IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо задното предаване е за предпочитане през зимата?

Някои шофьори все още се страхуват от този тип задвижване, категорични са експертите

Кое задвижване е по-добро е вечен спор между привържениците на автомобилите с предно предаване и тези, които предпочитат работещ заден мост. Битката на мнения се разгорещява особено през зимата, когато условията на пътя са по-трудни. Ако обаче нещата бъдат погледнати обективно, отговорът е само един, категорични са повечето експерти, като посочват задвижването към задните колела. Дали обаче наистина е така?


задно предаване


Твърди се, че шофирането на превозни средства със задно предаване през зимата е изключително опасно. Някои вероятно ще се съгласят с подобно мнение, но то е валидно, само ако зад волана седи човек без никакъв опит, който би имал проблеми и с управлението на автомобил със задвижване на предната ос.

Нормалните шофьори със сигурност ще оценят колко по-точна и по-отзивчива е системата за стабилизация на задните колела. И ако човек е внимателен и проявява здрав разум, трудно би изпуснал контрол върху автомобила. Дори най-малкото подхлъзване или поднасяне води до прекъсване на подаването на тяга, системата ESP се задейства и колата, сякаш нищо не се е случило, се връща по предишната траектория.

Същото важи и при завиване. Ако траекторията и скоростта са избрани правилно и човекът зад волана има мозък  в главата, тогава няма да възникнат проблеми. А всички възможни грешки ще бъдат коригирани от бдителната ESP.  Освен това, в опасна ситуация водачът може да свали крака си от газта и да се върне в посочената траектория. При предно предаване трябва да се подава газ, което ще бъде сериозен тест за мнозина.


задно предаване


Друго разпространено твърдение е, че колите със задно предаване засядат по-често, като то също е доста съмнително твърдение. Разбира се, съществува известен риск поради ненатоварения заден мост. Но при условие, че на автомобила са поставени добри гуми и системата за стабилизация работи (съответно може да се изключи), проблем не би трябвало да има.

Освен това, при подобни спорове мнозина забравят за предимствата на класическото задвижване. Например, автомобилите със задвижване на задния мост са несравнимо по-добри за управление. Те печелят и при стартиране от място, тъй при подаване на газ масата на автомобила се преразпределя, натоварвайки работната ос. Той я изтласква нагоре, което осигурява подобрено сцепление.

0 от 500
  • #15
    31 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Така е... А утре ще разберем защо предното е по-добро за дрифт...
  • #14
    46 rate up comment 1 rate down comment
    Фен ( преди 1 година )
    При ненатоварен автомобил на заледена повърхност този с предно предаване потегля по-лесно. А за начинаещи шофьори е много по-лесно да карат зимно време автомобил с предно предаване. А да настъпваш газта юнашката и да разчиташ, че ESP-то ще оправи грешките ти си е направо тъпо.
  • #13
    29 rate up comment 3 rate down comment
    Само ... ( преди 1 година )
    Пепи Шекера и шепа пубери с Е36 твърдят това!
  • #12
    22 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Автомобилите със задно са класика, която не е за всеки шофьор.
  • #11
    36 rate up comment 5 rate down comment
    Fury ( преди 1 година )
    Задкормилното устройство е най-важно, но схемата не е без значение. Влезте в тубата и вижте многобройните руски видеа, когато се съпоставят Лади със задно и предно предаване! "Какой привод лучше на бездорожье? ВАЗ 2101 VS ВАЗ 2109". Отговорът е еднозначен - предното!
  • #10
    21 rate up comment 12 rate down comment
    Hopm ( преди 1 година )
    Карах 5 години 5-ца комби, никога не съм имал по предвидима и ставилна кола на сухо, сняг или лед. След като я продадох на един младеж на него му отне 2 месеца за да я претъркаля по таван на АМ Хемус. Значи, мисля си аз, май не е от задното а от таланта на шофьора
  • #9
    37 rate up comment 8 rate down comment
    Fury ( преди 1 година )
    Който не е карал класическата Лада 01,03,05, 06.....нищо не знае! Когато се появи първата Лада 08 (Самара) с предно предаване, "За рулем" я тестваха на сняг и "откриха" топлата вода. Не случайно задно предаване използват май само 2 компании в Европа. Ама в последно време и те "откриха" предното предаване за по-малките си модели, не са вече само А и Б класите.....
  • #8
    8 rate up comment 47 rate down comment
    Пхаха ( преди 1 година )
    До harbinger:Само човек, който не е карал със задно и най-вече не знае как се кара може да пише подобни глупости. Колите със задно по-лесно излизат, ако закъсат, докато ако с предно чакай си. :)
  • #7
    32 rate up comment 16 rate down comment
    Bullshit ( преди 1 година )
    Стига глупости,кои са тия "експерти"?!Какво ли не съм шофирал,от 4х4 няма по-добро за снега,много лесно ще убедя всеки че предното е по-добро!Обуваме с едни и същи гуми една кола с предно и една със задно!Нови автомобили със съпоставима мощност ,сядат 4 човека със почти еднакво тегло (оптимално разпределение 2-*** отпред и 2-*** отзад ).Колата с предно тръгва първа по един път с много завои и денивелации(естествено,при заснежен път :)и се кара на ръба ,аз лично не сядам в автомобила със задно:)!
  • #6
    27 rate up comment 2 rate down comment
    krasy ( преди 1 година )
    Тези категорични експерти,дали са карали по сняг и на горе,че тогава да обясняват кое е за предпочитане.