IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо задното предаване е за предпочитане през зимата?

Някои шофьори все още се страхуват от този тип задвижване, категорични са експертите

Кое задвижване е по-добро е вечен спор между привържениците на автомобилите с предно предаване и тези, които предпочитат работещ заден мост. Битката на мнения се разгорещява особено през зимата, когато условията на пътя са по-трудни. Ако обаче нещата бъдат погледнати обективно, отговорът е само един, категорични са повечето експерти, като посочват задвижването към задните колела. Дали обаче наистина е така?


задно предаване


Твърди се, че шофирането на превозни средства със задно предаване през зимата е изключително опасно. Някои вероятно ще се съгласят с подобно мнение, но то е валидно, само ако зад волана седи човек без никакъв опит, който би имал проблеми и с управлението на автомобил със задвижване на предната ос.

Нормалните шофьори със сигурност ще оценят колко по-точна и по-отзивчива е системата за стабилизация на задните колела. И ако човек е внимателен и проявява здрав разум, трудно би изпуснал контрол върху автомобила. Дори най-малкото подхлъзване или поднасяне води до прекъсване на подаването на тяга, системата ESP се задейства и колата, сякаш нищо не се е случило, се връща по предишната траектория.

Същото важи и при завиване. Ако траекторията и скоростта са избрани правилно и човекът зад волана има мозък  в главата, тогава няма да възникнат проблеми. А всички възможни грешки ще бъдат коригирани от бдителната ESP.  Освен това, в опасна ситуация водачът може да свали крака си от газта и да се върне в посочената траектория. При предно предаване трябва да се подава газ, което ще бъде сериозен тест за мнозина.


задно предаване


Друго разпространено твърдение е, че колите със задно предаване засядат по-често, като то също е доста съмнително твърдение. Разбира се, съществува известен риск поради ненатоварения заден мост. Но при условие, че на автомобила са поставени добри гуми и системата за стабилизация работи (съответно може да се изключи), проблем не би трябвало да има.

Освен това, при подобни спорове мнозина забравят за предимствата на класическото задвижване. Например, автомобилите със задвижване на задния мост са несравнимо по-добри за управление. Те печелят и при стартиране от място, тъй при подаване на газ масата на автомобила се преразпределя, натоварвайки работната ос. Той я изтласква нагоре, което осигурява подобрено сцепление.

0 от 500
  • #34
    42 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Ху ( преди 3 години )
    Задното предаване НЕ Е за предпочитане през зимата. А с ESP и баба знае.
  • #33
    41 rate up comment 5 rate down comment
    Село ( преди 3 години )
    Имам мерцедес с задно...от 15 год. 124 е класа купе. Зимата е спирам от движение.... Карал съм всякакви коли и джипове... Заедно предаване е пълна скръб за зимата...форестер 2014 го карам зимата - само че вече и сняг няма за съжаление
  • #32
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Баи фичо ( преди 3 години )
    Пълни глупости
  • #31
    43 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Безсмислена статия - кой нормален човек го интересува кое предаване е по-бързо за стартиране, да го ***?! Кой изобщо вярва безапелационно на системите?! Те са само и единствено в краен случай и човек трябва да шофира така, сякаш няма никаква система в колата. Освен всичко друго - всички сме гледали зимно време БМВ, Мерцедес и прочие докъде го докарват по наклон със сняг, та дотам с фантасмагориите колко добро било задното. Истината е, че дори най-калпавото 4x4 е по-добро от всяко предно или задн
  • #30
    39 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Навремето живеех в крайградска зона, където си валеше доста сняг. В продължение на три години вадих от преспите един съсед с BMW 325 с моето Volvo 440! Толкова за задното! А иначе, на кривата ракета, завоите са й виновни!
  • #29
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    До сега карах с пред. Сега ще вземам задно. Доколкото видях в градски условия и при нормално каране 40-60км/ч нямат разлика като поведение, ама като го ритнеш.... става забавно. Но сега по това време ако трябва да катеря балкана, бих взел предното. Поне заради това, че го познавам по-добре.
  • #28
    46 rate up comment 19 rate down comment
    На хлъзгаво ( преди 3 години )
    предното е 100 пъти по-стабилно. Супер безсмислена статия.
  • #27
    32 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Лоша статия! Задното е добре в снега само ако колата е натоварена с хора и багаж. Скоро гледах Мерцедес как неуспешно бори един наклон, а зад него малка Тойота го изчаква без дори да се затруднява. После на паркинга едно БМВ едва излезе, докато едно маце с Фиат 500 си тръгна от раз.Истината е, че производителите избират задвижването по технологични, икономически и маркетингови причини без да мислят толкова за управлението.
  • #26
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Пълна глутост
  • #25
    34 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    При последния сняг стоях на терасата и гледах сеир как коли със задно предаване влизат в подземния гараж. Подхода към влизане в гаража е с около 20-25гр наклон нагоре и чак тогава се спуска. Снегът беше вече утъпкан от коли и хора. Идва първото БМВ, задницата почна да занася наляво-надясно докато се спре и удари в тротоара. Въртя ***.. докато накрая се отказа и се пусна назад. След него мина едно Фиат Пунто на 100 години без ни най-малък проблем.