В наши дни почти непрекъснато се появяват новини за нови автомобилни компании (най-вече от Китай), които готвят електрически хиперколи с 3000 к.с. и космически дизайн. Провалът на тези проекти обаче често остава незабелязан от медиите, но историята познава доста подобни случаи. В много от тях именно големите автомобилни производители поставят прът в колелата на млади компании, за да избягнат появата на поредния си конкурент.
В случая ви предлагаме 10 проекта, които бяха сериозни рекламиране и около които се вдигна доста шум. Тези автомобили трябваше да променят света, но не успяха, като се оказаха сериозен провал.
10 свръхамбициозни коли, които се провалиха (ГАЛЕРИЯ):
Историята на фирмата Vector Motors започва през 70-те година, когато дизайнерът Джералд Вигерт решава да създаде нов автомобил. Концептуалният модел е готов през 1971 г., като получава името The Vector. Няколко години по-късно се появява и неговата серийна версия, но големият проблем се оказва цената. Вигерт иска прави красиви и бързи коли, но всяка година той обявява все по-високи цени, въпреки че серийното производство още не е започнало.
Стартът непрекъснато се отлага и едва през 1989 г. на бял смят излиза новият Vector W8 (на снимката). Вместо обещаните агрегати от Porsche и роторнни двигатели суперколата получава оборудване от General Motors. Автомобилът обаче е харесан от публиката, а един от първите собственици е тенисистът Андре Агаси. За съжаление, качеството е ужасно и колите, струващи 455 000 долара, бързо се чупят, а на Вигерт му се налага да връща пари.
Историята е раздута от медиите и репутацията на фирмата е съсипана.
За следващите 4 години са продадени само 17 коли, а новите собственици уволняват Вигерт и се опитват да направят нови модели без негово участие. Това също се оказва провал и през 2005 г. Вигерт успява да си върне обратно компанията. Той представя прототипа Vector WX-8, но това е последното, което се чува за марката.


0