IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW предпочете Унгария пред България за новия си завод

Инвестицията е за 1 милиард евро, откриват се 1000 нови работни места

BMW предпочете Унгария пред България за новия си завод

Германският гигант BMW Group е избрал Унгария за строителството на новия си завод за автомобили, съобщава кореспондентът на Bloomberg Оливер Захгау. По-късно компанията потвърди официално новината. Инвестицията е на стойност 1 млрд. евро, а самото строителство ще започне в началото на идната година край Дебрецен.

BMW предпочете Унгария пред България за новия си завод
Благодарение на завода си в Спартанбърг миналата година BMW бе най-големият износител на автомобили от САЩ. Търговската война, започната от Доналд Тръмп, обаче принуждава компанията да търси алтернативна база за своите Х5 и Х6. Снимка BMW

Новината е разочароваща за опитите на България
да привлече на своя територия крайно производство на автомобили. Не е тайна, че BMW бе най-сериозният прицел на опитите на икономическия министър Емил Караниколов и бившия президент Росен Плевнелиев да доведат голям завод у нас.
Плевнелиев, който е в управата на Автомобилен клъстер България, и Караниколов дори направиха международно "роудшоу" в края на зимата с тази цел. Бившият президент се срещна с главния изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер.

Заводът в Унгария ще е първата нова мощност на баварския гигант в Европа от почти 20 години насам. Засега няма информация какви модели ще се произвеждат там. Не е трудно да се предположи обаче, че става дума за по-големите SUV модели като X5 и X6, които сега се правят почти изцяло в американския завод на компанията в Спартанбърг. Очертаващите се по-високи мита и други търговски бариери между ЕС и САЩ вероятно са подтикнали германците да потърсят алтернативна локация. Преди по-малко от година главният им стратег Клаус Фрьолих сподели пред "КОЛЕЛА" и Automedia.bg, че BMW не планира нови производствени мощности в Европа.

Капацитетът на новия завод ще е 150 000 автомобила годишно, а откритите работни места - около хиляда. "Засилваме активността си в Европа, за да съхраним баланса в производството между Азия, Америка и нашия собствен континент", заяви Харалд Крюгер в официално изявление.

BMW предпочете Унгария пред България за новия си завод
Унгарският премиер Виктор Орбан (вдясно) на посещение в завода на Daimler в Кечкемет. Автомобилният сектор дава над една пета от брутния продукт на страната. Средната заплата в завода на Audi в Гьор е вече над 1200 евро.

Решението на баварците засилва ролята на Унгария, която вече има на своя територия крайни производства на Mercedes-Benz, Audi и Suzuki, както и завод за двигатели на Opel/PSA. Миналогодишният принос на тези заводи към унгарската икономика се оценява на 29.5 млрд. долара, или близо 21% от Брутния вътрешен продукт. Безработицата в страната в момента достига рекордно ниския показател от 3.6 на сто.

 

0 от 500
  • #24
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Частите, които се сглобяват с евтин ръчен труд в България са от фирми поддоставчици. Автомобилните фирми работят с няколко отделни поддоставчика за една и съща част (например фар), така че ако единия затвори кепенци другия да може да достави същата част и това да не забавя поточната линия в автомобилния завод. Така че това са нискорискови инвестиции без да се вкарва кой знай колко в автоматизация.
  • #23
    10 rate up comment 5 rate down comment
    браво Боко ( преди 5 години )
    Аз не защитавам БСП. Корупцията и при тяхното управление не беше малка, но сега е тотална и 100 процентова. Няма нормален бизнес който може да издържи и да работи в такива условия - факт
  • #22
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    У нас обаче се правят един куп части за BMW пък и за други марки.Даже кожените салони на най-скъпите BMW-та се правят у нас.
  • #21
    9 rate up comment 3 rate down comment
    браво Боко ( преди 5 години )
    Още едно доказателство че в просташко-мутренската държава никой сериозен инвеститор не би дошъл да си рискува парите, защото знае че огромната и корумпирана администрация ще може да се гаври и да го изнудва докато го ликвидира
  • #20
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Кой ще дойде в страната на корупцията и неграмотното население за работници ? Индекса на корупция ни е колкото на Италия.За да работиш на конвейер не трябва да си супер умен.Тия глупости си ги разправяйте по между си.Истината е, че никой не иска да прави крупни инвестиции в държави където постоянно се говори за национализация.Разберете го. (знам, че не можете, но все пак ...)
  • #19
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Аве ей ГЕРБераст,каква Нинова, какви 5 лв ве *** не-до-кла-тен! Не виждаш ли, че държавата е рапарчетосана и Нинова е кукла на конци. Каква национализация, какви 5 лв? Смени дро-гата и дил-ъра, че си много много зле. А инвестициите на мутрата тиквонии са такива, каквито са за точене на капитал и изнасянето му навън, пране на пари и т.н. Ей такива де-би-ли, като теб докараха мутрата да ни управлява и да сме най-бедните в Европа и най-см0тани.Преди мутрата бяхме пред Румъния ако помниш.
  • #18
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до до v-1 ( преди 5 години )
    А Орбан е известен като опортюниста в ЕС, но унгарските интереси винаги са му 1 - виж позицията му относно мигрантите, виж и нашата! Това също е политика!Какво да гледа бе алчо?Колко пъти ви се каза, че бежанци няма да приемаме?*** да бяхте щяхте да разберете от толкова повтаряне, но вие не - Боко щял да приема бежанци!?Излиза Боко и *** и тя и казват - Няма да приемаме бежанци.После умниците започват. - Ми ето, ще приемат бежанци.Е за това не идват западняците.Щото сте ***!
  • #17
    28 rate up comment 5 rate down comment
    до v-1 ( преди 5 години )
    Сигурно от 50 години в Унгария е имало заводи на Мерцедес, Ауди и т.н. Навремето в БГ-то имаше заводи на рено, москвич, лада, произвеждахме и камиони "Мадара", рейсове "Чавдар", кари, но откъде пък точно ти ще знаеш това!Разликата и другите много точно определят "политическите" причини ...А Орбан е известен като опортюниста в ЕС, но унгарските интереси винаги са му 1 - виж позицията му относно мигрантите, виж и нашата! Това също е политика!
  • #16
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Щирлиц ( преди 5 години )
    В зората на демонокрацията прогонихме МАН,Кесборер,когато искаха да инвестират в завод Чавдар Ботевгард.Сега е късно за сълзи,пък и на кой му пука.
  • #15
    43 rate up comment 0 rate down comment
    R1 ( преди 5 години )
    Дали на някой му е тъжно от това или не - това е логичният избор, който би направил и всеки друг производител! Унгария е много повече от БГ във всеки един позитивен аспект! По-европейска, много по-ниски нива на корупция и беззаконие! Качество на труда- много по-добро!Всичките фактори събрани накуп създават по-добри условия за бизнес! Кой ли побъркан мениджър би избрал БГ при такива условия?!