IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Великобритания забранява бензина и дизела с 10 години по-рано

Ще поевтинеят ли още повече колите с десен волан на вторичния пазар?

Плановете да се забранят двигателите с вътрешно горене във Великобритания най-вероятно наистина ще бъдат изтеглени с 10 години напред, от 2040 за 2030 година, съобщава The Financial Times, цитирайки добре осведомени правителствени източници. Забраната се отнася до продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили. Под обхвата й засега попадат и хибридите, но по всяка вероятност за зареждащите се хибридни модели (plug-in, PHEV) ще се добави отсрочка до 2035 година.
 
 
Tesla, Борис Джонсън
   
  
Според FT лично премиерът Борис Джонсън бил привърженик на 2030 като дата за затваряне на пазара за двигатели с вътрешно горене. Според калкулации на Cambridge Econometrics, с които борави и правителството, по-ранната забрана би създала нови 32 000 работни места на Острова и ще повиши БВП на страната с 0.2% - или над 4.2 милиарда лири годишно. Засега обаче няма детайли как точно са пресметнати тези ефекти.
  
  
Великобритания, ляво движение
   
   
Надеждите са част от ползите да дойдат от по-ниските разходи по обслужването и експлоатацията на електромобили, които на теория биха освободили средства на бизнеса и биха ускорили икономическата активност. Намаляването на нуждите от вносен петрол и повишеното потребление на генерирана в страната енергия също ще засилят националната икономика.

Малко по-късно се разбра, че докладът всъщност е направен по поръчка на Greenpeace. Неговият тон е в силен контраст с представителите на автомобилната индустрия във Великобритания, които наското заявиха чрез браншовата си организация, че изтеглянето на забраната за 2030 година ще е "унищожително".
  
    
десен волан
   
   
Любопитно е също как евентуалната по-ранна забрана ще се отрази на износа на употребявани коли от Острова към страни като България. Понеже са с десен волан, автомобилите от британския пазар се търсят по-малко и съответно са по-евтини от тези от Германия, Холандия и пр. Затова и в последните години все повече българи, особено от по-малки населени места, се насочват към тях. Забраната на дизела и бензина би могла още повече да смъкне цените на британските коли. Възможен е обаче и обратният ефект - повече британци да се насочат към коли втора ръка, с цел да изпреварят въвеждането на забраната и да си осигурят относително евтино превозно средство вместо все още твърде скъпите електромобили.

 

0 от 500
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    безумното прибързване никога не е било от полза... Защо ще чакат 2030 - направо от утре да ги забранят.. умници.
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Бат Рамбо ( преди 3 години )
    Да идват в БГ. Тука и без това половината карат в насрещната лента.
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    По-разумно би било да е на етапи примерно първо над определено ниво на замърсяване (или цена) после по-ниско за да останат повече време по-изгодните и екологични бензинови варианти или на пропан-бутан защото вероятно още дълго ще са доста по-евтини от електромобили нищо не се знае може да променят плана още 5 пъти
  • #3
    3 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Така е! Байдън го е яд, че петролната индустрия финансира Тръмп и кара подопечните си да се забързат с действията, че ония да останат без пари! После да им е по-лесно.
  • #2
    16 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Каква забрана, скоро ще ни се молите да ви купуваме колите, че такава криза ще ви сполети направо си нямата идея, брекзит - файнъл дестинейшън.
  • #1
    23 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Малко по-късно се разбра, че докладът всъщност е направен по поръчка на Greenpeace.....no comment