IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо покупката на по-стар автомобил с климатроник не е добра идея?

Тази система си има своите предимства, но крие и някои рискове за купувача

Наличието на климатроник в употребяван автомобил се счита за плюс и затова продавачът задължително обръща внимание на този факт при продажбата. Това трябва да направи впечатление на купувача, тъй като се счита за нещо престижно и удобно. В същото време обаче климатроникът крие и някои много сериозни рискове, предупреждават експерти.


климатроник


Климатроникът действително е много удобна опция, която обаче може да нанесе големи щети както по джоба, така и по здравето на купувача. Основният проблем при него е сложната конструкция, тъй като заради нея в системата за вентилация се добавят различни датчици, електронен блок за управление и други детайли. А колкото повече сложна електроника и механика има една система, толкова по-бързо тя се поврежда.

Не бива да се забравя, че алуминиевите тръби на климатичната система започват да гният с течение на времето. Този процес се ускорява, ако автомобилът бъде използван при някои особени условия. Ако предишният собственик го е карал много през есента и зимата, то върху тръбите заедно с водата попадат и различни реагенти, които са особено агресивни към мекия метал. В резултат от това ръждата си върши работата, а фреонът се изпарява и климатичната система престава да охлажда салона.


климатроник


Затова, преди покупката на употребявана кола, трябва да се прегледа състоянието на тръбите. Ако по тях има ръжда, купувачът трябва да поиска намаление от цената или пък дори да се откаже от сделката, тъй като ремонтът на климатроника е доста скъпа. Това се отнася и за повреди по компресора, така че, ако избирате 10-годишна кола, може да очаквате неприятни изненади.

В конструкцията на климатроника има много и различни контакти, които с течение на времето се окисляват, а това това води до нарушения на работата на климатичната система. Заради прекъсвания, причинени от окисляване, електронният блок за управление получава грешна информация, което може да блокира работата на цялата система. Затова е по-удачно да се избере автомобил с нормален климатик, чиято конструкция е много по-проста и надеждна.


климатроник


Не бива да се забраня и вредата за здравето, която може да нанесе климатроникът. Ако предишният собственик е икономисвал от филтрите в салона и от профилактика на системата, то в нея вероятно са се натрупалия мръсотия, алергени и бактерии. А те предизвикват различни заболявания, някои от които могат да бъдат доста опасни. Затова е добре да се инвестира в профилактика на климатроника веднага след закупуването на автомобила на старо.

0 от 500
  • #23
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Някой ( преди 2 години )
    Авторът, да спре да си купува коли. Само каруци с животински впряг. Защото колите имат електроника.
  • #22
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Петко ( преди 2 години )
    Което е писано са фантасмагории. Което наистина се чупи при климатроника са клапите за насочване на въздухопотока. Дали самата клапа, палеца, който я мести или моторчето. При климатроник, разговорно казано има поне 3 моторчета с клапи, а при климатик има едно за външен и вътрешен въздух. Сваля се таблото и се дават едни 400 лв поне, както дойде, в крайна сметка за удобството се плаща.
  • #21
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пълна тъпотия е статията ви
  • #20
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Статията адски *** невярна и изсмукана от пръстите. Разликата между климатика и климатроника е че последният е климатик с електронно управление на вентилатора и клапите на обслужване като следи за температурата в купето. Обикновенно в старите коли системите са им по надеждни, ремонтопригодни и с по евтини компоненти. Разбира се че може да се наложи профилактика на контактите но това важи за цялата електроника, все пак е стара кола и услугата не е скъпа. Относно опасността, направо е несериозно.
  • #19
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Peter ( преди 2 години )
    Ала бала портокала е тая статия.
  • #18
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Глупав превод ( преди 2 години )
    Пълни глупости която и де а система или компонент в автомобила с годините има шанс да се счупи или дефектира. По тая логика от статията да минаваме на каруци макар че и коня ще си иска неговото.
  • #17
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Редовен ( преди 2 години )
    Добре бе, спрете да пишете статии. Сменете професията, продавайте домати на пазара. Не ставате, не разбирате...
  • #16
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Никола ( преди 2 години )
    Eifah beser /простото е най добро/ това го казват Германците а те са най техничната и практична нация,моето наблюдение наколите който съм карал с климатроник е че в даден момент се получава неуправляемост и разхода е по голям защото климатроник а се включва ако от парното се е получила по висока температура по добре само с климатик ръчно управление.
  • #15
    14 rate up comment 7 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Най-добре без климатроник, без климатик даже без вентиалтор. Така няма да харчи никакво гориво в повече и няма да се затрудяваш да си го настройваш. :)))
  • #14
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    По-добре виж дали в автоматичен режим наистина е на 22 градуса, защото някои климатроници помнят друга температура в автоматичен режим.