В наши дни почти непрекъснато се появяват новини за нови автомобилни компании (най-вече от Китай), които готвят електрически хиперколи с 3000 к.с. и космически дизайн. Провалът на тези проекти обаче често остава незабелязан от медиите, но историята познава доста подобни случаи. В много от тях именно големите автомобилни производители поставят прът в колелата на млади компании, за да избягнат появата на поредния си конкурент.
В случая ви предлагаме 10 проекта, които бяха сериозни рекламиране и около които се вдигна доста шум. Тези автомобили трябваше да променят света, но не успяха, като се оказаха сериозен провал.
10 свръхамбициозни коли, които се провалиха (ГАЛЕРИЯ):
В началото на 80-те години на миналия век концернът General Motors преживя огромни промени, като по това време успя да се избави от редица свои модели, родени след петролната криза от 1973 г. Ръководството обяви, че отваря нова глава в историята на корпорацията, като тя ще бъде отбелязана със разработката и пускането на пазара на автомобили, създадени от нулата.
Така се появява брандът Saturn, чиято концепция е „A new kind of car company” (автомобилна компания от нов вид). Първите серийни автомобили стигат до конвейра през 1990 г., като се различават значително от моделите на GM по това време. За тях е създадена отделна дилърска мрежа, като това също се оказва успешен ход.
За 5 години Saturn достига до милион продажби, но се оказва, че клиентите не са привлечени от новата марка, а всеки втори от тях е собственик и на друг автомобил на концерна. В резлутат на това продажбите на останалите компактни модели на GM да падат.
В крайна сметка концернът спира да разработва оригинални модели на Saturn, а колите от марката стават преработени версии на познати автомобили на GM. Интересът към бранда изчезва и през 2010 г. той е закрит.


0