IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо задното предаване е за предпочитане през зимата?

Някои шофьори все още се страхуват от този тип задвижване, категорични са експертите

Кое задвижване е по-добро е вечен спор между привържениците на автомобилите с предно предаване и тези, които предпочитат работещ заден мост. Битката на мнения се разгорещява особено през зимата, когато условията на пътя са по-трудни. Ако обаче нещата бъдат погледнати обективно, отговорът е само един, категорични са повечето експерти, като посочват задвижването към задните колела. Дали обаче наистина е така?


задно предаване


Твърди се, че шофирането на превозни средства със задно предаване през зимата е изключително опасно. Някои вероятно ще се съгласят с подобно мнение, но то е валидно, само ако зад волана седи човек без никакъв опит, който би имал проблеми и с управлението на автомобил със задвижване на предната ос.

Нормалните шофьори със сигурност ще оценят колко по-точна и по-отзивчива е системата за стабилизация на задните колела. И ако човек е внимателен и проявява здрав разум, трудно би изпуснал контрол върху автомобила. Дори най-малкото подхлъзване или поднасяне води до прекъсване на подаването на тяга, системата ESP се задейства и колата, сякаш нищо не се е случило, се връща по предишната траектория.

Същото важи и при завиване. Ако траекторията и скоростта са избрани правилно и човекът зад волана има мозък  в главата, тогава няма да възникнат проблеми. А всички възможни грешки ще бъдат коригирани от бдителната ESP.  Освен това, в опасна ситуация водачът може да свали крака си от газта и да се върне в посочената траектория. При предно предаване трябва да се подава газ, което ще бъде сериозен тест за мнозина.


задно предаване


Друго разпространено твърдение е, че колите със задно предаване засядат по-често, като то също е доста съмнително твърдение. Разбира се, съществува известен риск поради ненатоварения заден мост. Но при условие, че на автомобила са поставени добри гуми и системата за стабилизация работи (съответно може да се изключи), проблем не би трябвало да има.

Освен това, при подобни спорове мнозина забравят за предимствата на класическото задвижване. Например, автомобилите със задвижване на задния мост са несравнимо по-добри за управление. Те печелят и при стартиране от място, тъй при подаване на газ масата на автомобила се преразпределя, натоварвайки работната ос. Той я изтласква нагоре, което осигурява подобрено сцепление.

0 от 500