Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
1. МИНСК - Юнисон (на снимката). Това държавно предприятие сглобява някои модели на Peugeot-Citroen и Chevrolet, но напоследък се фокусира най-вече върху китайските кросоувъри Zotye.
2. ЖОДИНО - Geely. Град Жодино е прочут най-вече с производството на свръхтежките камиони "Белаз", но отскоро тук работи и съвсем нова фабрика на Geely, в която се сглобяват моделите Coolray, Atlas и Emgrand.