IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо задното предаване е за предпочитане през зимата?

Някои шофьори все още се страхуват от този тип задвижване, категорични са експертите

Кое задвижване е по-добро е вечен спор между привържениците на автомобилите с предно предаване и тези, които предпочитат работещ заден мост. Битката на мнения се разгорещява особено през зимата, когато условията на пътя са по-трудни. Ако обаче нещата бъдат погледнати обективно, отговорът е само един, категорични са повечето експерти, като посочват задвижването към задните колела. Дали обаче наистина е така?


задно предаване


Твърди се, че шофирането на превозни средства със задно предаване през зимата е изключително опасно. Някои вероятно ще се съгласят с подобно мнение, но то е валидно, само ако зад волана седи човек без никакъв опит, който би имал проблеми и с управлението на автомобил със задвижване на предната ос.

Нормалните шофьори със сигурност ще оценят колко по-точна и по-отзивчива е системата за стабилизация на задните колела. И ако човек е внимателен и проявява здрав разум, трудно би изпуснал контрол върху автомобила. Дори най-малкото подхлъзване или поднасяне води до прекъсване на подаването на тяга, системата ESP се задейства и колата, сякаш нищо не се е случило, се връща по предишната траектория.

Същото важи и при завиване. Ако траекторията и скоростта са избрани правилно и човекът зад волана има мозък  в главата, тогава няма да възникнат проблеми. А всички възможни грешки ще бъдат коригирани от бдителната ESP.  Освен това, в опасна ситуация водачът може да свали крака си от газта и да се върне в посочената траектория. При предно предаване трябва да се подава газ, което ще бъде сериозен тест за мнозина.


задно предаване


Друго разпространено твърдение е, че колите със задно предаване засядат по-често, като то също е доста съмнително твърдение. Разбира се, съществува известен риск поради ненатоварения заден мост. Но при условие, че на автомобила са поставени добри гуми и системата за стабилизация работи (съответно може да се изключи), проблем не би трябвало да има.

Освен това, при подобни спорове мнозина забравят за предимствата на класическото задвижване. Например, автомобилите със задвижване на задния мост са несравнимо по-добри за управление. Те печелят и при стартиране от място, тъй при подаване на газ масата на автомобила се преразпределя, натоварвайки работната ос. Той я изтласква нагоре, което осигурява подобрено сцепление.

0 от 500
  • #24
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Сс ( преди 3 години )
    Направи следния опит: на хлъзгав завой отпусни газта и виж кой ще завие и кой ще отиде в канавката. При задното като отпуснеш газта задните гуми опъват колата назад и това е стабилизиращ ефект. При предното се получава същото когато дадеш газ, обаче при завой при предното се появява недозавиване.
  • #23
    28 rate up comment 7 rate down comment
    ... ( преди 3 години )
    Безхаберници, съвсем сте изтрещели. Пишете абсолютни тъпотии!
  • #22
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Иван ( преди 3 години )
    Пишете *** глупостите и слагате жхлти заблуждаващи заглавия. Толкова ли няма кой да ви чете че сте изпаднали така
  • #21
    7 rate up comment 19 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    Баш на Субару измисленото 4
  • #20
    22 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Постоянно 4х4 на Субаро е истината през зимата!!!
  • #19
    9 rate up comment 15 rate down comment
    Толик ( преди 3 години )
    Задно предаване,шпер диф.Повече не обеснявам
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ДиД ( преди 3 години )
    Бягай. от тук!!!
  • #17
    21 rate up comment 3 rate down comment
    До furi ( преди 3 години )
    Да завърша мисълта си. Аз самия карам предно и мен ме устройва напълно. Но това в никакъв случай не означава, че отричам предимствата на задното предаване. Не случайно много често задното бива наричано ,,класическо" предаване и се използва при много спортни и луксозни модели на премиер марките.
  • #16
    29 rate up comment 2 rate down comment
    До Fury ( преди 3 години )
    Първо: основната причина за масовото навлизане на автомобили с предно е чисто икономическа. Автомобил с предно е по евтин и по-бърз за сглабяне.Второ: употребата на предно предаване си има своите лимити. Над определена мощност, тези автомобили стават на практика невъзможни за управление.Трето: изключително неподходящо е за употреба на автомобили с големи двигатели. Къде си виждал v8 на предно да кажем. Има такива опити в миналото и те са трагични.
  • #15
    31 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Така е... А утре ще разберем защо предното е по-добро за дрифт...