IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кога всъщност трябва да се сменя маслото?

Следването на препоръките на производителя може да се окаже лоша идея

Всеки водач на моторно превозно средство знае, че редовната смяна на маслото в двигателя е жизненоважна. Въпросът обаче е колко често трябва да се прави тази операция? Известно е, че оптималният интервал за смяна на маслото е посочен в ръководството на автомобила. Но не всеки знае, че всъщност там са написани две числа.


масло


Първото число е редовната смяна на двигателното масло в оптимални за мотора условия. Втората цифра обаче показва кога трябва да се сменя маслото при работа на автомобила в неблагоприятни условия. Най-често шофьорите обръщат внимание само на първата стойност, а в болшинството от случаите условията при които работи един двигател спадат към графата неблагоприятни.

Интервалът между смяната на масло зависи от двигателя. Ако говорим за средностатистически масови автомобили, тогава обикновено става дума за 15 000 км. Втората цифра обаче, на която никой не обръща внимание, най-често е почти наполовина от първата. Така че, ако се извършва редовна смяна на маслото на всеки 15 000 км според производителя, то при шофиране в "неблагоприятни" условия интервалът се намалява до 8 000 км, като максимумът е 10 000.

Трябва да се има предвид, че условията у нас не са идеални. Двигателят стартира при температури от минус 10 градуса по Целзий и по-ниски през зимата, пътуванията много често са кратки, шофира се (дори периодично) по черни пътища - всичко това, от гледна точка на производителите на двигатели, вече влиза в графата неблагоприятни условия на работа. Следователно смяната на маслото трябва да се извършва по-често, ако не два пъти от основното предписание, то поне един и половина пъти.

0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Браво, не съм ги чел тези работи в ръководство но са факт.
  • #30
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Разберете и запомнет ( преди 5 месеца )
    Най-качественото масло(и съответно най-скъпото) е на Кастрол. Това е мерцедесът на моторните масла.А повечето от вас сигурно търсят евтини масла без да осъзнават че в крайна сметка ще им излезе по-скъпо. Защото ще се наложи преждевременен основен ремонт на двигателя.
  • #29
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До Пешо Келешо ( преди 5 месеца )
    Ти другарю Пешо сигурно не знаеш че на-качествените масла са Шел,Мобил и Кастрол.Вероятно в твоя таралясник слагаш от най-евтините Приста Ойл на мошениците братя Бобокови. И може би съжаляваш че вече не можеш да си купиш Плама Плевен. Което го имаше по времето на бай Тошо.
  • #28
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Пешо келешо ( преди 6 месеца )
    Всеки сам си преценя.
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До "Пробвал съм ( преди 6 месеца )
    То може и 50000 км да минеш и пак "няма да и стане нищо"!Поне масления филтър ще смениш ли , примерно на 25000 км?Тия филтри са леш още на 8-10000 км,после караш с отворен байпасна филтъра,сиреч без филтрация(или поне ако влошена), ама за какво ти е филтър давай, карай! :)
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 24,Вальо,маслото се сменя според километрите на производителя или на указания срок пак от него. При моя случай е или 30 хиляди или 1 година. Какво е това без значение от километрите и 1 година,да не е камион.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Неграмотни писания.Маслото се сменя по 2 причини.1.Вследствие на горенето се отделят сажди и нагари, частици от които попадат попадат в маслото.Затова потъмнява маслото и тези частици влошават триенето.При автомобили на газ такива частици не се отделят.Затова при автомобили на метан/пропан-бутан маслото се сменя едва при настъпване на втората причина - повишава се киселинността на маслото.
  • #24
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Опел ( преди 6 месеца )
    До #15 Колега, кажете на вашия приятел да смени едни гумички на клапаните и ще спре да долива. След това сипва 10W40 задължително GM и няма да го пипва повече. На моята Астра Г 1.6моно 75к.с наливам само GM и почва да пипа след 8-9хил км, доливам половин литър и го сменям на 13-15хил. /тези км ги навъртам за макс 6месеца, затова го сменям на 15К../
  • #23
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Мото ( преди 6 месеца )
    Какви са тези -10 градуса, ние да не сме Финландия. Кога миналата година е било толкова и за колко време?
  • #22
    18 rate up comment 4 rate down comment
    nemo72 ( преди 6 месеца )
    10 хиляди или на една година,мое лично правило!