IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо покупката на по-стар автомобил с климатроник не е добра идея?

Тази система си има своите предимства, но крие и някои рискове за купувача

Наличието на климатроник в употребяван автомобил се счита за плюс и затова продавачът задължително обръща внимание на този факт при продажбата. Това трябва да направи впечатление на купувача, тъй като се счита за нещо престижно и удобно. В същото време обаче климатроникът крие и някои много сериозни рискове, предупреждават експерти.


климатроник


Климатроникът действително е много удобна опция, която обаче може да нанесе големи щети както по джоба, така и по здравето на купувача. Основният проблем при него е сложната конструкция, тъй като заради нея в системата за вентилация се добавят различни датчици, електронен блок за управление и други детайли. А колкото повече сложна електроника и механика има една система, толкова по-бързо тя се поврежда.

Не бива да се забравя, че алуминиевите тръби на климатичната система започват да гният с течение на времето. Този процес се ускорява, ако автомобилът бъде използван при някои особени условия. Ако предишният собственик го е карал много през есента и зимата, то върху тръбите заедно с водата попадат и различни реагенти, които са особено агресивни към мекия метал. В резултат от това ръждата си върши работата, а фреонът се изпарява и климатичната система престава да охлажда салона.


климатроник


Затова, преди покупката на употребявана кола, трябва да се прегледа състоянието на тръбите. Ако по тях има ръжда, купувачът трябва да поиска намаление от цената или пък дори да се откаже от сделката, тъй като ремонтът на климатроника е доста скъпа. Това се отнася и за повреди по компресора, така че, ако избирате 10-годишна кола, може да очаквате неприятни изненади.

В конструкцията на климатроника има много и различни контакти, които с течение на времето се окисляват, а това това води до нарушения на работата на климатичната система. Заради прекъсвания, причинени от окисляване, електронният блок за управление получава грешна информация, което може да блокира работата на цялата система. Затова е по-удачно да се избере автомобил с нормален климатик, чиято конструкция е много по-проста и надеждна.


климатроник


Не бива да се забраня и вредата за здравето, която може да нанесе климатроникът. Ако предишният собственик е икономисвал от филтрите в салона и от профилактика на системата, то в нея вероятно са се натрупалия мръсотия, алергени и бактерии. А те предизвикват различни заболявания, някои от които могат да бъдат доста опасни. Затова е добре да се инвестира в профилактика на климатроника веднага след закупуването на автомобила на старо.

0 от 500
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ако една кола има стабилна технологична основа, на читави километри и експлоатирана от няма да има проблеми с климатроника. Старите коли бяха здрави, проблем беше само температурния датчик на климатроника и тук-таме нещо по управлението му, а комфорта при дълго шофиране несравним
  • #32
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пълни глупости. Альооо, автора.Нещо куца бе.
  • #31
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Пълната глупост ( преди 2 години )
    По тази логика не си купувайте дизели над 75 коня или бензини да речем над 110 защото са с демпферен маховик и е скъп
  • #30
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Ал Уминий ( преди 2 години )
    Каква ръжда по алуминиеви тръби ,кой пише глупости и кому са нужни?
  • #29
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Кольо ( преди 2 години )
    Определено *** статия.....ако е климатик а не климатроник....нима ще е по различно.....за компресор...тръби.... филтри и т.н......
  • #28
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Banan ( преди 2 години )
    Алуминия не ръждясва, това което най вероятно иска да каже автора на оригиналната статия (не преписвача) е че през зимния период лугата която се хвърля по пътищата може да доведе до разграждане на алуминиевите компоненти (както и на всички други метални), което не е невъзможно, но по тази логика изобщо да не изкарваме автомобилите зимно време.
  • #27
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Оооо ( преди 2 години )
    По добре разследвай защо Булсата спря. Сигурно "алуминиевия" им спътник е ръждясал и паднал
  • #26
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Габрово ( преди 2 години )
    Как пък алуминий ръждясва немогат да си обясня....В училище бях двойкаджия и не блестят със знания , но вишист да ми обяснява че алуминий ръждясва , *** неграмотната нация вече. Изключителна простотия.... Може в следващата *** статия да напише че нафтата е перилен препарат за чорапи и слипове...
  • #25
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Благодаря за съветите, аз като цяло купувам само стари автомобили, избягвам "по-стари "
  • #24
    23 rate up comment 3 rate down comment
    до автора ( преди 2 години )
    Авторе, предавам се , ще купя Дачия без климатик, прозорците с ръчки, джантите стоманени, без радио и броните черна пластмаса.