IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как работи битурбо двигателят

Тези мотори обикновено са за автомобилите си от висок клас, които търсят висока мощност и нисък разход

Как работи битурбо двигателят

Турбокомпресорът се състои от турбина за отработените газове, която задвижва нагнетателя, с което количеството въздух при всмукване се увеличава. Така цилиндрите не трябва да всмукват толкова много, а двигателят получава по-висока мощност.

За работата си турбокомпресорът има нужда от енергия, която се набавя от остатъчното налягане на отработените газове. В системата е инсталиран и охладител на всмуквания въздух. Той помага за увеличаване на налягането, без температурата в двигателя да се увеличава.

При битурбото два турбокомпресора работят паралелно един с друг. Те са по-малки от единичното турбо. Конструирани са еднакво и на английски се обозначават с Twin-Turbo. Всеки от тях задвижва равен брой цилиндри. Системата работи по-ефективно, а шофьорът не трябва да натиска газта прекалено много.

Една специална форма е секвенциалния битурбокомпресор. При него нагнетяването не идва от двата компресора. Системата включва втория при нужда от повече мощност.

битурбо

Битурбото намира място предимно в големи и мощни двигатели, независимо дали са дизелови или бензинови. Предимствата са повече от недостатъците, особено когато разглеждаме модерните двигатели.

За разлика от атмосферния двигател, двигателят с турбо нагнетяване може да освободи много повече резерви. В същото време турбодвигателят се нуждае от по-малко гориво. Икономията може да достигне 40 процента. Поради тази причина много производители оборудват двигателите си с турбо.

Емисионните стойности са по-ниски, отколкото при атмосферните двигатели и автомобилите отговарят на по-тежки норми. Това води до по-нисък данък и право на зелен плакет.

Въртящият момент също е по-висок, а в същото време двигателите имат по-лека конструкция. Това се отразява положително на пътното поведение и на спирането.

Недостатъците на битурбо моторите са в по-високата температура на работа. Освен това агрегатите са по-чувствителни към проблбеми със захранването с масло и при замърсявания на сложната изпускателна система.

Снимки: BMW, Mercedes

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    fts ( преди 2 месеца )
    имат по-къс живот ако е трицилиндров каквито са повечето бензинови напоследък, които се монтират на най-ниския клас автомобили (малолитражки). Но там проблемът не идва само от турбото така или иначе.
  • #7
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Много ог разбирате живота на турбо бензиновия двигател и колко е къс. Ама повечето сигурно карате турбо дизел с чип тунинг и половин милион км и обяснявате колко хубав мотор е.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Кой ги пише тези глупости....
  • #5
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    по-къс живот имат, но те не ги правят за да ги караш по 500000км без подръжка. 150к километра са си 6-7 години каране, после ще смениш турбината за няколко хилки или ще смениш колата
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    single scroll и twin scroll се различават по разделения на две изпускателен колектор като twin scroll са проектирани с различно завихряне лопатки и е една турбина а twin turbo са две турбини най добре е електротурбини има китове за атмо двигатели
  • #3
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Идеята е да има постоянно налягане във всички обороти. Обикновенното турбо работи от-до т.е. няма го в ниските и високите. Тези с променлива геометрия по добре. Има много различни видове двойни. Тези на снимката са паралелни. Две турбини, по една на половината цилиндри. Има каскадни. Една след друга с превключващи се степени. Обикновенно са две, но има и с три и четири степени. Има и с една турбина с разделен вътрешно турбинен корпус. Казват им twin scroll даже twin turbo но си е една турбина.
  • #2
    14 rate up comment 12 rate down comment
    apollo ( преди 2 месеца )
    Турбината се слага за мощност, не за икомомия!
  • #1
    22 rate up comment 6 rate down comment
    112 ( преди 2 месеца )
    И имат по къс живот...