IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda иска подкрепа за хибридите, а не за електромобилите

Японската компания вярва, че ДВГ не може да бъде заменен поне още 15 години

Японският производител Honda се обърна към правителството на Великобритания с искане да промени фокуса си към електромобилите и да ревизира отношението си към важността на хибридните коли. Според компанията, устремът към машините с батерии не е панацея и те не биха могли да заменят двигателите с вътрешно горене преди 2035 година.


Honda e


Посланието е на вицепрезидента на Honda Europe Ян Хоулелс, който предлага широка гама технологии по които да се работи, за да може до 2050 година да се намалят сериозно и дори да се елиминират емисиите въглероден двуокис. Според мениджъра, само многофункционален подход би могъл да сработи за целта, а не фокусът върху една единствена технология.

Хоулелс заявява, че вместо да се залага единствено на електромобилите, трябва да се работи върху подходящ микс от автомобилни технологии, който да включва хибриди, водород и други течни и газообразни горива. Този подход би бил единственият, който да остави автомобилите по-достъпни и практични, а потребителите доволни.


Ян Хоулелс, вицепрезидент Honda Europe
Ян Хоулелс, вицепрезидент на Honda Europe


"Подход, който залага единствено на скъпи електрически автомобили, рискува да превърне шофирането в привилегия на по-заможните хора и ще ограничи избора на потребителите. И може да ощетим много хора, за които персоналната мобилност е изключително важна", заявява топ-мениджърът на Honda.

Ян Хоулелс не вярва, че електромобилите ще могат да достигнат цените на конвенционалните коли преди 2035 година. А за по-големи машини като ванове и все по-популярните SUV този процес ще отнеме дори повече време. В допълнение, голям проблем е и развитието на публичната инфраструктура, както и липсата на основни материали за производството на батерии и самите електрически возила.

В заключение, Хоулел добавя и фактът, че според него технологията при батериите е достигнала лимит откъм мощности и производителност. Монтирането на по-големи батерии добавя още тегло към колите, а освен това струва и по-скъпо, но само така може да се постигне по-голям пробег и по-добра динамика. Honda определено залага на по-различен подход с модела си „e”, който има пробег от само 160 километра. И поне за момента залага на по-достъпен тип електромобили, въпреки ограниченията, свързани с тях.

Снимки: Honda

0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хоооондаааааа.... бе то е ясно че няма до 2030 да са само електрички... даже ми се струва, че и доста след това. *** хибриди? та те в един сървей бяха ги изкарали че цапат повече от регулярните с ДВГ...
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не изглежда зле но и дума не може да става за сравнение с Пежо 208 с пробег 330 км и Рено Зоуи с 400+ км.А за Теслааа и тн абсурд те са друг клас.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Honda ( преди 4 години )
    На ся ний.. такоз.. риишли... КакО бе, Янчо, ко пак мрънкаш под носа
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Другаря водач ( преди 4 години )
    Кое му е скъпото бе г-н Ян Бибиян? Киловатчас вече се търгува по 100 USD. Сега че вие не правите батерии, нито коли с голям пробег, те старите хора са казали: "За глухите камбаните по два пъти не бият". "Петима Петко не чакат"Кой спал, спал. Кой не е ял - да е ял!
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Наистина новата хондичка на ток е страшна тупалка! И има бая ряз. Но вътре малко множко екран - открай докрай..
  • #1
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Стефан ( преди 4 години )
    Хонда са най големия производител на двигатели, разбира се че не искат да си направят сепуко. Иначе с дизайна на електричката си са отцелили десятката.