IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият мотор SkyActiv-X оправдава очакванията

Британски журналисти тестваха Mazda3 с революционния двигател

Новият мотор SkyActiv-X оправдава очакванията

Журналисти от британското издание Autocar тестваха обновените седан и хечбек Mazda3, моделна година 2020. Автомобилите са оборудвани с мотор от семейството SkyActiv-X, който е показал впечатляващи резултати.

Бензиновият двигател с контролирано възпламеняване под налягане може да се похвали с всички достойнства на дизелов агрегат - той осигурява допълнителен въртящ момент на ниски обороти, като е по-екологичен и по-икономичен. За европейската версия на Mazda3 моторът с 4 цилиндъра и обем 2,0 литра развива 180 к.с. и 224 Нм въртящ момент.

Mazda3

Средният разход на гориво при агрегата е 4,5 л/100 км, като нивата на вредните емисии СО2 са средно 96 гр/км (в зависимост от скоростната кутия). Тези стойности са постигнати по новия стандарт WLTP, който влезе в сила през септември миналата година.

Двигателят от семейството SkyActiv-X, който се поставя на седана и хечбека Mazda3, може да се съчетава както с 6-степенна механична, така и с 6-степенна автоматична скоростна кутия.

Известно е, че Mazda ще предложи мотор SkyActiv-X в САЩ, но в различен вариант. Версията за Европа има степен на сгъстяване 16:1, докато тази за Щатите - 15:1. Идеята е, че така той ще може да работи и с бензин с по-ниско октаново число, какъвто се предлага отвъд океана.

Според отзивите на британските журналисти, тествали новата Mazda3 с такъв мотор, той работи като тих дизел, но същевременно реагира по-бързо при натискане на педала. Освен това, агрегатът има характера на типичен бензинов двигател, твърдят от Autocar.

Снимки: Mazda

 

 

 


 

0 от 500
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    A бе все ще е по-добре от анемичното 2.0 120 коня. Откъм вървене, а вероятно и откъм разход. Само да не ударят цена над дизела.
  • #1
    13 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хаха, реалните тестове показват точно обратното. 4,5 на хартия става 6 реално и то при по-ниски скорости на магистрала (110-120). Не само че не показва по-нисък разход от аналогичен бензинов турбомотор, а и се държи като атмосферен, т.е. трябва да се кара във високите обороти, за да върви. Което обяснява високия разход, защото над определени обороти и натоварвания превключва на палене със свещи. Пълен провал.