IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Пет неща, които скъсяват живота на двигателя

Заради икономията и екологичността, надеждността на мотора намалява

Пет неща, които скъсяват живота на двигателя

Съвременните двигатели се правят с цел постигане на максимална икономичност и екологичност, а потребителските характеристики не се вземат под внимание. В тази връзка надеждността и експлоатационният живот на двигателя намаляват. При избора на автомобил е важно да се вземе предвид тази тенденция. Ето един кратък списък с неща, които намаляват живота на мотора.

На първо място трябва да се посочи намаляването обема на горивните камери. Този аспект понижава отделянето на вредни вещества в атмосферата. При това посочената мощност на двигателя се осигурява заради увеличената степен на сгъстяване, което позволява да се подобри скоростта на изгаряне. Степента на сгъстяване е ограничена от характеристиките на горивото и материалите, от които са създадени механизмите на буталната група. В случаите, когато степента на сгъстяване се увеличава с 1/3, ефектът върху буталото и подвижните части се удвоява. От тази гледна точка при леките автомобили оптимални потребителски свойства имат 1,6-литровите 4-цилиндрови двигатели.

Грижа за двигателя

Вторият момент е използването на бутала с къса пола. Логиката на автомобилния производител е много ясна. Колкото по-малко е буталото, толкова е по-леко. И благодарение на това решение, то осигурява по-голяма производителност и ефективност. Като намали полите на буталото и направи рамото на свързващия прът по-малък, производителят увеличава натоварването върху стените на цилиндъра. При високи скорости такова бутало често пробива масления филм и се сблъсква с метала на цилиндрите. Естествено, това води до износване.

На трета позиция е използването на турбо на двигатели с малък обем. Най-често се използва турбокомпресор, който работи с отработена от газовете енергия за въртене на центростремителната турбина. Температурата в нея достига 1000 градуса. Колкото по-голяма е литровата мощност на двигателя, толкова по-голямо е износването. Най-често турбинният агрегат става неизползваем на около 100 000 км. Турбината може бързо да повреди частта на буталото, тъй като турбокомпресорът ще поеме целия запас на моторното масло.

Грижа за двигателя

На следващо място заслужава да се отбележи неглижирането на подгряването на двигателя при ниски температури. Всъщност, съвременните двигатели са в състояние да започнат работа без да се подгреят благодарение на най-новите инжекционни системи. Тъй като температурата се понижава, натоварването на частите се увеличава много: двигателят трябва да изпомпва маслото и да загрее поне пет минути. Поради екологичните изисквания обаче автомобилните производители пропускат тази препоръка. И експлоатационният живот на буталната група се съкращава.

Петото нещо, което съкращава живота на двигателя е старт/стоп системата. Тя е разработена от германските автомобилни производители, за да "отреже" празния ход, при който много вредни вещества навлизат в атмосферата. Веднага щом скоростта на колата падне до нула, системата изключва двигателя. Проблемът обаче е, че всеки двигател е проектиран за определен брой стартове. Без тази система за 20-годишен период от време той ще стартира средно 100 000 пъти, а с нея - около 10 млн. Колкото повече двигателят стартира, толкова по-бързо се износват триещите се части.

0 от 500
  • #22
    5 rate up comment 21 rate down comment
    Алабала ( преди 4 седмици )
    "Колкото повече двигателят стартира, толкова по-бързо се износват триещите се части" ... А щото докато работи двигателя все едно няма триещи се части? Статия писана от човек който никога не се е доближавал до автомобил!!!
  • #21
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Начинаещ ( преди 4 седмици )
    Добре де, как се загрява този двигател, нали пак работи, какво значение има движи ли се или не. Тя докато позагрее пак работи на 1500 об/мин. 200 300 оборота отгоре ли скъсяват живота. Аз обикновено карам 20 мин, по някога 5, ако всеки път я загрявам по 5 мин ще имам 25% повече моточасове.
  • #20
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    10 милиона стартирания, за 20 години, означава, че ако караш 24 часа на ден, трябва да спираш, по 1 път двигателя на всяка минута. Това ми казва всичко за достоверноста статията!
  • #19
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Къса пола на буталат ( преди 4 седмици )
    Къса пола на буталото и дълга рокля на драскача на т.нар. статия.
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Чачо ( преди 4 седмици )
    Никола, хората имат предвид автомобили от 90-те. А ти сравняваш Москвич от 60-те.
  • #17
    5 rate up comment 12 rate down comment
    filipfilipov2 ( преди 4 седмици )
    Е не е истина за да си изберем автомобил ще трябва да го за караме в сервиз да платим още 5000 до 6000 лв за да го разглобят проверят по тези критерий и после евентуално да го закупим. Няма по голяма глупост в света. Забравих че България не е в рамките на света. Ние сме в третият свят.
  • #16
    30 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Един и същи, т.е. ВАГонетката пише за разни немски талиги дето ги карал по много км без да им има нещо. Все на него се случват най-здравите немски коли и най-счупените японски. Както и да е съвремените автомобили не издържат толкова, колкото старите и в това спор няма. Новите се правят да издържат макс. 250-300 000 км, а доста и толкова не издържат без сериозни ремонти. Това е всеобща политика, за да може непрекъснато да се купуват нови и нови коли, а старите да се рециклират.
  • #15
    17 rate up comment 24 rate down comment
    Читател от чужбина ( преди 1 месец )
    Това са поредните глупости ,които четем.Съвременните автомобили ,ако се поддържат правилно ,спокойно издържат 350-450 хил км.Да, филтрите се замърсяват,но и си има начини за отстраняване на проблема.Всеки производител се стреми да прави качествени мотори,за да може да продава повече коли!Ненапразно се говори за добър френски,немски или японски дизелов мотор!
  • #14
    15 rate up comment 22 rate down comment
    загрявам на място ( преди 1 месец )
    5 минути загряване на място? ХАХАХАХАХАХАХАХАХ КРАЙ.
  • #13
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Мдам ( преди 1 месец )
    Тъй като кледам моментите за бедните щайги германки законите на физиката не важат - те са по по най, особено маслоядните ФВ са яката работа все по 300-400 к изкарват, даже бензин връщат ха ха и до Никола дизелов Москвич ли сравняваш с тоя таралясник Мондео?