IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо задното предаване е за предпочитане през зимата?

Някои шофьори все още се страхуват от този тип задвижване, категорични са експертите

Кое задвижване е по-добро е вечен спор между привържениците на автомобилите с предно предаване и тези, които предпочитат работещ заден мост. Битката на мнения се разгорещява особено през зимата, когато условията на пътя са по-трудни. Ако обаче нещата бъдат погледнати обективно, отговорът е само един, категорични са повечето експерти, като посочват задвижването към задните колела. Дали обаче наистина е така?


задно предаване


Твърди се, че шофирането на превозни средства със задно предаване през зимата е изключително опасно. Някои вероятно ще се съгласят с подобно мнение, но то е валидно, само ако зад волана седи човек без никакъв опит, който би имал проблеми и с управлението на автомобил със задвижване на предната ос.

Нормалните шофьори със сигурност ще оценят колко по-точна и по-отзивчива е системата за стабилизация на задните колела. И ако човек е внимателен и проявява здрав разум, трудно би изпуснал контрол върху автомобила. Дори най-малкото подхлъзване или поднасяне води до прекъсване на подаването на тяга, системата ESP се задейства и колата, сякаш нищо не се е случило, се връща по предишната траектория.

Същото важи и при завиване. Ако траекторията и скоростта са избрани правилно и човекът зад волана има мозък  в главата, тогава няма да възникнат проблеми. А всички възможни грешки ще бъдат коригирани от бдителната ESP.  Освен това, в опасна ситуация водачът може да свали крака си от газта и да се върне в посочената траектория. При предно предаване трябва да се подава газ, което ще бъде сериозен тест за мнозина.


задно предаване


Друго разпространено твърдение е, че колите със задно предаване засядат по-често, като то също е доста съмнително твърдение. Разбира се, съществува известен риск поради ненатоварения заден мост. Но при условие, че на автомобила са поставени добри гуми и системата за стабилизация работи (съответно може да се изключи), проблем не би трябвало да има.

Освен това, при подобни спорове мнозина забравят за предимствата на класическото задвижване. Например, автомобилите със задвижване на задния мост са несравнимо по-добри за управление. Те печелят и при стартиране от място, тъй при подаване на газ масата на автомобила се преразпределя, натоварвайки работната ос. Той я изтласква нагоре, което осигурява подобрено сцепление.

0 от 500
  • #80
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 1 седмица )
    Задното предаване е за хора, които могат да си позволят хубави гуми и пълен резервоар. За хора, които имат нещо в главата, а и карат с удоволствие. За съжаление много /не всички/ BMW драйвъри не са особенно умни и то си личи от статистиката. Дорде ми беше луд вятъра съм карал само предно предаване. Сега на старини с кеф карам задно и нямам зимни проблеми.
  • #79
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Дани ( преди 3 седмици )
    До всички разбирачи ,зимата не се кара, а се пие чевено вино ай наздраве!
  • #78
    4 rate up comment 6 rate down comment
    бай брадър ( преди 3 седмици )
    1. Много дрифтаджии съм ги дърпал зимата със субаруто. 2. Където можеш да минеш с 80 с опел корса с предно, БМВ-тата карат с 40 за да не се увъртят в канавката. 3. Изводите - задното е супер за сух летен път и заиграване. Не го хвалете за зимата че нещата не са никак розови.
  • #77
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Ганчовец ( преди 4 седмици )
    карал съм основно коли с предно, рено, форд, тойота, но накрая карах и е46 комби 2.5 бенз. никога не съм се чувствал по-сигурен на пътя от задно в комбинация с DSC-то на БМВ. Дори позволява да си палав като винаги те връща в правилната линия. Изкачването на рампата на гаража никога не е било толкова безпроблемно.
  • #76
    2 rate up comment 2 rate down comment
    БМВ ( преди 4 седмици )
    Всъщност ако имаш хубави гуми удоволствието от шофирането е на лице. Карах е39 13 години и сега е 60, зимата не е никакъв проблем с нови зимни гуми. Всъщност основния проблем са гумите защото повечето такива автомобили са с джанти и гуми със сериозни размери и цени. Ако карате с нови гуми което важи за всички сезони, защото има мокри и хлъзгави настилки, няма да има проблем. Дори и нови бюджетни гуми са по добър вариант от старите износени гуми!
  • #75
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Митко ( преди 1 месец )
    Пълни глупости. Разбира се, предното е за предпочитане зимата.
  • #74
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    При нашите непочистени пътища, предното е за предпочитане.
  • #73
    13 rate up comment 5 rate down comment
    propov ( преди 1 месец )
    При предното нямаш никакъв контрол на задния мост. Никакъв! Нито бута, нито тегли, нито завива. При предното мотора е пред предната ос, тежи и предницата става като котва. Като те дръпне навън от завоя нищо не можеш да направиш. То ако си безхаберник и със задното пак нищо не можеш. Но то предоставя много повече възможности за контрол на колата. Възможностите обаче се ограничават до уменията на шофера.
  • #72
    16 rate up comment 3 rate down comment
    AUH ( преди 1 месец )
    От коментарите се обеждавам, колко слаби шофьори се движат по пътищата. В един от коментарите видях да се пита Димитър Илиев за това, кое задвижване е по добро. Именно Димитър Илиев в един от клиповете на safty driving academy разгледа и двата типа задвижване, съответно с техните плюсове и минуси, като заключението бе: Няма значение какво е задвижването ако автомобила е добре подготвен за зимните условия и се управлява адекватно. И може да се озовеш по таван както със задно, така и с предно.
  • #71
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Щерю ( преди 1 месец )
    Задното предаване е добро само при най- тежките коли. За зима е по- зле от предното...