IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

За и против тубодвигателите

Два еднакви роудстъра с различни мотори - кой е по-бърз? (ВИДЕО)

За и против тубодвигателите

Спорът между феновете на моторите с турбо и атмосферните двигатели ще приключи, едва след като автомобилната индустрия премине на електромобили. А дотогава той ще продължава с пълна сила. Екипът на Carwow се опита да даде отговор, като сравни в ускорение на 1/4-миля два автомобила от един модел - Mazda MX-5. 

Разликата между тях е именно в двигателите. Първият е от второто поколение на модела, произвеждано от 1998 до 2005 г., като при него стандартния агрегат е заменен от 1,8-литров турбомотор с мощност 200 к.с. и 237 Нм въртящ момент.

Втората машина е от първата генерация на популярния японски роудстър, която разчита на 3,0-литров атмосферен двигател V6 с мощност 250 к.с. и 325 Нм въртящ момент.

Впрочем, резултът се оказва напълно очакван - машината с по-голяма мощност достига до финала първа, като има аванс от 0,6 секунди. Вторият тест е за спиране, като той заслужава отделно внимание.

Снимка и видео: Carwow

0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До #1 ( преди 4 години )
    Относно кой вървял повече, 1.5 tsi 130 PS , върви и гори точно колкото 2.0 Sky-G 120PS. Има достъчно материали из нета, писал съм вече за това. На мен така ми се струва, ама моя Голф найш ко прай, ти ще ми кажеш дали е така... не се хабете има инфо из нета, а аз лично често карам и 2-та. Карат се различно, но резултата е един от 0-100. Всеки да кара каквото му харесва, все пак всеки си харчи неговите пари.
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До #1 ( преди 4 години )
    Само че, големите производители на двигатели, не мислят като теб. Всички легендарни двигатели от близкото минало са атмосферни и точно при тях се изтъква удоволствието от шофирането. Тук не говорим за някакви 1.6 1.8 или 2.0 , а за двигатели на Ламбо, Ферари, McLaren F1 и т.н. Вече тези двигатели ги, няма поради маса от псевдоеколози. До тук с кой двигател е по-хубав. Сега за нормалните коли... ми то вече няма атмосферни двигатели освен тези на Мазда, така че вие нямате и голям избор.
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    до #2 - и малките мотори пак с турбо е по-добре.. както каза колегата отдолу - не са ракети, но без турбото са си доста по-спънати. По темата за миксерите и че изкарвали по 100 000 и умирали мога само да игнорирам невежеството .. или да се посмея... :)
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    1.8 turbo не е еквивалент на 3.0 V6 атмосферен. Пък и МХ-5 е кола за кеф и трябва да може да завива добре, с голям двигател отпред няма да се управлява добре. Просто един модерен 2.0 литра турбо ще е в пъти по-добре от стария.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До теслЪта: Аз откакто се качих от малка атмосферка на малка с турбо с еднакви коне, не искам да видя атмосферка. Да чакам да мина 3000 оборота за да започне да навървява и към 3500 да тръгне като хората. Примера ти за 1.2 86 коня залагам, че е Поло или Фабия и върви много приятно тази комбинация. Един колега има Фабия комби и с 4 човека няма грижи. Не е някаква ракета разбира се, но ще се опъне на 1.4 100-тина коня.
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Малко зависи как е настроено. Ако е с променлива геометрия даваща равен въртящ за ежедневно каране е супер. Но за по-"юнашко" каране или атосферен 6-так, или голямо турбо с малко, но високо плато на въртящия момент. Иначе да - според общо приетото мнение в БГ живота на такъв "миксер" е 100к км. Но тогава как вноса е на коли от по 300к км. Тук се плашим като видим 150-200к км и това означава гроб. Но всъщност ако са истински, а не 400-500к и ако колата е гледана има още поне едни 50к живот.
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    теслЪ ( преди 4 години )
    Първи , без да съм специалист ще кажа и моето мнение- ако е голям мотора да е с турбо , но на малък мотор мисля ,че е безмислено . ФОРД имат 3 цилиндров с един литър обем , който на определени модели е 125 коня. Мой колега има кола с 1,2 мотор с турбо и невроятните 86 к.с.:)) Предпочитам да си карам в такъв случай 1,4 атмосферния със 100 к.с.!
  • #1
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    предпочитам турбо по всяко време - икономия, въртящ момент, ускорение... какво ти трябва повече. Надеждността, или по-скоро НЕнадеждността на турбото, която изтъкват любителите на бавните ускорения се дължи на годините и километрите на пристигналите на горубляне уникати на по "120 000км.". Дори да трябва да се смени турбото с ново - пак си заслужава пред мъртвец атмосфер, вечен като скала и почти толкова подвижен...