IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW: не ни е работа да браним двигателя с вътрешно горене

Европа налага електромобилите по метода на тоягата и моркова, пише в анализ Bloomberg

Не е наша работа да браним на всяка цена двигателя с вътрешно горене, коментира главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе, цитиран от Bloomberg. Американският информационен гигант анализира продължаващия натиск за налагане на електрическа мобилност в Европа. Забраната на Великобритания за използването на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 години и удължаването с 4 години на субсидиите за електрически превозни средства в Германия отразяват подхода на правителствата в ЕС, които използват метода на тоягата и моркова, за да накарат потребителите да преминат на електромобили, отбелязва Bloomberg.


електромобили


Именно регулаторният натиск е помогнал на електрическите превозни средства да спечелят по по-голям дял от продажбите на леки автомобили в Европа, отколкото на всеки друг развит автомобилен пазар в света. Самата индустрия отчаяно моли за помощ, защото продажбите падат заради коронавируса. Освен това, има и други сериозни проблеми - производството на електромобили се нуждае то по-малко хора, което означава, че десетки хиляди работници ще останат на улица. И докато разходите намаляват, ще трябва да минат още много години, преди цените на коли на ток да са изравнят с тези на бензиновите и дизеловите превозни средства

"В дългосрочен план дните на двигателите с вътрешно горене в Европа са преброени, защото вече има реално търсене на електромобили. Хората ги купуват не само, защото са по-изгодни заради правителствената подкрепа, но и защото ги обичат", коментира един от анализаторите в Bloomberg - Колин Маккерачър.

Повишаването на интереса към електромобили в Европа вече привлича инвестиции от други континенти най-вече за производството на батерии. Китайската компания SVolt Energy Technology Co. заяви, че ще се присъедини към по-голямата Amperex Technology Ltd. за откриването на завод в Германия през следващите години. Доставчикът на акумулатори за Tesla - Tesla Panasonic Corp., обмисля започването на бизнес с батерии в Норвегия.

На свой ред BMW AG вече заяви, че ще похарчи 400 млн. евро, за да започне да произвежда електромобили в основния си завод в Мюнхен. До края на 2022 година всеки завод на баварския концерн ще произвежда поне по едно напълно електрическо превозно средство.


Oliver Zipse

"Не ни е работа да защитаваме двигателя с вътрешно горене. Ще произвеждаме това, което клиентът търси", категоричен е изпълнителният директор на BMW Оливер Ципсе, цитиран от вестник Sueddeutsche Zeitung.

Неговият колега от Volkswagen AG - Херберт Дийс, пък допълва, че Германия се развива като водещ пазар на електрическата мобилност. Според него, планът на правителството за електрифициране на градския транспорт работи с пълна сила и дялът на "зелените" превозни средства в него вече достига 17,5%.

0 от 500
  • #7
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 месеца )
    Или господинът Ципце е *** или някой нещо се е объркал в "анализа" или преписването. Щял да произвежда каквото търсели, ама цялата работа идвала от регулациите не от желанието на клиента. Непонятно ми остава колко трябва да си глупaв да искаш на всяко спиране да опъваш кабели и да трепериш да не застудее, че не можеш да се прибереш с мижавия пробег на тия кoчини.
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 месеца )
    Случаен: Аз съм сигурен, че ще се махна от евро-***. Имам определени задължения към момента, но отпаднат ли се махам!
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 4 месеца )
    Хах! Гледам последния таг: "електромоболи". Вярно е: като подкараш такова и спира да та бо'ли
  • #4
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Случаен ( преди 4 месеца )
    Ще емигрирам накрая. Аман от джендърщини
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Дори навсякъде да ги забранят, щом във Великобритания мога да си карам ДВГ-то до "20 230" година, няма от какво да се притеснявам... - още 18 века "пей сърце" :-)
  • #2
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Деъм ( преди 4 месеца )
    А ти какво лично спечели от мобилността?
  • #1
    27 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Да се налага принудително една несъвършена технология и да се твърди че клиента я "иска" е връх на демагогията . Ако беше оставена на желанието на клиента сигурно нямаше да продава нищо . За съжаление начина по който се налага показва че в Европа всъщност само привидно живеем в демокрация . Избираме едни фигуранти които в никакъв случай не действат в наш интерес . Насилственото отказване от ДВГ ще е пагубно не само за авто индустрията - мобилността и качеството на живот ще бъдат жертва също .