват масла с нисък вискозитет и в същото време принуждават двигателя да доставя висок въртящ момент при относително ниски обороти.

Всичко това е необходимо, за да се даде на собственика на автомобила отлична динамика с наистина нисък разход на гориво. Следователно, собствениците трябва да обслужват автомобила при стриктно спазване на правилата. Ако това не става, двигателят страда.

Основни грешки, допускани от собствениците

1. Нередовна смяна на маслото.

2. Обслужват автомобила си с некачествени консумативи


сервиз


3. Обслужват автомобила си в съмнителни сервизи

4. Поставят добавки в моторното масло, които не се препоръчват от производителите на автомобили.

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 13 rate down comment
    Коко ( преди 3 години )
    Петте абе ти сигурно нямаш предвид че колите се карат в Русия и маслото е някакво руско творение добре че не са блокирали че щеше да пишеш че най блокираните са Немско и Японско производство.
  • #11
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Ник ( преди 3 години )
    Глупости германските коли имам Форд Мондео на 22г 400х км колкото налея след 18 х км го сменям и не е харчил повече от05 л .стига маслото да не е менте така и се познава ,ако след 8х км.маслото започва да пада значи е менте ,по принцип масло може да се сменя след като се забележи че пада това показва рязко влошаване на визкозотета итрябва смяна
  • #10
    18 rate up comment 38 rate down comment
    край ( преди 3 години )
    колите на БМВ Ауди или Субару, според Попов са - "високи технологии" ХАААА ХА.Тия високи технологии до 2030г. демек след 8 /осем/ години ще бъдат забранени за производство. Високите технологии са при Тесла, Киа, Хюндай. При немците са големите бурии и кравешките кожи по седалките - това са им високите технологии.
  • #9
    23 rate up comment 26 rate down comment
    Пропов ( преди 3 години )
    Абе като не ви харесват БМВ Ауди или Субару, ми карайте си други марки. Избор има достатъчен. Който му стиска и иска да кара спортна кола със силен мотор - вади и плаща. Масла, гориво, консумативи като за спортна или луксозна кола. Никой никога от тия производители не е обещавал, че ще ви излиза евтинко. Тия обещания са при Тойота, Хюндай, Дачия-Рено и прочее. Високите технологии са капризни и си имат цена. Ама пък кеф дават, за който може да го оцени и да си го позволи.
  • #8
    12 rate up comment 23 rate down comment
    Фастер ( преди 3 години )
    Карам 2 немски бензинови мотора ,единия на 370 000 Опел Фронтера 2.4 ,другия БМВ Х 5 3000,239 коня на 250 000 .И свата имат нормален разход на масло ,с доливане по литър и половина на 10 000 км.,а вие си пишете и коментирайте простотии колкото си искате.И двата мотора ги карам само с Кастрол.Руски мотори рядко карат до 100-120 000км. пробег ,дори и най-съвремените!Аре спрете да пускате *** ,"компетентни" статии!
  • #7
    33 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "Високо-технологичните" немски маслояди ги знаем - на 120 000 км стават само за скрап, защото ремонтите им струват повече от остатъчната им стойност.
  • #6
    44 rate up comment 6 rate down comment
    До 2 ( преди 3 години )
    Моето момче,Маслото на същото Рено във Франция се сменя на 30 000 км, а за България се препоръчва на 15 000, както и правех, защото за разлика от теб, не мисля, че съм по-умен от френския инженер. Колата направи без проблеми 350 000 км, омръзна ми и я продадох с перфектен двигател.Така се отнасях с колата си преди това, така се отнасям и със сегашната си. Слагам оригиналното масло на предписания период и не се правя на много умен.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Петре , сбъркал си името на списанието:)))
  • #4
    22 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тоя двигател на Honda 1.6 16V VTEС е от преди 30 години , какво търси в тая класация!?!? Всички други са двигатели от този век!
  • #3
    23 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Пусни си Реното по немско със 180-200 км/ч, както масово карат там и ела пиши пак за разхода на масло. Гарантирам! На моята също не доливам за 30к, но ако карам част от тези километри в Германия доливам около 400-500 гр за 30к км