IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как новият автомобил бърка в джоба повече от стария

Само преди 5 години производителите залагаха на различна стратегия

Мнозина са уверени, че по-добрият вариант е да се купи нов автомобил вместо втора употреба. При употребяваните коли проблемите са повече и съответно се налагат и по-чести ремонт. Експерти обаче предупреждават, че това не е точно така, както изглежда.


ремоннти


Като начало е добре да се обърне внимание на външността на автомобила. Новите коли имат смел дизайн с голям брой остри ръбове и интересно оформени орнаменти по каросерията. Погледнете новите Hyundai Tucson и Kia Sportage, например, и ги сравнете с кола на няколко години, за да видите разликата.

Факт е, че само до преди 5 години дизайнерите имаха съвсем различни приоритети. Затова и се получава, че изкуството изисква жертви. В случай на катастрофа, например, изправянето на вратата със сложни орнаменти по нея е много трудно, дори невъзможно. Затова и се налага тя да бъде заменена, а това струва по-скъпо. Докато при по-старите коли ремонтът на тези детайли е по-прост и по-евтин, което не е малко.


LED-фарове


От каросерията преминаваме към оптиката, която с всяка изминала година става все по-сложна. Производителите слагат „умни“ фарове, завиващи светлини и масово използват светодиоди. При инцидент тези фарове няма как да бъдат възстановени, а и производителят не оставя възможност за техния ремонт. Целият блок просто се сменя, а това е скъпо.

Ето и пример – ако автомобилът е оборудван с матрични фарове, целият блок може да струва огромна сума, а да не говорим, че допълнително се заплаща неговото поставяне, както и настройката на светлините. При по-старите коли всичко е лесно – стъклото и крушките могат да бъдат сменени дори без да се налага посещение на сервиз.


ремонти


Друг важен разход може да се окажат различните електронни системи, които няма как да бъдат ремонтирани в „домашни“ условия. Налага се посещение в сервиз, където е налице необходимото оборудване. Самата електроника също така дава често проблеми, тъй като по нейните датчици попадат влага, кал и реагенти (през зимата). Резултатът е прекъсвания, заради които се изисква специализирана намеса.

Освен това, заради икономия на място различните датчици (за температура на двигателя, кислорода и налягането на маслото) се поставят на такива места, че са подложени на сериозно нагряване. А то в крайна сметка води до проблеми като повишаване на разхода на гориво или на масло, както и до прегряване.

0 от 500
  • #23
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До хейтъра на новите коли - няма как да му убедиш че новите замърсяват колкото старите , от опит старата 70к.с 1050кг разход 4-6л нафта, астричката Е6, 1.6 , 110 к.с. , 1450кг -разход 4-6л/100
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Колега , един свестен филтър за купето са 40-50 въздушният 20 - като имаш впредвид че в официалните завишават цените между 50 и 100% - напълно в реда на нещата да ти поискат 330 кинта
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    14 ти ( преди 3 месеца )
    Викаш, новите горяли много, замърсявали също много. Колко да замърсяват бре.Нещо като АДБЛУТО ли. Което е за екология. Вземи смени парка, качи се на нова и ще разбереш дали замърсява много.Всичко се свежда до поддръжка.
  • #20
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Вашия любим лед може да държи 20 години крушката, но електрониката съвсем няма да издържи толкова. 5 год и чао. Това е най много. Дори съм чувал че някои лед фарове имат вентилатори за охлаждане на радиатора.Леда е едно *** осветление. Далече от него.
  • #19
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Jm ( преди 3 месеца )
    За мен разликата между нивото "автобусна спирка" и каквато и да е кола е многократно по-голяма от разликата между 5 и 15 годишна кола. Това, което лично аз искам от една кола е да има климатик и да се поврежда колкото се може по-рядко. Шофьор съм от 40 години и съм имал 8 коли, като цял живот много рядко ми се е случвало да се отдалечавам на повече от 100 метра от колата си.
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На нивата може да и скочи само нивото на маслото
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 ( преди 3 месеца )
    Ама това как си го измисли с нивата, нивото скача хаха, вярваш ли си? Даже си убеден! А нивото не скочи ли още 2000г. с новите Common rail? Гледай да не подскачаш много с тия нива, че съвсем ще ходиш в 6 часа на въртележките.
  • #16
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пълни глупости, това матричните фарове да не са като халогените, че да се сменят всяка година понже са изгорели. Абсолютно е по-безопасно да се кара с такива, освен това новата кола има и гаранция и каско, абе тази статия е изсмукана от пръсти, винаги много зависи.
  • #15
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Горе долу на всеки 10г. рязко автомобилите качват едно ниво над предишните, така, че е добре да се купуват коли точно като излезе новото ниво. 2005г. скочиха с ниво, 2015г. пак ниво отгоре, следващото ниво ще е през 2025г. очаквам нови тип асистенти, автопилоти, батерии, ел.двигатели и зарядни. А по-следващото ниво ще е през 2035г. Така, че в момента е добре да се вземе кола след 2015г. и до 2025г. каквото и да вземеш, ще пролучиш същото като това от 2015г. След 2025г. нивото скача.
  • #14
    32 rate up comment 6 rate down comment
    root ( преди 3 месеца )
    Който има пари за нова кола има и за каско. Дотук със съчиненията.Да се насърчава закупуването на стари коли, чрез тяхната прослава във всяка втора статия е странно. Явно някой е решил че аборигените, така и така нямат пари за нов автомобил, ами поне да им повдигнем самочувствието. Веднага излиза някой който да ми твърди, че двадесет годишната му кола била сто пъти по добра от аналога на същата фирма предлаган сега. И си вярва че с избушен катализатор или DPF си е ОК и не замърсява никак.