Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
1. ЗАПОРОЖИЕ - Укравто. Бившият завод за митичните "запорожци" все още прави два модела с марката ЗАЗ, но основно сглобява доставяни в сандъци Peugeot, Mercedes, Toyota, Opel, Renault и Jeep.
2. КРЕМЕНЧУК - Автокраз. Основното производство тук е на камионите КРАЗ, но покрай тях фабриката сглобява и леки автомобили Ssangyong.
3. ЧЕРКАСИ - Богдан Моторс (на снимката). Този доста модерен завод с капацитет 150 000 автомобила годишно сглобява Hyundai Accent и Tucson, както и два модела на "Лада".
4. СОЛОМОНОВО - Skoda. Изнесена фабрика за сглобка на Octavia, Kodiaq и Fabia, която освен това при нужда асемблира Audi A4 и A6, както и Seat Leon.