IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Внимание с тези двигатели – те гълтат масло!

Списъкът е доста дълъг и включва мотори на Audi, BMW, Skoda, Honda, Subaru и други

Дори здравият двигател може да консумира масло, като причините са това са няколко и те добре известни на повечето шофьори. Експертите от изданието „За Рульом“ посочват кои агрегати имат най-голям апетит и се опитват да изяснят причините за това.


масло


Германските мотори са най-гладни

В автомобилните форуми се споменават по-специално десетки модели на Audi, Volkswagen, BMW и Mercedes. Собствениците отбелязват, че техните автомобили консумират до един литър масло на хиляда километра. Безсмислено е да се предявяват претенции към производителите на автомобили, защото в по-голямата част от техническа документация са посочени по-високи допустими стойности. Освен това, собственикът на автомобила трябва да използва само препоръчаното от производителя масло, така че той също носи вина за случилото се.

Какво казват експертите?

Според Максим Рязанов - технически директор на дилърската мрежа Fresh Auto, причините за повишената консумация за различни при отделните двигатели. При някои модели проблемът е в конструкция на силовия агрегат.


двигател


„Например, много от модели на BMW се отличават с разход на масло, като най-голямо потребление се отчита при при двигателите от сериите N63 и S63. След пробег от 100 000 км при тях се долива по 1 литър на всеки 1000 км. Тези мотори се поставят на модели като BMW 5-Series, X5 и X6, като това трябва да бъде отчетено при покупка на такъв автомобил на старо“, посочва Разянов.

Друг двигател, който постоянно изпитва „глад за масло“, е Honda 1.6 16V VTEC. Тук причината е в специфичните настройки на агрегата. Още при проектирането си той е предназначен за работа на много високи обороти и затова нивото на маслото трябва да се следи непрекъснато.

Експертът посочва още един мотор – 1.8 TSI, който се поставя на модели на Audi, Seat, Skoda и Volkswagen. При него причината е в масленият сепаратор, който отделя голям обем маслени пари във вентилационната система на картера.


двигател


И други специалисти, помолени за коментар от изданието, посочват тези двигатели като „най-гладни“ за масло. Към 1,8 TSI те добавят и 2.0 TSI (EA888), който се поставя на голям брой модели на концерна Volkswagen, в това число и на автомобили на Porsche.

Освен споменатите вече N63 и S63 има и други мотори на BMW с подобен проблем. Това са N52 и M54, но при тях разходът на масло е по-малък в сравнение с другите два. Посочват се и два двигателя на Subaru – ЕJ20 и EJ25.

Това, което беше проблем преди време, вече е норма

„Трябва да се отбележи, че това което в началото на века се считаше за сериозен разход на масло, вече е норма за повечето производители. В документацията на различните модели отдавна е посочено, че разход от 400 до 1000 грама на 1000 км е напълно приемлив показател. Това се дължи най-вече на конструктивните промени в модерните двигатели“, категорични са експертите.

Няма проблеми с актуалните двигатели

Audi: Преди повече от 10 години имаше много оплаквания от двигателите на Audi, но към днешна дата такъв проблем с актуалната гама на марката не съществува. Стандартният разход на масло не е повече от 0,5 л/1000 км, като за спортните модели (RS) той е по-висок -0,8 л/1000 км.
Оплакванията от преди десетилетие засегнаха основно двигателите 1.8/2.0 TFSI. Проблемът засегна най-силно първото поколение Q5, както и изградените на същата платформа A4, A5 и A6 (приблизително произведени между 2008 и 2013 г.). Според инструкциите за автомобила, за първите 5000 км пробег разходът на масло може да надвиши посочените стойности. Затова се препоръчва редовно да се проверявате нивото му, като най-добре е това да става при всяко зареждане преди потегляне на дълъг път.


двигател


Subaru: Японският производител призна за проблеми с двигателите от серията EJ, произведени през периода 2004-2006 година. По-късно повишен разход на масло беше отчетен и при серията FB (2011-2014 година). След 2015 година обаче всички проблеми са решени и днес двигателите на Subaru не страдат от повишен разход на масло.

Volkswagen: Германският производител посочи, че има обективни причини за повишения разход на масло при неговите двигатели, като сред тях е и грешка от страна на собствениците. Турбокомпресор, директно впръскване на гориво и всякакви мерки за контрол на емисиите - всичко това са част от прийомите, използвани от марката. Инженерите съкращават полите на буталата, намаляват силата, с която буталните пръстени се притискат към стените на цилиндъра, намаляват повърхността на триене, използват масла с нисък вискозитет и в същото време принуждават двигателя да доставя висок въртящ момент при относително ниски обороти.

Всичко това е необходимо, за да се даде на собственика на автомобила отлична динамика с наистина нисък разход на гориво. Следователно, собствениците трябва да обслужват автомобила при стриктно спазване на правилата. Ако това не става, двигателят страда.

