IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Свърши ли модата на малките турбомотори?

Първите примери за отказ от даунсайзинга при двигателите вече са факт

Една от най-ярките тенденции в световната автомобилна индустрия през последните години беше преминаването към двигатели с по-малък обаче, чиято мощност се увеличава с помощта на турбина. Постепенно обаче големите компании се насочиха към хибридите и електромобилите, което постави под въпрос бъдещето на малките мотори с голяма мощност.


двигатели даунсайзинг


Вече се появяват и примери за отказа от тях, като един от тях е решението на Audi да се откаже от поставянето на обновените A4 и A5 на 1,4-литровия мотор TSI, който досега използваха тези два модела. Двигателят развива 150 к.с., а неговото място заема 2.0 TSI, който има същата мощност.

Според експерти, даунсайизнгът (намаляване на обема на двигателя с увеличение на мощността) няма да си отиде напълно, а тези мотори просто ще бъдат модернизирани. Volkswagen вече дори въведе термин за това - "райтсайзинг", което означава "избор на адекватен обем на мотора". Важна роля в този процес ще играе и унификацията, която използват повечето големи производители.


двигатели даунсайзинг


Има обаче и други мнения. Според главния изпълнителен директор на Volkswagen Group - Херберт Дийс, трендът на даунсайзинга вече е отминал, като виновна за това е екологията, тъй като в реални условия малолитражните мотори просто не отговарят на новите, по-строги изискванията за вредни емисии.

"Производителите първоначално пресмятат какви двигатели като размери и работен обем ще бъдат подходящи за моделната им гама, а след това определят тяхната мощност. С новите екологични стандарти обаче това се променя, тъй като на първо място излизат вредните емисии", обясняват експерти.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #24
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 3 седмици )
    Ти май не четеш човека какво е написал. Той ти казва, че за 250 хил.км. от оригиналния двигател е останал само блока, всичко друго е било подменено. В коментара не е уточнена година, но най-вероятно става въпрос за 1.4 тфси от първо поколение. Найстина не особено сполучлив двигател.
  • #23
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Anonimous ( преди 3 седмици )
    Мили колеги! Едно малко конче пони го товариш с пет тона *** за ***- един, два, три пъти ... И то издъхва. Колкото и да е як камшика!!! Така е и с малките форсиране до лудост моторчета... Не може да са против елементарната логика. Толкоз.
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 22 ( преди 3 седмици )
    Колегата с коментар 21, просто не се е изразил правилно иначе е напълно прав. Масова практика е турбо автомобили да се карат на супер ниски обороти на висока предавка и при нужда да им се подава рязко газ без да се сваля предавка. Това абсолютно убива променливата геометрия на турбината.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Свърши ли модата на малките турбомотори?" - НЕ! :)
  • #20
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #21 тия "мъдрости" и "знания" от кварталния майстор ли ги знаеш или си се родил гении?
  • #19
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Хаха ( преди 3 седмици )
    Да сте чували, че турбинираните двигатели на ниски обороти скапват турбината? Що дрънкате тъпотии не мога да разбера? Като не ви е ясно нещо, поне си трайте. Ако беше рака както казвате всички коли щяха да бъдат с 1,4 турбо двигатели. То понеже почнаха да ги правят такива, не могат да си изкарат гаранцията.
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #18 значи трябва да уточняваш като казваш големи дали са със или без турбо. Тези със турбо разбира се че превъзхождат малолитражките, но пък и харчат много повече. По отношение на ниските обороти - големи и малки двг с турбо обикновено могат да си позволят ниски обороти заради ранният въртящ момент. Дълговечността или по-скоро късият живот на малките не е заради обороти, а заради спестявания от материали.
  • #17
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 16 ( преди 3 седмици )
    Ти май кола с голям двигател никога не си карал. Малолитражката с турбо пак работи на по-високи обороти!!! Големия двигател има гилям въртящ момент от ниски обороти!!! Не сравнявай атмосверен с турбиниран двигател. Защото ако на един 6.0 V8, V10, V12 му сложиш и турбо нещата отиват мноооооого по друго яче. Не случайно големите коли са и с големи двигатели. Е бяха. Американците не случайно имат коли 5.0,6.0,6,5 литрови двигатели. Големи разстояния, на ниски обороти, дълъг живот на двигателя.
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #13 първи въпрос - коя година произведен? второ ако не е имал никакви проблеми за 250 000км мисля че е супер :) Аз правя по 15000 на година... за мен това са 17 години каране....
  • #15
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #15 но малкият с турбо (пред големият без турбо) винаги вади повече мощ на ниски обороти. Макс върт момент след 1200-1700об в зависимост от турбото..