IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Свърши ли модата на малките турбомотори?

Първите примери за отказ от даунсайзинга при двигателите вече са факт

Една от най-ярките тенденции в световната автомобилна индустрия през последните години беше преминаването към двигатели с по-малък обаче, чиято мощност се увеличава с помощта на турбина. Постепенно обаче големите компании се насочиха към хибридите и електромобилите, което постави под въпрос бъдещето на малките мотори с голяма мощност.


двигатели даунсайзинг


Вече се появяват и примери за отказа от тях, като един от тях е решението на Audi да се откаже от поставянето на обновените A4 и A5 на 1,4-литровия мотор TSI, който досега използваха тези два модела. Двигателят развива 150 к.с., а неговото място заема 2.0 TSI, който има същата мощност.

Според експерти, даунсайизнгът (намаляване на обема на двигателя с увеличение на мощността) няма да си отиде напълно, а тези мотори просто ще бъдат модернизирани. Volkswagen вече дори въведе термин за това - "райтсайзинг", което означава "избор на адекватен обем на мотора". Важна роля в този процес ще играе и унификацията, която използват повечето големи производители.


двигатели даунсайзинг


Има обаче и други мнения. Според главния изпълнителен директор на Volkswagen Group - Херберт Дийс, трендът на даунсайзинга вече е отминал, като виновна за това е екологията, тъй като в реални условия малолитражните мотори просто не отговарят на новите, по-строги изискванията за вредни емисии.

"Производителите първоначално пресмятат какви двигатели като размери и работен обем ще бъдат подходящи за моделната им гама, а след това определят тяхната мощност. С новите екологични стандарти обаче това се променя, тъй като на първо място излизат вредните емисии", обясняват експерти.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Юл ( преди 2 години )
    Тук само дрисльовци с комплексчета си правят вятър. Единият тарикат карал Рам с 5.7 и тръгнал да се дърпа с останалите с фул сайз трак, дето максималната му стокова скорост е 170 км/ч?!! Ама той сигурно му е сложил чип и го е надул на 1000 коня и отрицателно време до 100 км/ч.?! Човек остава с впечатлението че всеки нашенец кара V8! :-D
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ами ( преди 3 години )
    Краткият отговор е НЕ!
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Доктора ( преди 3 години )
    45 *** се гръмни, хахаха,.Къде ги видя 420 нютона, ве нарком***н?? ))3.0 tfsi е 420.
  • #28
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Аха, след ремапа е около 190 коня и както казах около 400-420 нютона. Дърпаш до 100 км/ч и след това мърдаш вдясно. За 200+ км/ч ти трябва прав път и силен попътен вятърМухахаКакто казах, разходомера ти е най бързата стрелка
  • #27
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Хаха ( преди 3 години )
    Я да видим сега. Фолксваген джета 1,4 4 цилиндъра турбо. 150 коня и 250 нютон метра. От 0 до 100 за невероятните 8,6 секунди. Ама тея 1,4 астматици направо се скъсват вървене. Че това върви колкото една дизелова такава. Хахахаха
  • #26
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Хаха ( преди 3 години )
    Иска ти се да са толкова ама само в сънищата ти. Това 240 градусите на маслото ли ще са. 300гр за 32К??? И си тръгнал да го хвалиш тоз глокник? Хахахаха значи още преди първа смяна е почнал да харчи масло. И интересно как ги измери тея нютони след ремапа. Гаражния "майстор" ли ти каза, че са толкова. При тея нютони колата ти трябва да е поне 200+ коня. ***, вече съм 100000% сигурен, че идея си нямаш за какво говориш.
  • #25
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Нещо ме бъркаш, нютоните са ми около 400-420 след лек ремап. За доливането на маслото, не съм го чул. За 32к съм долял 300гр. За ремонта не се притеснявай, аз повече от 200к няма да направя на тази кола, ще си взема нова. Бих се разходил до Германия, да ти присветкам на 240 км/ч да мърдаш, но всъщност, толкова няма да вдигнеш. Поздрави от малолитражката.
  • #24
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Хаха ( преди 3 години )
    Т*пакооо на тая скорост с пикапа, повтарям с пикапа съм на 1500 оборота!!! 500000 ще изкараш ама с един основен ремонт. 400 коня при 5200 оборота с твоите 150 при 6К+. 552 нютона при 3500 оборота, при твоите двеста и малко при 2500 +/- . Къде отиваш може би едва ли не. Твоите нютони ще ги стигна още на 1000 оборота т*пир. Нали след още 50К ще доливаш по 2л масло на смяна. Ела бе отворко, ела се пробвай ше ти платя разходите. После ще си избия парите от ралястника ти, като го върна в моргата.
  • #23
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Гледам ви коментарите и ме напушва на смях. Кви обороти, кви нютони. Аз на 150 км/ч съм на 2100 оборота. Върви с 200та без никакво натоварване. Тва е турбомотор, ще изкара 500к без никви грижи. И това че пика на въртящия идва около 1700 оборота не означава, че и отдолу няма никой. Атмосферните са ***, а тоя с V8цата, стрелката на бензиномера е най бързото нещо у дарака
  • #22
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 години )
    Тази лУдост все някога трябваше да приключи.