IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Великобритания забранява бензина и дизела с 10 години по-рано

Ще поевтинеят ли още повече колите с десен волан на вторичния пазар?

Плановете да се забранят двигателите с вътрешно горене във Великобритания най-вероятно наистина ще бъдат изтеглени с 10 години напред, от 2040 за 2030 година, съобщава The Financial Times, цитирайки добре осведомени правителствени източници. Забраната се отнася до продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили. Под обхвата й засега попадат и хибридите, но по всяка вероятност за зареждащите се хибридни модели (plug-in, PHEV) ще се добави отсрочка до 2035 година.
 
 
Tesla, Борис Джонсън
   
  
Според FT лично премиерът Борис Джонсън бил привърженик на 2030 като дата за затваряне на пазара за двигатели с вътрешно горене. Според калкулации на Cambridge Econometrics, с които борави и правителството, по-ранната забрана би създала нови 32 000 работни места на Острова и ще повиши БВП на страната с 0.2% - или над 4.2 милиарда лири годишно. Засега обаче няма детайли как точно са пресметнати тези ефекти.
  
  
Великобритания, ляво движение
   
   
Надеждите са част от ползите да дойдат от по-ниските разходи по обслужването и експлоатацията на електромобили, които на теория биха освободили средства на бизнеса и биха ускорили икономическата активност. Намаляването на нуждите от вносен петрол и повишеното потребление на генерирана в страната енергия също ще засилят националната икономика.

Малко по-късно се разбра, че докладът всъщност е направен по поръчка на Greenpeace. Неговият тон е в силен контраст с представителите на автомобилната индустрия във Великобритания, които наското заявиха чрез браншовата си организация, че изтеглянето на забраната за 2030 година ще е "унищожително".
  
    
десен волан
   
   
Любопитно е също как евентуалната по-ранна забрана ще се отрази на износа на употребявани коли от Острова към страни като България. Понеже са с десен волан, автомобилите от британския пазар се търсят по-малко и съответно са по-евтини от тези от Германия, Холандия и пр. Затова и в последните години все повече българи, особено от по-малки населени места, се насочват към тях. Забраната на дизела и бензина би могла още повече да смъкне цените на британските коли. Възможен е обаче и обратният ефект - повече британци да се насочат към коли втора ръка, с цел да изпреварят въвеждането на забраната и да си осигурят относително евтино превозно средство вместо все още твърде скъпите електромобили.

 

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #14 е не сме чак такива африканци, че да не може да коментираме "великите" англичани... или? Много любими са ми родоотстъпници като тебе - в историята точно от такива като теб е страдала най-много България и българите.
  • #14
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Фиката ( преди 4 месеца )
    Англичаните не ги мислете, нека се погледнем ние какви скъсани вестници сме :Д Баба му продава нивата, нашия взима БМВ 5-ца деснярка, тегли 7-8 хил лв кредит за джанти и слага газ, а ние тука коментираме англичаните като не можем да се видим какви африканци сме, макар и географски в Европа.
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    7-годишният цикъл на подмяна на автомобила идва чак след 70-те години, когато правителстава започват да въвеждат и постоянно да затягат екологичните изисквания. Масовият и евтин лизинг също се намесва. Преди това колите са се карали по 10-15 г., че и повече. С електрическите ще се върнем към дългия живот на колите, така че няма да са скъпи.
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    РОСАТОМ ( преди 4 месеца )
    #11 Браво! Бащите и дядовците ни все едно не са ни носили на гръб. Колко поколения са се изгледали без коли. #12 Един Лийф вече е 15 бона. Ако си здрав прав, ще теглиш заем и ще го върнеш за 3 години. А след 2, той ще струва 10. Това с бедните и колите на ток са приказки под шипковия храст.
  • #11
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Майнислав Филибарски ( преди 4 месеца )
    Аз вече съм напреднал с години пред вас. Няма кола. Вчера отидох да си купя балатум, метнах си го на гърба и си го закарах у нас... На 2 км.
  • #10
    10 rate up comment 6 rate down comment
    край ( преди 4 месеца )
    И се почва - ма ел. колите били много скъпи, ма бедните как ще имат коли. ААААА добър ден. идеята на ел. колите е бедните да НЯМАТ коли.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако това на снимката им е автопарка - са жив зян.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Каквото им наредят китайците - това ще правят,
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ще се чака за кола по дълги години отново ми се струва като през комунизЪма :D Какво толкова - не всички ще имат коли нали? или тяхното Горубляне ще процъфти ...
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    безумното прибързване никога не е било от полза... Защо ще чакат 2030 - направо от утре да ги забранят.. умници.