Не е наша работа да браним на всяка цена двигателя с вътрешно горене, коментира главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе, цитиран от Bloomberg. Американският информационен гигант анализира продължаващия натиск за налагане на електрическа мобилност в Европа. Забраната на Великобритания за използването на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 години и удължаването с 4 години на субсидиите за електрически превозни средства в Германия отразяват подхода на правителствата в ЕС, които използват метода на тоягата и моркова, за да накарат потребителите да преминат на електромобили, отбелязва Bloomberg.
Именно регулаторният натиск е помогнал на електрическите превозни средства да спечелят по по-голям дял от продажбите на леки автомобили в Европа, отколкото на всеки друг развит автомобилен пазар в света. Самата индустрия отчаяно моли за помощ, защото продажбите падат заради коронавируса. Освен това, има и други сериозни проблеми - производството на електромобили се нуждае то по-малко хора, което означава, че десетки хиляди работници ще останат на улица. И докато разходите намаляват, ще трябва да минат още много години, преди цените на коли на ток да са изравнят с тези на бензиновите и дизеловите превозни средства
"В дългосрочен план дните на двигателите с вътрешно горене в Европа са преброени, защото вече има реално търсене на електромобили. Хората ги купуват не само, защото са по-изгодни заради правителствената подкрепа, но и защото ги обичат", коментира един от анализаторите в Bloomberg - Колин Маккерачър.
Повишаването на интереса към електромобили в Европа вече привлича инвестиции от други континенти най-вече за производството на батерии. Китайската компания SVolt Energy Technology Co. заяви, че ще се присъедини към по-голямата Amperex Technology Ltd. за откриването на завод в Германия през следващите години. Доставчикът на акумулатори за Tesla - Tesla Panasonic Corp., обмисля започването на бизнес с батерии в Норвегия.
На свой ред BMW AG вече заяви, че ще похарчи 400 млн. евро, за да започне да произвежда електромобили в основния си завод в Мюнхен. До края на 2022 година всеки завод на баварския концерн ще произвежда поне по едно напълно електрическо превозно средство.
"Не ни е работа да защитаваме двигателя с вътрешно горене. Ще произвеждаме това, което клиентът търси", категоричен е изпълнителният директор на BMW Оливер Ципсе, цитиран от вестник Sueddeutsche Zeitung.
Неговият колега от Volkswagen AG - Херберт Дийс, пък допълва, че Германия се развива като водещ пазар на електрическата мобилност. Според него, планът на правителството за електрифициране на градския транспорт работи с пълна сила и дялът на "зелените" превозни средства в него вече достига 17,5%.