IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пет неща, които скъсяват живота на двигателя

В преследване на икономия и екологични норми, съвременните мотори често жертват издръжливостта

Съвременните двигатели се правят с цел постигане на максимална икономичност и екологичност, а потребителските характеристики не се вземат под внимание. В тази връзка надеждността и експлоатационният живот на двигателя намаляват. При избора на автомобил е важно да се вземе предвид тази тенденция. Ето един кратък списък с неща, които съкращават живота на мотора.
 

Пет неща, които скъсяват живота на съвременните двигатели (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много адекватна статия. Браво! Затова Мазда си държат на нормалните атмосферни мотори. Доскоро им се присмиваха, че не можели да правят модерни двигатели. Е , оказва се че никой не може, щото тва е утопия. Хем мощен, хем икономичен, хем здрав, а и лек да бъде, а и да е евтин. От тия всички изброени характеристики един мотор може да изпълнява максимум 2 от тях едновременно. За останалите физиката казва - няма начин.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Виктор ( преди 4 години )
    Ей затова 8V и всичко е наред
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 26 ( преди 4 години )
    чул си нещо, но или не си го разбрал, или не си запомнил правилно. След голямо натоварване има смисъл да оставиш да поработи единствено двигател с турбокомпресор
  • #25
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Има резон 3 ( преди 4 години )
    Основните "бели" при двигателите настъпват след яко натоварване(*** газ) без никаква мисъл за термичните натоварвания,които са повече от значителни.Винаги трябва след такова каране на двигателя, да се даде време да се разтовари равномерно (основно термично).Например каране по-бавно поне още 10 км и оставянето му да потупурка на място поне 5-10 мин. без никакъв товар(климатик,светлини, радио оф).Това е по-важно от всичко друго и ще ви спести главоболия,освен ако си някак горивен скъперник !:)
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Има резон ( преди 4 години )
    Всичко това е вярно,с малки забележки: Износването на един двигател е основно "свързано" с акъла и техническите познания на собственика и правилната експлоатация!Основното е скъпо модерно синтетично масло и хубав маслен филтър.които се сменят редовно, според предписанията на производителя.Употреба само в градски условия, запрашена среда,силно скъсяват времето за смяна на маслото.Качественото гориво е не по-малко важно за дълговечността, което е и основния проблем в България.
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 22 ( преди 4 години )
    коментар, писан от човек, който никога не се е доближавал до мозък :D има известна разлика в триенето и натоварването при стартиране на двигателя, и при нормална работа...
  • #22
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Стратев ( преди 4 години )
    Аутомедия , както винаги, на високо ниво !.
  • #21
    7 rate up comment 34 rate down comment
    Алабала ( преди 4 години )
    "Колкото повече двигателят стартира, толкова по-бързо се износват триещите се части" ... А щото докато работи двигателя все едно няма триещи се части? Статия писана от човек който никога не се е доближавал до автомобил!!!
  • #20
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Начинаещ ( преди 4 години )
    Добре де, как се загрява този двигател, нали пак работи, какво значение има движи ли се или не. Тя докато позагрее пак работи на 1500 об/мин. 200 300 оборота отгоре ли скъсяват живота. Аз обикновено карам 20 мин, по някога 5, ако всеки път я загрявам по 5 мин ще имам 25% повече моточасове.
  • #19
    20 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    10 милиона стартирания, за 20 години, означава, че ако караш 24 часа на ден, трябва да спираш, по 1 път двигателя на всяка минута. Това ми казва всичко за достоверноста статията!