Японският производител Honda се обърна към правителството на Великобритания с искане да промени фокуса си към електромобилите и да ревизира отношението си към важността на хибридните коли. Според компанията, устремът към машините с батерии не е панацея и те не биха могли да заменят двигателите с вътрешно горене преди 2035 година.
Посланието е на вицепрезидента на Honda Europe Ян Хоулелс, който предлага широка гама технологии по които да се работи, за да може до 2050 година да се намалят сериозно и дори да се елиминират емисиите въглероден двуокис. Според мениджъра, само многофункционален подход би могъл да сработи за целта, а не фокусът върху една единствена технология.
Хоулелс заявява, че вместо да се залага единствено на електромобилите, трябва да се работи върху подходящ микс от автомобилни технологии, който да включва хибриди, водород и други течни и газообразни горива. Този подход би бил единственият, който да остави автомобилите по-достъпни и практични, а потребителите доволни.
Ян Хоулелс, вицепрезидент на Honda Europe
"Подход, който залага единствено на скъпи електрически автомобили, рискува да превърне шофирането в привилегия на по-заможните хора и ще ограничи избора на потребителите. И може да ощетим много хора, за които персоналната мобилност е изключително важна", заявява топ-мениджърът на Honda.
Ян Хоулелс не вярва, че електромобилите ще могат да достигнат цените на конвенционалните коли преди 2035 година. А за по-големи машини като ванове и все по-популярните SUV този процес ще отнеме дори повече време. В допълнение, голям проблем е и развитието на публичната инфраструктура, както и липсата на основни материали за производството на батерии и самите електрически возила.
В заключение, Хоулел добавя и фактът, че според него технологията при батериите е достигнала лимит откъм мощности и производителност. Монтирането на по-големи батерии добавя още тегло към колите, а освен това струва и по-скъпо, но само така може да се постигне по-голям пробег и по-добра динамика. Honda определено залага на по-различен подход с модела си „e”, който има пробег от само 160 километра. И поне за момента залага на по-достъпен тип електромобили, въпреки ограниченията, свързани с тях.
Снимки: Honda