В наши дни почти непрекъснато се появяват новини за нови автомобилни компании (най-вече от Китай), които готвят електрически хиперколи с 3000 к.с. и космически дизайн. Провалът на тези проекти обаче често остава незабелязан от медиите, но историята познава доста подобни случаи. В много от тях именно големите автомобилни производители поставят прът в колелата на млади компании, за да избягнат появата на поредния си конкурент.
В случая ви предлагаме 10 проекта, които бяха сериозни рекламиране и около които се вдигна доста шум. Тези автомобили трябваше да променят света, но не успяха, като се оказаха сериозен провал.
10 свръхамбициозни коли, които се провалиха (ГАЛЕРИЯ):
Аналогичен експеримент с пускане на нов бранд провеждат и в Toyota. Сед успехите на премиум-марката Lexus, насочена към по-старото поколение клиенти, японците решават да предложат автомобил за американската младеж. Премиерата на марката Scion е през 2002 г. в Ню Йорк, като тя е позиционирана като „брандът на поколение Y”. Гамата модели се състои от стилни, но достъпни като цена, автомобили с ярък дизайн.
Първият тревожен сигнал идва по време на кризата от 2008 г., когато ръководството на Toyota започва да обмисля програма за намаляване на разходите и дори за закриване на марката. Продажбите падат, което води съкращаване на гамата. Младите хора нямат пари, а по-възрастните предпочитат далеч по-практичните модели на Toyota.
В крайна сметка, разработката на нови модели е спряно, а компанията се насочва към бейдж-инженеринг. Така автомобилите на Scion се превръщат в леко преработени „Тойоти“, които постепенно губят популярност. През 2016 г. японската компания закрива проекта.


0