Журналисти от британското издание Autocar тестваха обновените седан и хечбек Mazda3, моделна година 2020. Автомобилите са оборудвани с мотор от семейството SkyActiv-X, който е показал впечатляващи резултати.
Бензиновият двигател с контролирано възпламеняване под налягане може да се похвали с всички достойнства на дизелов агрегат - той осигурява допълнителен въртящ момент на ниски обороти, като е по-екологичен и по-икономичен. За европейската версия на Mazda3 моторът с 4 цилиндъра и обем 2,0 литра развива 180 к.с. и 224 Нм въртящ момент.
Средният разход на гориво при агрегата е 4,5 л/100 км, като нивата на вредните емисии СО2 са средно 96 гр/км (в зависимост от скоростната кутия). Тези стойности са постигнати по новия стандарт WLTP, който влезе в сила през септември миналата година.
Двигателят от семейството SkyActiv-X, който се поставя на седана и хечбека Mazda3, може да се съчетава както с 6-степенна механична, така и с 6-степенна автоматична скоростна кутия.
Известно е, че Mazda ще предложи мотор SkyActiv-X в САЩ, но в различен вариант. Версията за Европа има степен на сгъстяване 16:1, докато тази за Щатите - 15:1. Идеята е, че така той ще може да работи и с бензин с по-ниско октаново число, какъвто се предлага отвъд океана.
Според отзивите на британските журналисти, тествали новата Mazda3 с такъв мотор, той работи като тих дизел, но същевременно реагира по-бързо при натискане на педала. Освен това, агрегатът има характера на типичен бензинов двигател, твърдят от Autocar.
Снимки: Mazda