Основни грешки, допускани от собствениците

1. Нередовна смяна на маслото.

2. Обслужват автомобила си с некачествени консумативи


сервиз


3. Обслужват автомобила си в съмнителни сервизи

4. Поставят добавки в моторното масло, които не се препоръчват от производителите на автомобили.

0 от 500
  • #22
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Парен чук ( преди 3 години )
    До смешниците noname u анонимен, които НИКОГА не са имали нова кола в последните години....в книжките им си пише черно на бяло 1 л на 1000 км, ама те дигур са с немски премиум кошници на 25 г., Не че те не са масларки де ха ха
  • #21
    9 rate up comment 1 rate down comment
    ГГГ ( преди 3 години )
    Имам БМВ Е39 мисля ,че мотора е м54 от далечната 1996,при тях както е описано също е заложено похапването.Имам я от 11г.доволен съм ,това да й е кусура.Предишнатс ми кола беше пасат ,в сравнение с БМВ то мога да кажа ,че не гореше масло,ама ми изгоря душицата от ремонти .Както казват две добрини на едно място няма.
  • #20
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    На Субару всички мотори харчат масло.
  • #19
    15 rate up comment 3 rate down comment
    stoianovm ( преди 3 години )
    Споделям личен опит.Атмосферните Бензинови мотори 1,4 и 1,6 на VAG също горят масло до 1л/1 000км при яко настъпване и продължително(примерно магистрално) каране над 4 000оборота.При НОРМАЛНО градско каране,където рядко и за кратко може да се превишат 3 000 оборота,няма никакъв разход на масло.Говоря за 2 чисто нови коли извадени от магазина та до 100 000 х.км. все еднакъв разход на масло.Горния факт обаче по никакъв начин не влошава работата на машините.
  • #18
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Хора вие четете ли какво пише в статията или си го карате така на общо основание. Кой имал Форд, пък друг 20 години карал дизел, трети за Тойота говори. В статията са изброени няколко двигателя на различни марки, които действително имат висок разход на масло. Първото поколение ТФСи/ТСИ мотори на ВАг бяха пословични с чудовищния разход на масло, който действително достигаше литър на 1000 киломентра. N52 и M54 БМВ са страхотни двигатели, но и те на доста малко киламетри започват да горят масло.
  • #17
    1 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Незнам, но от 20 години карам автомобили на посочена тука марка, дизелови и никога не съм доливал масло, хем го сменям на 2г. или 35000км. което събитие настъпи първо. Казвам го защото има хора, които си сменят маслото на 8-10000км. а на скоростните си кутии на 60 000км. Аз примерно от 20г. карам само автоматици и никога не съм сменял масло на трансмисията. И не съм имал проблеми. Спазвам указанията на производителя, за обслужването в оторизирани сервизи на марката и всичко е ОК.
  • #16
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам някой замисли се какво би станало с катализатора, ако на 10 хил километра в него се напълнят ДЕСЕТ литра масло, а на 100 хил. СТО литра масло?Средно един двигател събира 5 литра, като смените са от 6 до 30 хил км, да кажем, че средно е на 15 хил. Т.е., купуваш си 20 литра масло, сменяш 5, а останалите 3 туби по 5 литра си ги носиш в багажника и на всеки 200 км спираш да доливаш... Някой мисли ли преди да пише???
  • #15
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гдьц ( преди 3 години )
    До noname..този авенсис 1.8 е имал сервизна акция, възможно е твоят да я е пропуснал и затова да е харчил маслото. Поне според моят опит, когато се настъпва газта моите коли са си харчели масло, но не фрапиращо много. Иначе може и до смяна да не долея. Правил съм всякакви експерименти:))
  • #14
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Петърчо или никога не е имал кола, или нарочно пише глупости, за да се правят кликове с коментари. Едно време имах Трабант. Маслото се сипваше в горивото в съотношение 1:50. Трабантът здраво пушеше, все пак гори масло в двутактовия си двигател. Това е горе-долу 1 литър масло на 1000 км! А тук някакъв сополанко ни обяснява, че е нормално същото за четиритактов двигател....От тогава съм имал поне 10 коли и никоя не е горяла повече от 0,5 литра на 10 хиляди километра, а някои не горяха и 50 грама
  • #13
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Noname ( преди 3 години )
    Интересно ми стана, че се натъртва на 1000км абе хора ако тази кола харчи 10литра масло за 10 000км не знам трябва да се хвърля, доколкото знам е, че нормално е около до 1литър на 10 000км или който е писъл статията няма понятия при толкова коли който съм имал единство тойота авенсис 1.8 vvti е харчила 3 4 литра на 10 000км всяка друга между 300грама и литър на 10 000км.