IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW предпочете Унгария пред България за новия си завод

Инвестицията е за 1 милиард евро, откриват се 1000 нови работни места

BMW предпочете Унгария пред България за новия си завод

Германският гигант BMW Group е избрал Унгария за строителството на новия си завод за автомобили, съобщава кореспондентът на Bloomberg Оливер Захгау. По-късно компанията потвърди официално новината. Инвестицията е на стойност 1 млрд. евро, а самото строителство ще започне в началото на идната година край Дебрецен.

BMW предпочете Унгария пред България за новия си завод
Благодарение на завода си в Спартанбърг миналата година BMW бе най-големият износител на автомобили от САЩ. Търговската война, започната от Доналд Тръмп, обаче принуждава компанията да търси алтернативна база за своите Х5 и Х6. Снимка BMW

Новината е разочароваща за опитите на България
да привлече на своя територия крайно производство на автомобили. Не е тайна, че BMW бе най-сериозният прицел на опитите на икономическия министър Емил Караниколов и бившия президент Росен Плевнелиев да доведат голям завод у нас.
Плевнелиев, който е в управата на Автомобилен клъстер България, и Караниколов дори направиха международно "роудшоу" в края на зимата с тази цел. Бившият президент се срещна с главния изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер.

Заводът в Унгария ще е първата нова мощност на баварския гигант в Европа от почти 20 години насам. Засега няма информация какви модели ще се произвеждат там. Не е трудно да се предположи обаче, че става дума за по-големите SUV модели като X5 и X6, които сега се правят почти изцяло в американския завод на компанията в Спартанбърг. Очертаващите се по-високи мита и други търговски бариери между ЕС и САЩ вероятно са подтикнали германците да потърсят алтернативна локация. Преди по-малко от година главният им стратег Клаус Фрьолих сподели пред "КОЛЕЛА" и Automedia.bg, че BMW не планира нови производствени мощности в Европа.

Капацитетът на новия завод ще е 150 000 автомобила годишно, а откритите работни места - около хиляда. "Засилваме активността си в Европа, за да съхраним баланса в производството между Азия, Америка и нашия собствен континент", заяви Харалд Крюгер в официално изявление.

BMW предпочете Унгария пред България за новия си завод
Унгарският премиер Виктор Орбан (вдясно) на посещение в завода на Daimler в Кечкемет. Автомобилният сектор дава над една пета от брутния продукт на страната. Средната заплата в завода на Audi в Гьор е вече над 1200 евро.

Решението на баварците засилва ролята на Унгария, която вече има на своя територия крайни производства на Mercedes-Benz, Audi и Suzuki, както и завод за двигатели на Opel/PSA. Миналогодишният принос на тези заводи към унгарската икономика се оценява на 29.5 млрд. долара, или близо 21% от Брутния вътрешен продукт. Безработицата в страната в момента достига рекордно ниския показател от 3.6 на сто.

 

0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 1 година )
    До голата иситна: Ами да така е, и всичко е навързано: липса на традиции и култура в автомобилното производство -> лошо качество на услугата/процеса= допълнилни скрити разходи и загуби + допълнителен пробелм с корупция, тромава бюрокраця и имидж = лош бизнес. Ама тука половината хората ми обясняват за лади и жигули и разни други недоразумения от соца... а и малките деца знаят, че добра кола от соца не е произлязла :))) А другата половина говорят за Боковци и БСПта.
  • #37
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    След като лявата ръка на ДС мафията -Жан Виденов изгони Роувър сега дясната им ръка - ББ не направи НИЩО за да привлече инвеститори Над милиард $ отидоха в Сърбия за 6 месеца срещу 10х по малко у нас Но споко , другарите готвят отново смяна на ръцете. Банкянския месия си свърши задачата - Ганьо да намрази демокрацията ... която всъщност НИКОГА НЕ Е ИМАЛО в България Излизане от кашата няма още 100 години
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Голата истина ( преди 1 година )
    Доста смели тези ни пускате.България никога не е стояла на дневен ред.Я си представете какъв имиджов проблем би бил за БМВ да правят коли за по 100-200 бона у нас.Ще им се изсмеят.
  • #35
    2 rate up comment 1 rate down comment
    xas ( преди 1 година )
    цитат: "Дебрецен е избран поради удачното местоположение, развитата инфраструктура и наличието на квалифициран персонал." Да ви напомня и за борбата на Словакия и Румъния за автомобилен за завод, май на Форд беше. Едната държава даваше 50% от цената на завода докато другата "само" 30%. Голяма част от дългът на Унгария е от парите дадени за тези заводи. Вижда се, че добре са ги похарчели. Явно нашите са по вземането, а не по даването.
  • #34
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Къде сравнявате Италия с България по корупция??? Не гледате ли в Италианската държава как разпертушини мафията, големите мафионтски босове са в затворите с доживотни присъди а тук да сте видели осъден мафиот? Някой от ВИС, или СИК? Не само че няма ами премиера ни излиза от групировката СИК! Как после някой да годи СИК? Ние сме уникални,по света има държави в които има мафия, при нас мафията си има държава.
  • #33
    5 rate up comment 2 rate down comment
    браво Боко ( преди 1 година )
    до: до браво Боко Това което твърдиш е много трудно доказуемо и не си струва даже до се коментира. Но аз ще ти дам няколко НЕОПРОВЕРЖИМИ ФАКТА , които всъщност са и официални статистически данни. 1-во - От както ГЕРБ са на власт Преките Чуждестранни Инвестиции са намалели 20 ПЪТИ. 2-ро - В българските банки има над 70 млрд лв спестявания които също никой не желае да ги инвестира. Тоест не само няма външни но няма и вътрешни инвестиции. Никой не желае да инвестира в държава с африкански заплати
  • #32
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Малко е тъжно. 21% от БВП да идва от външни фирми, които ползват евтината трудова ръка. Никой не инвестира в друга държава за да я направи блгата.
  • #31
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Цветанът на Мисълта ( преди 1 година )
    Аз също съм работил в "немска" фирма в БГ - Луфтханза Техник София! И там мантрата беше, че "всичко е точно"! И там има "обучения" постоянно! И там се опитват да ти втълпят, че в Бг и в Германия е едно и също, нищо че в Бг взимаш 600 евро, а в германия 3000! В случая с БМВ - решили са да плащат по-високи заплати на работниците, но да не бъдат рекетирани от държавата, защото тук щяха да плащат смешни стотинки на персонала, но "държавата" щеше да си иска всяка година "своята част" - данък ГЕРБ!
  • #30
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Георги Жеков ( преди 1 година )
    И тук както и в реала двете крила на комунягите - герберасти и бесепари се надлайват, а кервана на колите си върви! Само че в други държави ...
  • #29
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Дали нивото на корупция у нас е колкото на Италия, например, няма да споря, защото нямам представа дали е така! Но, от БМВ са предпочели да заплащат по-скъпо за труда на унгареца, сравненос този на българина! Защо ли?! Може би, защото си държат на качеството!