IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW: не ни е работа да браним двигателя с вътрешно горене

Европа налага електромобилите по метода на тоягата и моркова, пише в анализ Bloomberg

Не е наша работа да браним на всяка цена двигателя с вътрешно горене, коментира главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе, цитиран от Bloomberg. Американският информационен гигант анализира продължаващия натиск за налагане на електрическа мобилност в Европа. Забраната на Великобритания за използването на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 години и удължаването с 4 години на субсидиите за електрически превозни средства в Германия отразяват подхода на правителствата в ЕС, които използват метода на тоягата и моркова, за да накарат потребителите да преминат на електромобили, отбелязва Bloomberg.


електромобили


Именно регулаторният натиск е помогнал на електрическите превозни средства да спечелят по по-голям дял от продажбите на леки автомобили в Европа, отколкото на всеки друг развит автомобилен пазар в света. Самата индустрия отчаяно моли за помощ, защото продажбите падат заради коронавируса. Освен това, има и други сериозни проблеми - производството на електромобили се нуждае то по-малко хора, което означава, че десетки хиляди работници ще останат на улица. И докато разходите намаляват, ще трябва да минат още много години, преди цените на коли на ток да са изравнят с тези на бензиновите и дизеловите превозни средства

"В дългосрочен план дните на двигателите с вътрешно горене в Европа са преброени, защото вече има реално търсене на електромобили. Хората ги купуват не само, защото са по-изгодни заради правителствената подкрепа, но и защото ги обичат", коментира един от анализаторите в Bloomberg - Колин Маккерачър.

Повишаването на интереса към електромобили в Европа вече привлича инвестиции от други континенти най-вече за производството на батерии. Китайската компания SVolt Energy Technology Co. заяви, че ще се присъедини към по-голямата Amperex Technology Ltd. за откриването на завод в Германия през следващите години. Доставчикът на акумулатори за Tesla - Tesla Panasonic Corp., обмисля започването на бизнес с батерии в Норвегия.

На свой ред BMW AG вече заяви, че ще похарчи 400 млн. евро, за да започне да произвежда електромобили в основния си завод в Мюнхен. До края на 2022 година всеки завод на баварския концерн ще произвежда поне по едно напълно електрическо превозно средство.


Oliver Zipse

"Не ни е работа да защитаваме двигателя с вътрешно горене. Ще произвеждаме това, което клиентът търси", категоричен е изпълнителният директор на BMW Оливер Ципсе, цитиран от вестник Sueddeutsche Zeitung.

Неговият колега от Volkswagen AG - Херберт Дийс, пък допълва, че Германия се развива като водещ пазар на електрическата мобилност. Според него, планът на правителството за електрифициране на градския транспорт работи с пълна сила и дялът на "зелените" превозни средства в него вече достига 17,5%.

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Има как ( преди 4 месеца )
    Едно зарядно за електромобил струва три пъти по-малко от вендинг машина за кафе. Отговорността за кабелите си носи собственика на зарядното. Да не мислиш че не крадат и от вендинг машините? Само че са навсякъде, нали? Дори парите си стоят в тях насред улицата. Никой не те кара да си оставяш картата в зарядното. Плащаш точно както си плащаш сметката в магазина. Доближаваш картата до зарядното при приключване на сесията, а необходимата сума се изтегля за секунди след потвърждение от твоя страна.
  • #16
    4 rate up comment 4 rate down comment
    няма как ( преди 4 месеца )
    Като във вица "и вие се смеете, и аз се смея, но като почнат да режат кабели, ще си разменим ролите". Като ида на банкомата, прекарвам там две-три минути и през цялото време съм там. Не си оставям картата за няколко часа, на въображението и милостта на всички преминаващи.
  • #15
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Има как ( преди 4 месеца )
    Кабелите на зарядните се заключват от механизъм, докато трае зареждането и никой, дори собственика не може да изключи кабела на зарядното, преди зареждането да е приключило, а сметката да се плати. Това с плащането искрено ме разсмя. Като идеш на банкомата, той откъде знае от коя сметка да вземе парите които ти дава? Всичко е измислено и работи. Не си тормози мозъка. Как си плащаш синята зона? Дори с sms може да си платиш за зареждането, като въведеш правилния номер.
  • #14
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    В големите градове ще се налага ползването на градски транспорт, автомобилите вече няма да са достъпни за всеки, така че ще стигнат зарядните станции;)
  • #13
    6 rate up comment 6 rate down comment
    няма как ( преди 4 месеца )
    RD, има зарядни, но колко? Сега има по 1-2 на някой паркинг, но и не повече от 1-2 ел. коли и хората си мислят, че става ей така. Аз имах предвид какво ще е, ако са масови. Кой ще поддържа толкова много зарядни и ще плаща тока? Следващ въпрос: Ако е с абонамент примерно, как ще стане така, че да не се включи някой чужд? Как ще стане, че да не може някой да ти дръпне кабела, след като си оставиш колата, ако не защитена в собствен двор или гараж? Малките камъчета обръщат колата (дори електрическа ...
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    RD ( преди 4 месеца )
    Че не можеш да паркираш на тротоара или в градинката и да си зареждаш колата е вярно. Но не целият свят е София. Зарядни има дори по откритите паркинги. За останалото, че електричките са тесла която изкуствено се налага за сметка на всички, съм съгласен.
  • #11
    17 rate up comment 4 rate down comment
    няма как ( преди 4 месеца )
    Приказките как щяло да има само ел. коли ще спрат тогава, когато най-накрая им стигне до съзнанието, че за да караш такава кола, трябва да имаш гараж или поне двор. Ето затова тези коли принципно не могат да станат масови. Учудвам се как се пропуска толкова очевиден факт и се правят някакви гръмки прогнози и планове.
  • #10
    4 rate up comment 15 rate down comment
    младен ( преди 4 месеца )
    Хората скоро ще карат летящи коли само на *** му харесва да трака и да пуши. Може би иска да се върне на коня!!!
  • #9
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 месеца )
    uBo: Танто за куглокиго. Сега става зависима от вноса на ценни метали и суровини за батерии тъй като тя няма. Освен това при постоянно покачващо се търсене на екелтроенергия могат да забравят, за възобновяемата като основен източник - ще става все по-мръсно - за сведение китай, който само тази година пусна близо 50 ГВ въглищни ТЕЦ и има заявени още 200 за изграждане. Европа въглищата може и да изостави но без ТЕЦ няма да мине и цялата електрическа удурма с е обезсмисля
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    uBo ( преди 4 месеца )
    Тук тенденцията мисля, че е ясна: Европа е наясно, че е зависима от внос на изкопаеми горива и това няма как дългосрочно да е печеливша стратегия за общността. Налагането на електоромобили е част от тази по-глобална стратегия за независимост от фосилна енергия. Друг е въпроса, че няма и да е толкова лесно Европа сама да си произвежда всичка необходима енергия още повече и тя да е зелена