IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо хибридите са в пъти "по-мръсни" от обявеното?

Изследване на 202 модела със смесено задвижване показа шокиращи резултати

Непрекъснато растящата популярност на хибридните автомобили логично доведе до увеличение на техния брой на пазара. Оказва се обаче, че обявените от производителите нива на вредни емисии при тези превозни средства изобщо не отговарят на истината, тъй като са в пъти по-високи.


хибриди


Разработката на зареждащи се хибриди (PHEV) предполага, че поне през част от движението си те ще използват само електричество и едва след като зарядът в батериите им се изчерпи, ще се включва двигателят с вътрешно горене. И тъй като по-голямата част от шофьорите всекидневно изминават сравнително малки разстояния, ще им е нужен само електромотор. Съответно, изхвърлените СО2 ще се минимални.

Оказва се обаче, че това съвсем не е така, като причината не е само в автомобилните компании. При тестове на своите PHEV-хибриди те използват официалните програми - WLTP и NEDC, които не само са общопризнати, но се използват и за формиране на политиката в производителите в автомобилната индустрия.

Проучване на екип от американски, норвежки и германски автомобилни експерти обаче показва шокиращи резултати. Те са проучили над 100 000 хибриди (PHEV), като част от тях са собственост на големи компании и се използват като служебни коли, а другите принадлежат на частни лица. Последните са предоставили информацията за разхода и вредните емисии на своите автомобили напълно анонимно.


хибриди


Изследването е проведено в държави с различни климатични условия - САЩ, Канада, Китай, Норвегия, Нидерландия и Германия, като е засегнало 202 хибридни модела от 66 марки. Отчетени са и разликите в пътищата, инфраструктурата и шофирането в отделните страни.

Резултатите показват, че в Норвегия хибридите отделят с 200% повече вредни емисии от посоченото от производителя, докато в САЩ превишението на посочените от производителите стойности се колебае между 160 и 230%. Рекордьор обаче е Нидерландия, където средният показател е 450%, като при някои модели той достига 700%.

Сред възможните причини за високите нива на СО2 е посочена и още една неочаквана причина. Ако в дадена държава инфраструктурата от зарядни станции е слабо развита, то шофьорите не прибягват до редовно зареждане на акумулатора и използват хибридите като стандартни автомобили. Така похарчените пари за превозно средство със смесено задвижване (ток и гориво) не се изплащат никога.


хибриди


Друг извод от изследването е, че хибридният автомобил губи своята ефективност при големи ежедневни пътувания. Затова, преди да бъде закупен такъв модел, собствениците му трябва отчетат режима му на използване.

Снимки: Autonews

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Djo ( преди 3 месеца )
    След тази ваша глупава статия,спирам да ви чета.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Абе ( преди 3 месеца )
    По тая логика трябва да забранят хибридите на Тойота,които въобще не са плъг-ин!?И един въпрос-плъг -ин хибрида не се ли зарежда и от двигателя?Все си мисля,че предимството на хибридите е в задръстванията,където подместват колата без да се налага двигателя да работи.А задръствания има в излишък....
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    К ( преди 3 месеца )
    По *** статия не бях чел. Честно. Хибрид, който се кара като нормален замърсява повече от хибрид. Егати новината.
  • #15
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до 14 ( преди 3 месеца )
    един коментар стига да се разбере че не си се докосвал до такъв тип кола. купи си и се пробвай да караш неекологично. тогава ще разбереш колко си далече от истината
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    до #7 - ти не четеш ли проучването? Явно очеизвадно има много повече хора които си карат хибридите не екологично. Как, защо, е тема на друга дискусия. Ти понеже го правиш по еди къв си начин, значи това е истината? тъй ле? Отделно измамата с хибриди е огромна, тъй като втълпява на обществеността, че тези автомобили са зелени по подразбиране. А не САМО и ЕДИНСТВЕНО ако правиш определени стъпки, като да зареждаш на всеки 50км.
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Освен субсидия вероятно ще е освободена от данъци, които на места си удрят едни 500 евра за голяма кола. Не че 1500 за 3 години е много ама си е нещо. Също може да дават свободен достъп до паркинги или центъра на града.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 3 месеца )
    На вторичния пазар има голямо значение какво е състоянието на батерията не е все едно дали е изхабена иначе е ясно че няма смисъл ако не се кара главно на ток поне в града но е факт че без субсидия и различни отстъпки едва ли някой ще плати за да не го ползва по предназначение
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    нордфейс до #8 ( преди 3 месеца )
    Не мисля че има държави в които субсидията за покупка на плъг-ин да компенсира добре цената. Винаги остават минимум едни 3-4 хиляди евро разлика. Плъг-ина тежи поне 100 кила повече, отделно батерията в багажника "изяжда" много полезно място. На вторичен пазар на плъг-ин цената пада по същия начин като на обикновен хибрид...ако не и почече. Няма никаква логика да се купува ако не се ползва по предназначение.
  • #10
    10 rate up comment 3 rate down comment
    до 9 ( преди 3 месеца )
    Нали се сещаш че ако на българина му вземат пълнолетния премиум дизел или го задължат да вкара 2-3 пъти стойността му в ремонти за да се върне в сравнително заводско състояние от еко гледна точка ще е революция. Иначе си прав че през пунктовете за ГТП минават успешно направо опасни мпс-та
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    ДАИ ( преди 3 месеца )
    Защо у нас се пускат да минават ГТП всички дизели, които бълват облаци ***? Това трябва да се промени и виновните да бъдат подведени под отговорност.