IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Hyundai ще става най-големият доставчик на електромобили в Европа

За лидерството на корейския производител ще помогне новата марка Ioniq

Hyundai има амбицията да стане най-големия играч на пазара на електромобили в Европа през следващите години. Крайъгълен камък за амбициите на корейския производител е новата им марка Ioniq, посветена специално на задвижваните от батерии возила.


Hyundai Concept 45


По пътя към пазарната доминация на марката ще помогнат очакваните три нови електрически модела, които трябва да са на пазара до 3 години. Първи ще е Ioniq 5, който ще е средноразмерен кросоувър, базиран на визията Concept 45 (на снимките). Моделът ще е в шоурумовете още в средата на 2021.

През 2022 година, към гамата ще се присъедини седанът Ioniq 6, а две години по-късно се очаква и пълноразмерният SUV Ioniq 7. И трите нови модела ще бъдат конструирани на новата архитектура на марката за електрически коли, наречена e-GMP (electric Global Modular Platform).


Новата марка Ioniq ще излезе с три електрически предложения

"За относително кратко време имаме потенциала да станем най-големият доставчик на електромобили в Европа, и по-специално с новата гама модели на бранда ни Ioniq", заявява президентът и изпълнителен директор на Hyundai Europe Майкъл Коул пред Autonews. Коул базира прогнозите си на очакванията, че Hyundai ще продаде около 60 000 електрически коли тази година, което и сега би могло да нареди марката сред най-големите играчи в сектора.

Корейците решиха да отделят Ioniq в самостоятелна марка "в отговор на бурно нарастващото търсене на пазара" и за да ускори напъна на корейците да се превърнат в глобален лидер по отношение на електромобилите. Заедно със сестринските марки Kia и Genesis, Hyundai има амбициите да продаде един милион електрически автомобили до 2025 г. От компанията са сметнали, че това ще им отреди пазарен дял от 10% на световните пазари.

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    хард ( преди 5 месеца )
    До 3: Ново GLC 200k.с. дизел средно оборудване от Балкан Стар е 107000лв. Хубав автомобил. Като дизайн слага всички Аудита и БМВ-ат в джобчето. И аз си мисля, че над 100000лв за Киа/Хюндай Соренто са прекалено много пари. Ще трябва да ги внасяме от Щатите или Канада.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Рено над всичко ( преди 6 месеца )
    Ахаха какъв виц.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ако имаха привлекателността да са водач, и с ДВГ щяха да са.
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До №1 ( преди 6 месеца )
    Правите ли разлика между базов автомобил и такъв с всички възможни екстри, ако ми намериш въпросното GLC за 150к в топ изпълнение веднага ще го взема. Иначе и аз не съм щастлив от 80 да скочи на 130к Сорентото, макар и плъгин, ама маркетинг какво да се прави.
  • #2
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Поне да си оправят емблемата, смешно взаимствана от Форд и Хонда.
  • #1
    15 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 6 месеца )
    Ако цените на електричките им са като на новите бензинови/дизелови модели на Хюндай/Киа нищо няма да продадат. Новото Киа Соренто достига до 130К лв. цена за някакъв не много мощен хибрид. Тези напълно са откачили. За по-малко пари може да се вземе Mercedes GLC AMG с 390 коня, който с още 20К лв. ще стане също в топ изпълнение. По-скоро ще дам 145К за Мерцедес отколкото 130К за Киа :))). Ама всеки си решава. Може да има и фенове ...