IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо задното предаване е за предпочитане през зимата?

Някои шофьори все още се страхуват от този тип задвижване, категорични са експертите

Кое задвижване е по-добро е вечен спор между привържениците на автомобилите с предно предаване и тези, които предпочитат работещ заден мост. Битката на мнения се разгорещява особено през зимата, когато условията на пътя са по-трудни. Ако обаче нещата бъдат погледнати обективно, отговорът е само един, категорични са повечето експерти, като посочват задвижването към задните колела. Дали обаче наистина е така?


задно предаване


Твърди се, че шофирането на превозни средства със задно предаване през зимата е изключително опасно. Някои вероятно ще се съгласят с подобно мнение, но то е валидно, само ако зад волана седи човек без никакъв опит, който би имал проблеми и с управлението на автомобил със задвижване на предната ос.

Нормалните шофьори със сигурност ще оценят колко по-точна и по-отзивчива е системата за стабилизация на задните колела. И ако човек е внимателен и проявява здрав разум, трудно би изпуснал контрол върху автомобила. Дори най-малкото подхлъзване или поднасяне води до прекъсване на подаването на тяга, системата ESP се задейства и колата, сякаш нищо не се е случило, се връща по предишната траектория.

Същото важи и при завиване. Ако траекторията и скоростта са избрани правилно и човекът зад волана има мозък  в главата, тогава няма да възникнат проблеми. А всички възможни грешки ще бъдат коригирани от бдителната ESP.  Освен това, в опасна ситуация водачът може да свали крака си от газта и да се върне в посочената траектория. При предно предаване трябва да се подава газ, което ще бъде сериозен тест за мнозина.


задно предаване


Друго разпространено твърдение е, че колите със задно предаване засядат по-често, като то също е доста съмнително твърдение. Разбира се, съществува известен риск поради ненатоварения заден мост. Но при условие, че на автомобила са поставени добри гуми и системата за стабилизация работи (съответно може да се изключи), проблем не би трябвало да има.

Освен това, при подобни спорове мнозина забравят за предимствата на класическото задвижване. Например, автомобилите със задвижване на задния мост са несравнимо по-добри за управление. Те печелят и при стартиране от място, тъй при подаване на газ масата на автомобила се преразпределя, натоварвайки работната ос. Той я изтласква нагоре, което осигурява подобрено сцепление.

0 от 500
  • #64
    27 rate up comment 15 rate down comment
    joе ( преди 3 години )
    Карал съм коли със задно, с предно, имах и Субару , и Ауди куатро. Естествено ,че през зимата ,на сняг и лед е най-добро 4х4 , след това е автомобилът с предно предаване и на последно място е задното предаване. 4х4 има проблем с недозавиването и подръжката е много по- сериозна от останалите две системи. Сега карам нова тойота от автосалона и за мен това си е най-доброто, чисто новата кола. Предимства на задното предаване не съм видял в нито един аспект.
  • #63
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Брадвата ( преди 3 години )
    Карал съм S-klasa W220 зимата с летни гуми, трябваше да стигна до гумаджия. А не беше изчистено и нямаше абсолютно никакви проблеми нито с потегляне, нито със спиране, камо ли пък с поднасяне. Само че не бих повторил
  • #62
    28 rate up comment 9 rate down comment
    иво тик так ( преди 3 години )
    Това може да го напише само човек,който не е карал никога лек автомобил...
  • #61
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Някой ( преди 3 години )
    Предното предаване е по-добро през зимата, а задното през лятото, когато асфалта е сух.
  • #60
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Владислав ( преди 3 години )
    Не са карайте предно или задно предаване, истината е AWD :=)
  • #59
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Защо летните гуми са ( преди 3 години )
    Сигурно това ще е следващото заглавие...Тъпотия до шия...
  • #58
    57 rate up comment 15 rate down comment
    Хаха ( преди 3 години )
    Хахахха каква глупава статия. Я махнете всички видове системи и да видим задното колко е добро. Хахаха там дето ще мине кола с предно, тея със задното ще гледат от страни и ще подсмърчат. Понеже задното е много добро, за това във времената когато нямаше никакви системи за ESP се ползваха чували с пясък, бордюри, и други подръчни средства.
  • #57
    50 rate up comment 12 rate down comment
    Бай Онзи ( преди 3 години )
    Глупости пишете господа журналисти задното предаване не може да бъде по-добро за зимата все едно казвяте през зимата че може да караме с летни гуми и нема проблем.СДа може да се кара ама ще сме в кереча.Тъй че не заблуждавайте хоратя с такива ненаучно доказани факти. Поздрави от бай ви Онзи! Хахаха
  • #56
    71 rate up comment 6 rate down comment
    Фен ( преди 3 години )
    Горките шведи! При тях половин година е зима. И толкова години са правили Волво и СААБ погрешно - с предно предаване. Ако бяха прочели горната статия, щяха генерално да си сменят концепциите. Дали?
  • #55
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До този отдолу,Коли със задно в WRC докато се появи Ауди Куатро в Група Б, и изведнъж задното изчезна някъде в небитието :)