Компанията Mazda работи върху иновативен двигател на дизелово гориво, който ще играе важна роля за намаляване на разхода на гориво и вредните емисии. Японците вече пуснаха на пазара подобен мотор на бензин, който стана част от семейстото Skyactive-X , а догодина ще предложат и дизелов агрегат.
За разлика от много други производителите (като Volvo, например), които обявиха, че се отказват от разработката на дизелови двигатели, в Mazda ще продължат да работят в тази посока. Компанията смята, че нейните сегашни бензинови и дизелови мотори могат да бъдат подобрени. Едновременно с това японците ще продължат да развиват електрическите и хибридните агрегати.
В компанията не са притеснени от факта, че дизеловите автомобили губят популярност, особено в Европа. На един от най-важните пазари за марката - този във Великобритания, спадът на продажбите на модели с такова гориво е 20%.
"Ние ще продължим да се придържаме към дизеловите двигатели, но ще сменим подхода си към тях. И през 2020 г. ще покажем колко чисти и ефективни могат да бъдат те", коментира пред Autocar шефът на европейското подразделение на Mazda - Кристиан Шулце.
Той отказа да разкрие дали новият дизелов мотор ще използва същите технологии, с които е оборудван безиновият Skyactive-X, но призна, че между двата двигателя нямада има кой знае каки разлики. "Ще ви изненадаме, при това приятно", каза Шулце.
Бензиновият двигател Skyactiv-X разчита на нова технология за изгаряне с гориво и запалване с компресия (като при дизелите), което води до намаляване на разхода на гориво и на вредните емисии, като в същото време се увеличава мощността.
"Всички говорят за електричество, но ако настъпи време, в които сегашните горива са икономически изгодни, защо да не ги използваме. Време е правителствата да се събудят и да видят, че електрификацията е един от начините, но има и други. Skyactiv-X е само стъпка в правилната посока", каза още шефът на Mazda Europe.
Снимка: Sofia Motor Show