Европейският автомобилен пазар е почти възстановен след карантината, като през юли са продадени 1,279 млн. нови автомобила. Това е само с 4% по-малко от същия месец на 2019 година. Като цяло обаче общият брой продажби от началото на януари до края на юли е с 35% по-нисък, сочат данните на агенция JATO Dynamics.
Пандемията обаче не се отразява на ръста на интереса от страна на европейските потребители към всички видове електрифицирани автомобили. По данни на агенцията, през юли техният дял от общият брой продажби вече е 18% - 230 700 единици. За сравнение, преди година този показател е бил 7,5%.
Най-интересното в случая е как се развиват чистите електромобили. Техните продажби в Европа са се увеличили от 23 400 през юли миналата година до 53 220 през тази. Най-популярният модел си остава Renault Zoe с 9280 продажби, което е два пъти повече от следващия в подреждането. В Топ 10 няма модел на Tesla, тъй като европейските дилъри на марката изпитват сериозен дефицит на електромобили.
Топ 10 по продажби в Европа на електрифицирани автомобили според JATO Dynamics:
Продажбите на зареждащи се хибриди за една година са се увеличили 4,5 пъти – до 55 800 бройки, като най-популярният модел е Ford Kuga PHEV. При стандартните хибриди (включително и тези със стартер-генератор) ръстът е с 89%, но пък като брой продажби те са най-много – 122 000, което се обяснява с популярността им.
В Европа продължава да се отчита и спад на продажбите на дизелови автомобили. Ако през юли 2019 година на тях са се падали 31% от пазара, то през миналия месец този показател вече е 28%. А само преди няколко години половината от продажбите в Европа се падаха именно на дизелите.
Снимки: JATO Dynamics