IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как новият автомобил бърка в джоба повече от стария

Само преди 5 години производителите залагаха на различна стратегия

Мнозина са уверени, че по-добрият вариант е да се купи нов автомобил вместо втора употреба. При употребяваните коли проблемите са повече и съответно се налагат и по-чести ремонт. Експерти обаче предупреждават, че това не е точно така, както изглежда.


ремоннти


Като начало е добре да се обърне внимание на външността на автомобила. Новите коли имат смел дизайн с голям брой остри ръбове и интересно оформени орнаменти по каросерията. Погледнете новите Hyundai Tucson и Kia Sportage, например, и ги сравнете с кола на няколко години, за да видите разликата.

Факт е, че само до преди 5 години дизайнерите имаха съвсем различни приоритети. Затова и се получава, че изкуството изисква жертви. В случай на катастрофа, например, изправянето на вратата със сложни орнаменти по нея е много трудно, дори невъзможно. Затова и се налага тя да бъде заменена, а това струва по-скъпо. Докато при по-старите коли ремонтът на тези детайли е по-прост и по-евтин, което не е малко.


LED-фарове


От каросерията преминаваме към оптиката, която с всяка изминала година става все по-сложна. Производителите слагат „умни“ фарове, завиващи светлини и масово използват светодиоди. При инцидент тези фарове няма как да бъдат възстановени, а и производителят не оставя възможност за техния ремонт. Целият блок просто се сменя, а това е скъпо.

Ето и пример – ако автомобилът е оборудван с матрични фарове, целият блок може да струва огромна сума, а да не говорим, че допълнително се заплаща неговото поставяне, както и настройката на светлините. При по-старите коли всичко е лесно – стъклото и крушките могат да бъдат сменени дори без да се налага посещение на сервиз.


ремонти


Друг важен разход може да се окажат различните електронни системи, които няма как да бъдат ремонтирани в „домашни“ условия. Налага се посещение в сервиз, където е налице необходимото оборудване. Самата електроника също така дава често проблеми, тъй като по нейните датчици попадат влага, кал и реагенти (през зимата). Резултатът е прекъсвания, заради които се изисква специализирана намеса.

Освен това, заради икономия на място различните датчици (за температура на двигателя, кислорода и налягането на маслото) се поставят на такива места, че са подложени на сериозно нагряване. А то в крайна сметка води до проблеми като повишаване на разхода на гориво или на масло, както и до прегряване.

0 от 500
  • #13
    11 rate up comment 6 rate down comment
    До 14 ( преди 3 години )
    Има голяма разлика. Колите от 2015. рязко минаха на друго ниво от тези до 2015г. говоря за премиум марките. Сега дали ще си купиш кола 2021г. или 2015г. в момента разликата ще е само, че ще е на по-малко километри иначе са абсолютно същите коли. Самопаркиране, аварино спиране, виртуални уреди, матрични фарове, следене на лента, въздушно окачване, завиващи задни колела, хед ъп дисплеи, нощно виждане и др. са 1:1. А през 2005г. премиумите рязко минаха ниво, над тези преди 2005г..
  • #12
    21 rate up comment 21 rate down comment
    До 11 ( преди 3 години )
    Оф офф....хаха,. ти пък ако си мислиш че новите коли много пазят околната среда с голяма грешка си! Мърсят точно толкова колкото и старите коли. Някой от новите дизели даже мърсят повече от старите. Да, вярно е че новите коли имат по ефективни филтри и катализатори. Но в същото време имат и средно 2-3 пъти повече конски сили. Да не мислиш че тази голяма мощност се произвежда с магия от космическия вакуум? За да получиш двойно по голяма мощност трябва изгориш повече гориво и емисиите се вдигат
  • #11
    34 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кучето скача според тоягата. За един 5000лв. са много за друг 100 000 са нормални пари за кола, за трети 200-300 000, така, че всеки най-добре знае за себе си и никой не е длъжен да кара тоя с кола от 5000лв да си купи за 100 хиляди, или тоя с евтина кола да учи тоя със скъпата, че нямало никакъв смисъл да си купува скъпа, защото едва ли не получава същото. Ами не, не получава същото получава много повече, но ще го разбереш след 15г. като падне цената му на 5000лв.
  • #10
    21 rate up comment 32 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма никакъв смисъл да се дават повече от 5000 лева за кола освен ако не е някаква специална рядка версия или класика която има шанс да си повиши цената в бъдеще. И да знаете че хубавите коли са до към 1999 година. После вече почнаха да правят само бракми пълни с електроники и евтина пластмаса. Сега новите коли са отвратителни.По добре да си купиш стара и качествена кола и да си я реставрираш до ново състояние отколкото да караш тия съвременните таратайки с големите телевизори на таблото.
  • #9
    21 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ще кажа нещо по темата, всеки да си направи изводите за него. По кампания ходих да сменя масло и филър, колата не е чисто нова, на 4г. Кампанията е 99 лв, попитах за въздушен филтър и такъв за купе и с отстъпка сметката беше над 330 лв. Т.е. 230 лв. за два филтъра........ А сига, бе.... Понеже не в ганция, платих маслото и си тръгнах. Всеки може да прецени за себе си........
  • #8
    18 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма никакъв смисъл да се дават повече от 10 000 лева за кола освен ако не е някаква специална рядка версия или класика която има шанс да си повиши цената в бъдеще. И да знаете че хубавите коли са до към 1999 година. После вече почнаха да правят само бракми пълни с електроники и евтина пластмаса. Сега новите коли са отвратителни.По добре да си купиш стара и качествена кола и да си я реставрираш до ново състояние отколкото да караш тия съвременните таратайки с големите телевизори на таблото.
  • #7
    30 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ха-ха-ха-ха-ха!!! Че кой си купува нов автомобил и не му прави Каско!? Какво да се занимавам с изчукване и китосване , като застрахователя ми покрива нов калник , капак или броня! И фар с матрични светлини смених с чисто нов от вносителя и фактурата ми я осребри.
  • #6
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Матричния фар е с незнам си колко лед пикселчета, стотици, може би хиляди, в новата S класа казаха, че са над 2 милиона. Та ако изгорят 1,2 или 10 такива лед пиксела изобщо няма да се промени силата на осветеноста на фара, че да ти трябва да го сменяш а както всеки грамотен знае леда има много по-дълъг живот от нажежаемата крушка, така, че вероятно фара ще има доста дълъг живот, може би колкото живота на автомобила.
  • #5
    22 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Поредното смехотворно съчинение... Жалко е!
  • #4
    23 rate up comment 23 rate down comment
    strikercho ( преди 3 години )
    Като цяло, автомобил след 2008 - 2012-та макс е само ядове. Ако е служебен и чисто нов е друга работа. Иначе личен си е най-добре елементарна, проста за обслужване кола, с истински мотор 2, 2.5, 3л. обем без турбини, матрични фарове, и куп излишни щуротии.