IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mazda готви и революция при дизела

През 2020 г. японската компания ще предложи иновативен двигател

Mazda готви и революция при дизела

Компанията Mazda работи върху иновативен двигател на дизелово гориво, който ще играе важна роля за намаляване на разхода на гориво и вредните емисии. Японците вече пуснаха на пазара подобен мотор на бензин, който стана част от семейстото Skyactive-X , а догодина ще предложат и дизелов агрегат.

За разлика от много други производителите (като Volvo, например), които обявиха, че се отказват от разработката на дизелови двигатели, в Mazda ще продължат да работят в тази посока. Компанията смята, че нейните сегашни бензинови и дизелови мотори могат да бъдат подобрени. Едновременно с това японците ще продължат да развиват електрическите и хибридните агрегати.

В компанията не са притеснени от факта, че дизеловите автомобили губят популярност, особено в Европа. На един от най-важните пазари за марката - този във Великобритания, спадът на продажбите на модели с такова гориво е 20%.

"Ние ще продължим да се придържаме към дизеловите двигатели, но ще сменим подхода си към тях. И през 2020 г. ще покажем колко чисти и ефективни могат да бъдат те", коментира пред Autocar шефът на европейското подразделение на Mazda - Кристиан Шулце.

Той отказа да разкрие дали новият дизелов мотор ще използва същите технологии, с които е оборудван безиновият Skyactive-X, но призна, че между двата двигателя нямада има кой знае каки разлики. "Ще ви изненадаме, при това приятно", каза Шулце.

Бензиновият двигател Skyactiv-X разчита на нова технология за изгаряне с гориво и запалване с компресия (като при дизелите), което води до намаляване на разхода на гориво и на вредните емисии, като в същото време се увеличава мощността.

"Всички говорят за електричество, но ако настъпи време, в които сегашните горива са икономически изгодни, защо да не ги използваме. Време е правителствата да се събудят и да видят, че електрификацията е един от начините, но има и други. Skyactiv-X е само стъпка в правилната посока", каза още шефът на Mazda Europe.

Снимка: Sofia Motor Show

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Васо ( преди 1 месец )
    Последни конвулсии на една умираща марка, която изцежда стари модели... Ако до година две някой не ги погълне, ще правят компания на сааб и ровър
  • #21
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Торанага до #3 shvab ( преди 1 месец )
    Абе смехурко, я се научете там у швабско да правите двигатели като хората най-вече дизели, а не текезесарски ярмомелки и сетне се изявявай тук
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #18 ( преди 1 месец )
    Аз знам, ти знаеш ли, че 2.0 Sky-G има версия 163к.с ? Да, на хибрида силата е само в града.
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    некойси ( преди 1 месец )
    Твърде късно, вече марките се ориентират около производството на електрици. На днвен ред излизат въпроси от сорта какви електрически мотори и нови батерии могат да предложат. Разбира се ако искат да са конглокентоспособни.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 17 ( преди 1 месец )
    Нали знаеш че 1.5ТСИ има версия с 150коня а хибридите са най-икономични градско от където идва и разликата в общия разход градско разликата ще е 2-3 литра по-малко за королата
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До #16 - 2014 VW Golf VII, 1.5 TSI 130 PS , 9.9сек. 2014 Mazda 3, 2.0 Sky-G 120 PS,9.7 сек. Данни от спец. сайт като инфото е средно от много опити и са реалните резултати. Справка zeperfs точка ком. Относно 180коня хибрид на Corolla напиши в тубата Toyota Corolla Touring Sports Hybrid 2019: Consumo autopista 120 km/h | 180H . 25 мин каране и накрая разход 6.4л./100км. Точно колкото и при Sky-X на Мазда.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 15 ( преди 1 месец )
    Вече е проверено голфа го дават по близо до 8сек от колкото до 9 а за разхода на Корола си го пиша точно какъвто е за 180коня варианта по какво разбра за разхода на королата аз гледам данните от теста NEDC по които Мазда има 5.1 на 100 разход а Корола 3.7 на 100 тези данни реално са около литър и половина отгоре
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #7 В грешка си. Провери си информацията. 1.5 tsi ускорява до 100 точно за същото време, колкото ускорява и 2.0 Sky-G 120к.с. - около 9сек. Разхода който пишеш на хибридната корола е за варианта със 120 к.с. Този със 180 к.с харчи повече и него сравнявай със Sky-X, където и 2-та двигателя правят 0-100 за 8сек. Разхода и на 2-та е около малко над 6.
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #12 Ти си поредния интернет трол. Кой кара 8 год. кола, която не харесва и постоянно се чупи ? Ако нистина имаш такава, ти си поредния който е решил да купи кола на далавера, разбирай нещо 400хил. км от Италия примерно и тая кола е карана от пълен палачор който е сменил може би маслото на 100 хил. км веднъж.
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 1 месец )
    Не те знам какъв таралясник караш ама от 2012 карам сх7 дизел и не съм имал проблеми по двигателя и още си мърка.