IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

За и против тубодвигателите

Два еднакви роудстъра с различни мотори - кой е по-бърз? (ВИДЕО)

За и против тубодвигателите

Спорът между феновете на моторите с турбо и атмосферните двигатели ще приключи, едва след като автомобилната индустрия премине на електромобили. А дотогава той ще продължава с пълна сила. Екипът на Carwow се опита да даде отговор, като сравни в ускорение на 1/4-миля два автомобила от един модел - Mazda MX-5. 

Разликата между тях е именно в двигателите. Първият е от второто поколение на модела, произвеждано от 1998 до 2005 г., като при него стандартния агрегат е заменен от 1,8-литров турбомотор с мощност 200 к.с. и 237 Нм въртящ момент.

Втората машина е от първата генерация на популярния японски роудстър, която разчита на 3,0-литров атмосферен двигател V6 с мощност 250 к.с. и 325 Нм въртящ момент.

Впрочем, резултът се оказва напълно очакван - машината с по-голяма мощност достига до финала първа, като има аванс от 0,6 секунди. Вторият тест е за спиране, като той заслужава отделно внимание.

Снимка и видео: Carwow

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Турбо разбира се... какви недоразумения?! Недоразумение е в днешно време да караш атмосферка, освен ако не е над 300 коня.
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Турбо лаг - не мерси. Тролейят си е тролей, а за тези дето ми цитират 3-цилиндровите ндеоразумения - това вече му мина модата и не се ползва никъде вече, тепърва ще го усетят набуталите се.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До #11 ( преди 3 седмици )
    #12 е обяснил всичко много професионално. Приятно е усещане и не може да бъде факт. Аз ти казвам, че личното ми усещане за малък двигател с турбина е все едно колиш прасе.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    имам предвид 2 различни ДВГ с еднакви коне
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Нещата не са толкова директни за сравняване. Конските сили и по-точно (кило)ватите са работа за единица време. И при равни условия (скорости и диференциал) 2 различни технологично двигателя ще извършат еднаква работа (напр 0-100). Разликата е че турбото заради по-високия въртящ момент може да използва по-агресивно настроени предавки и оттам да получи предимство. В примера на #8 130ТСИ е "еко нещо си" версия и е с по-"скопени" предавки.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #8 дай да видиме мат'рялите от нета.. че не вервам :D Пич дори да са близки от 0-100 - турбото има въртящ момент по-голям значително от атмосферните, което значи че доускорение (което се случва много по-често отколкото 0-100 на светофар) - означава че турбото е много по-приятно за каране и ускорява значително по-добре. Разбирам че харесваш маздата си,но фактите са факти
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    до #7 много ясно че говорим за колите които караме ежедневно.. не за ламборджинита и ферарита... та..
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    GTE ( преди 3 седмици )
    Аз лично например предпочитам 2.5 турбо 4 цилиндрово с над 300 коня и над 400 н.м въртящ момент. Нито е малка кубатура, нито е атмосферка, нито е тежък шестак с големи вътрешни загуби
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До #1 ( преди 3 седмици )
    Относно кой вървял повече, 1.5 tsi 130 PS , върви и гори точно колкото 2.0 Sky-G 120PS. Има достъчно материали из нета, писал съм вече за това. На мен така ми се струва, ама моя Голф найш ко прай, ти ще ми кажеш дали е така... не се хабете има инфо из нета, а аз лично често карам и 2-та. Карат се различно, но резултата е един от 0-100. Всеки да кара каквото му харесва, все пак всеки си харчи неговите пари.
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До #1 ( преди 3 седмици )
    Само че, големите производители на двигатели, не мислят като теб. Всички легендарни двигатели от близкото минало са атмосферни и точно при тях се изтъква удоволствието от шофирането. Тук не говорим за някакви 1.6 1.8 или 2.0 , а за двигатели на Ламбо, Ферари, McLaren F1 и т.н. Вече тези двигатели ги, няма поради маса от псевдоеколози. До тук с кой двигател е по-хубав. Сега за нормалните коли... ми то вече няма атмосферни двигатели освен тези на Мазда, така че вие нямате и голям избор.