IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW предпочете Унгария пред България за новия си завод

Инвестицията е за 1 милиард евро, откриват се 1000 нови работни места

BMW предпочете Унгария пред България за новия си завод

Германският гигант BMW Group е избрал Унгария за строителството на новия си завод за автомобили, съобщава кореспондентът на Bloomberg Оливер Захгау. По-късно компанията потвърди официално новината. Инвестицията е на стойност 1 млрд. евро, а самото строителство ще започне в началото на идната година край Дебрецен.

BMW предпочете Унгария пред България за новия си завод
Благодарение на завода си в Спартанбърг миналата година BMW бе най-големият износител на автомобили от САЩ. Търговската война, започната от Доналд Тръмп, обаче принуждава компанията да търси алтернативна база за своите Х5 и Х6. Снимка BMW

Новината е разочароваща за опитите на България
да привлече на своя територия крайно производство на автомобили. Не е тайна, че BMW бе най-сериозният прицел на опитите на икономическия министър Емил Караниколов и бившия президент Росен Плевнелиев да доведат голям завод у нас.
Плевнелиев, който е в управата на Автомобилен клъстер България, и Караниколов дори направиха международно "роудшоу" в края на зимата с тази цел. Бившият президент се срещна с главния изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер.

Заводът в Унгария ще е първата нова мощност на баварския гигант в Европа от почти 20 години насам. Засега няма информация какви модели ще се произвеждат там. Не е трудно да се предположи обаче, че става дума за по-големите SUV модели като X5 и X6, които сега се правят почти изцяло в американския завод на компанията в Спартанбърг. Очертаващите се по-високи мита и други търговски бариери между ЕС и САЩ вероятно са подтикнали германците да потърсят алтернативна локация. Преди по-малко от година главният им стратег Клаус Фрьолих сподели пред "КОЛЕЛА" и Automedia.bg, че BMW не планира нови производствени мощности в Европа.

Капацитетът на новия завод ще е 150 000 автомобила годишно, а откритите работни места - около хиляда. "Засилваме активността си в Европа, за да съхраним баланса в производството между Азия, Америка и нашия собствен континент", заяви Харалд Крюгер в официално изявление.

BMW предпочете Унгария пред България за новия си завод
Унгарският премиер Виктор Орбан (вдясно) на посещение в завода на Daimler в Кечкемет. Автомобилният сектор дава над една пета от брутния продукт на страната. Средната заплата в завода на Audi в Гьор е вече над 1200 евро.

Решението на баварците засилва ролята на Унгария, която вече има на своя територия крайни производства на Mercedes-Benz, Audi и Suzuki, както и завод за двигатели на Opel/PSA. Миналогодишният принос на тези заводи към унгарската икономика се оценява на 29.5 млрд. долара, или близо 21% от Брутния вътрешен продукт. Безработицата в страната в момента достига рекордно ниския показател от 3.6 на сто.

 

0 от 500
  • #34
    3 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 5 години )
    До голата иситна: Ами да така е, и всичко е навързано:липса на традиции и култура в автомобилното производство -> лошо качество на услугата/процеса= допълнилни скрити разходи и загуби + допълнителен пробелм с корупция, тромава бюрокраця и имидж = лош бизнес.Ама тука половината хората ми обясняват за лади и жигули и разни други недоразумения от соца... а и малките деца знаят, че добра кола от соца не е произлязла :)))А другата половина говорят за Боковци и БСПта.
  • #33
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    След като лявата ръка на ДС мафията -Жан Виденов изгони Роувър сега дясната им ръка - ББ не направи НИЩО за да привлече инвеститориНад милиард $ отидоха в Сърбия за 6 месеца срещу 10х по малко у насНо споко , другарите готвят отново смяна на ръцете. Банкянския месия си свърши задачата - *** да намрази демокрацията ... която всъщност НИКОГА НЕ Е ИМАЛО в БългарияИзлизане от кашата няма още 100 години
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Голата истина ( преди 5 години )
    Доста смели тези ни пускате.България никога не е стояла на дневен ред.Я си представете какъв имиджов проблем би бил за БМВ да правят коли за по 100-200 бона у нас.Ще им се изсмеят.
  • #31
    3 rate up comment 1 rate down comment
    xas ( преди 5 години )
    цитат: "Дебрецен е избран поради удачното местоположение, развитата инфраструктура и наличието на квалифициран персонал." Да ви напомня и за борбата на Словакия и Румъния за автомобилен за завод, май на Форд беше. Едната държава даваше 50% от цената на завода докато другата "само" 30%. Голяма част от дългът на Унгария е от парите дадени за тези заводи. Вижда се, че добре са ги похарчели. Явно нашите са по вземането, а не по даването.
  • #30
    5 rate up comment 2 rate down comment
    браво Боко ( преди 5 години )
    до: до браво БокоТова което твърдиш е много трудно доказуемо и не си струва даже до се коментира. Но аз ще ти дам няколко НЕОПРОВЕРЖИМИ ФАКТА , които всъщност са и официални статистически данни. 1-во - От както ГЕРБ са на власт Преките Чуждестранни Инвестиции са намалели 20 ПЪТИ. 2-ро - В българските банки има над 70 млрд лв спестявания които също никой не желае да ги инвестира. Тоест не само няма външни но няма и вътрешни инвестиции. Никой не желае да инвестира в държава с африкански заплати
  • #29
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Цветанът на Мисълта ( преди 5 години )
    Аз също съм работил в "немска" фирма в БГ - Луфтханза Техник София! И там мантрата беше, че "всичко е точно"! И там има "обучения" постоянно! И там се опитват да ти втълпят, че в Бг и в Германия е едно и също, нищо че в Бг взимаш 600 евро, а в германия 3000! В случая с БМВ - решили са да плащат по-високи заплати на работниците, но да не бъдат рекетирани от държавата, защото тук щяха да плащат смешни стотинки на персонала, но "държавата" щеше да си иска всяка година "своята част" - данък ГЕРБ!
  • #28
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Георги Жеков ( преди 5 години )
    И тук както и в реала двете крила на *** - герберасти и бесепари се надлайват, а кервана на колите си върви!Само че в други държави ...
  • #27
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дали нивото на корупция у нас е колкото на Италия, например, няма да споря, защото нямам представа дали е така! Но, от БМВ са предпочели да заплащат по-скъпо за труда на унгареца, сравненос този на българина! Защо ли?! Може би, защото си държат на качеството!
  • #26
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    И пак повтарям - ИНДЕКСА НА КОРУПЦИЯ НИ Е КОЛКОТО НА ИТАЛИЯ.Престанете да дъвчете тая опорка, че корупцията у нас била най-висока.Миналата година във фирмата, в която работя имахме и обучение на тема корупция.Фирмата е немска!Самите германци опровергават опорката за най-висока корупция у нас!
  • #25
    7 rate up comment 4 rate down comment
    младен ( преди 5 години )
    До Д дето възхвалява ПолювкотоАбе, без тоя клоз-ет наречен бизнес център нямаше да дойтат аутсорсинг компанийте така ли??? Други места в София, че и в БГ няма, така ли?