IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Свърши ли модата на малките турбомотори?

Първите примери за отказ от даунсайзинга при двигателите вече са факт

Една от най-ярките тенденции в световната автомобилна индустрия през последните години беше преминаването към двигатели с по-малък обаче, чиято мощност се увеличава с помощта на турбина. Постепенно обаче големите компании се насочиха към хибридите и електромобилите, което постави под въпрос бъдещето на малките мотори с голяма мощност.


двигатели даунсайзинг


Вече се появяват и примери за отказа от тях, като един от тях е решението на Audi да се откаже от поставянето на обновените A4 и A5 на 1,4-литровия мотор TSI, който досега използваха тези два модела. Двигателят развива 150 к.с., а неговото място заема 2.0 TSI, който има същата мощност.

Според експерти, даунсайизнгът (намаляване на обема на двигателя с увеличение на мощността) няма да си отиде напълно, а тези мотори просто ще бъдат модернизирани. Volkswagen вече дори въведе термин за това - "райтсайзинг", което означава "избор на адекватен обем на мотора". Важна роля в този процес ще играе и унификацията, която използват повечето големи производители.


двигатели даунсайзинг


Има обаче и други мнения. Според главния изпълнителен директор на Volkswagen Group - Херберт Дийс, трендът на даунсайзинга вече е отминал, като виновна за това е екологията, тъй като в реални условия малолитражните мотори просто не отговарят на новите, по-строги изискванията за вредни емисии.

"Производителите първоначално пресмятат какви двигатели като размери и работен обем ще бъдат подходящи за моделната им гама, а след това определят тяхната мощност. С новите екологични стандарти обаче това се променя, тъй като на първо място излизат вредните емисии", обясняват експерти.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #14
    12 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 3 седмици )
    По-големи глупости не бях чел. Малолитражката работела на ниски обороти????? Ти сериозно ли? Един 6.0 литров v8 двигател(примерно) вади без турбина 300кс(примерно). Един 1,4 без турбо ще извади някви си 60-70кс(примерно). Ми големия двигател те коне дето са макс за 1,4 ги прави на докато работи на място. Няма малолитражка, която да изкара повече от големия двигател. Големия двигател има сила, запас от мощност, и не се товари, за разлика от 1,4 литровия астматик.
  • #13
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Не е нужно да са скапани малките мотори. Трябва да знаеш къде да гледаш. Веднага се сещам за 1.4 multiair-a на Фиат/алфа. Топ мотор без особени проблеми.
  • #12
    16 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 3 седмици )
    Веднага ти давам пример с личния ми 1.4 ТФСИ на ВАГ. Понеже е излишно да се влиза в подробности. Да го опростя така - като колата чукна 250 хил.км от оригиналния двигател беше останал само блока. Буквално проблеми с всичко - вериги, горене на масло, дюзи, трупане на нагари. Каквото можеше излезе извън строя излезе. Като №10 е написал, просто производителя е спестил от всичко, но нещо са му излезли криви сметките.
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    освен това някой като се цепи че малолитражките това или онова - да вземе да посочи примери и инфо конкретно как умират, но не единични случаи които има със всеки двигател. Защото пак казвам елементарна логика - ако не изкарват до гаранция VAG да са фалирали отдавна... мисъл? Не - предпочитам градските легенди :)
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #8 като кажеш 200 хилядник все едно ми говориш за връх в Хималаите.. 200 000 е нищо дори за малолитражките.. някои правят тия километри за първите 2-4 години. И 1.4 е спокойно 200 хилядник - стига да е след 2012та ;)
  • #9
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 седмици )
    Основният проблем с даунсайзингът не е в твърде големи мощности или нещо такова, посто производителите пестят брутално от качеството на материалите и резултатите са потресаващи. От техническа гледна точка да кажем за 1.4 литров турбобензин едни 160-170 конки сили не са никакъв проблем. Бензинът има голям оборотен диапазан, така че с малко принудително пълнене резултатите са много добри. Проидзводителите съзнателно правят двигатели еднодневки, но понякога прекаляват и мотоа умира още в гаранция.
  • #8
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Големи легенди има за малките мотори. Всъщност те са по-издържливи сами по себе си, защото работят В НИСКИ ОБОРОТИ!!! Друг въпрос е, че имат турбо и променливо газоразпределение, които са още едни елементи, които могат да се повредят. Но в съвремието почти няма двигател без такива технологии. Един от малките двигатели, които съм имал (1.5, 115 к.с.) издържа 350 хил км без ремонт и каквото и да е оплакване. Продадох го в перфектна форма, сигурно още работи.
  • #7
    10 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 ( преди 3 седмици )
    Точно 1.4TSI не е много 200 хилядник да знаеш.
  • #6
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #5 представяш ли си милиони продадени бройки да не изкарват до края на гаранцията си? То трябва и да мислиш понякога, ако можеш разбира се. Тези двигатели до 200 000км поне нямат проблеми.
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Най-вероятно са разбрали, че са толкова напомпани, че не могат да изкарат до края на гаранцията. Иначе от какъв зор ще слагат повече матриял.