IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Свърши ли модата на малките турбомотори?

Първите примери за отказ от даунсайзинга при двигателите вече са факт

Една от най-ярките тенденции в световната автомобилна индустрия през последните години беше преминаването към двигатели с по-малък обаче, чиято мощност се увеличава с помощта на турбина. Постепенно обаче големите компании се насочиха към хибридите и електромобилите, което постави под въпрос бъдещето на малките мотори с голяма мощност.


двигатели даунсайзинг


Вече се появяват и примери за отказа от тях, като един от тях е решението на Audi да се откаже от поставянето на обновените A4 и A5 на 1,4-литровия мотор TSI, който досега използваха тези два модела. Двигателят развива 150 к.с., а неговото място заема 2.0 TSI, който има същата мощност.

Според експерти, даунсайизнгът (намаляване на обема на двигателя с увеличение на мощността) няма да си отиде напълно, а тези мотори просто ще бъдат модернизирани. Volkswagen вече дори въведе термин за това - "райтсайзинг", което означава "избор на адекватен обем на мотора". Важна роля в този процес ще играе и унификацията, която използват повечето големи производители.


двигатели даунсайзинг


Има обаче и други мнения. Според главния изпълнителен директор на Volkswagen Group - Херберт Дийс, трендът на даунсайзинга вече е отминал, като виновна за това е екологията, тъй като в реални условия малолитражните мотори просто не отговарят на новите, по-строги изискванията за вредни емисии.

"Производителите първоначално пресмятат какви двигатели като размери и работен обем ще бъдат подходящи за моделната им гама, а след това определят тяхната мощност. С новите екологични стандарти обаче това се променя, тъй като на първо място излизат вредните емисии", обясняват експерти.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 2 години )
    Колегата с коментар 21, просто не се е изразил правилно иначе е напълно прав. Масова практика е турбо автомобили да се карат на супер ниски обороти на висока предавка и при нужда да им се подава рязко газ без да се сваля предавка. Това абсолютно убива променливата геометрия на турбината.
  • #10
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Хаха ( преди 2 години )
    Да сте чували, че турбинираните двигатели на ниски обороти скапват турбината? Що дрънкате тъпотии не мога да разбера? Като не ви е ясно нещо, поне си трайте. Ако беше рака както казвате всички коли щяха да бъдат с 1,4 турбо двигатели. То понеже почнаха да ги правят такива, не могат да си изкарат гаранцията.
  • #9
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 16 ( преди 2 години )
    Ти май кола с голям двигател никога не си карал. Малолитражката с турбо пак работи на по-високи обороти!!! Големия двигател има гилям въртящ момент от ниски обороти!!! Не сравнявай атмосверен с турбиниран двигател. Защото ако на един 6.0 V8, V10, V12 му сложиш и турбо нещата отиват мноооооого по друго яче. Не случайно големите коли са и с големи двигатели. Е бяха. Американците не случайно имат коли 5.0,6.0,6,5 литрови двигатели. Големи разстояния, на ниски обороти, дълъг живот на двигателя.
  • #8
    12 rate up comment 4 rate down comment
    До 9 ( преди 2 години )
    По-големи глупости не бях чел. Малолитражката работела на ниски обороти????? Ти сериозно ли? Един 6.0 литров v8 двигател(примерно) вади без турбина 300кс(примерно). Един 1,4 без турбо ще извади някви си 60-70кс(примерно). Ми големия двигател те коне дето са макс за 1,4 ги прави на докато работи на място. Няма малолитражка, която да изкара повече от големия двигател. Големия двигател има сила, запас от мощност, и не се товари, за разлика от 1,4 литровия астматик.
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е нужно да са скапани малките мотори. Трябва да знаеш къде да гледаш. Веднага се сещам за 1.4 multiair-a на Фиат/алфа. Топ мотор без особени проблеми.
  • #6
    17 rate up comment 3 rate down comment
    До 12 ( преди 2 години )
    Веднага ти давам пример с личния ми 1.4 ТФСИ на ВАГ. Понеже е излишно да се влиза в подробности. Да го опростя така - като колата чукна 250 хил.км от оригиналния двигател беше останал само блока. Буквално проблеми с всичко - вериги, горене на масло, дюзи, трупане на нагари. Каквото можеше излезе извън строя излезе. Като 10 е написал, просто производителя е спестил от всичко, но нещо са му излезли криви сметките.
  • #5
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Основният проблем с даунсайзингът не е в твърде големи мощности или нещо такова, посто производителите пестят брутално от качеството на материалите и резултатите са потресаващи. От техническа гледна точка да кажем за 1.4 литров турбобензин едни 160-170 конки сили не са никакъв проблем. Бензинът има голям оборотен диапазан, така че с малко принудително пълнене резултатите са много добри. Проидзводителите съзнателно правят двигатели еднодневки, но понякога прекаляват и мотоа умира още в гаранция.
  • #4
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Големи легенди има за малките мотори. Всъщност те са по-издържливи сами по себе си, защото работят В НИСКИ ОБОРОТИ!!! Друг въпрос е, че имат турбо и променливо газоразпределение, които са още едни елементи, които могат да се повредят. Но в съвремието почти няма двигател без такива технологии.Един от малките двигатели, които съм имал (1.5, 115 к.с.) издържа 350 хил км без ремонт и каквото и да е оплакване. Продадох го в перфектна форма, сигурно още работи.
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-вероятно са разбрали, че са толкова напомпани, че не могат да изкарат до края на гаранцията. Иначе от какъв зор ще слагат повече матриял.
  • #2
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-после край на тази ера.